וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השטיח האדום של "קולנוע דרום"

עינב שיף

8.6.2009 / 7:04

פסטיבל ”קולנוע דרום” נפתח אמש בשדרות באירוע שהביא אליו בכירים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל והשאיר בחוץ את הקסאמים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: רן צימט)

פסטיבל "קולנוע דרום" בסינמטק שדרות נפתח אמש (א') באירוע חגיגי, שכלל הקרנת בכורה לסרט "הבודדים" של רנן שור, במאי "בלוז לחופש הגדול" ומנהל בית הספר סם שפיגל לקולנוע בירושלים.

הפסטיבל, שנערך בין השאר בחסות קרן איטליה, מפעל הפיס, שידורי קשת וחברת אי.די.בי, זימן אליו כמה מבכירי תעשיית הקולנוע והבידור בישראל, ביניהם נשיא הזכיינית "קשת" אלכס גלעדי ומנכ"ל "קשת" אבי ניר. גם יושב ראש קבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר הכח באירוע.

את תעשיית הקולנוע ייצגו יושב ראש מועצת הקולנוע השר לשעבר מיכה חריש, יושבת ראש הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה דורית ענבר, יושב ראש הקרן הישראלית לקולנוע כתריאל שחורי וכן ראש מנהל התרבות במשרד התרבות, מיכה יינון.

מי שבלט בהיעדרו הוא נשיא המדינה שמעון פרס, אשר על פי מארגני האירוע חלה בשפעת ונבצר ממנו להגיע לפתיחה. במקומו נשאו דברים אלכס גלעדי, יושב ראש סינמטק שדרות, זהר אביטן, מיכה חריש וכן נשיא מכללת ספיר, הפרופסור זאב צחור, שציין את השקט הביטחוני בעיר וציטט את יהודה עמיחי שכתב "אף מגדל דבורים לא יניח את כאן את כוורותיו, אבל בני אדם עושים דבש מן השממה והוא מתוק מכל"

מה בתכנון?

הפסטיבל יימשך עד יום ה' ויוקרנו בפסטיבל 27 סרטי סטודנטים ובוגרי מכללת ספיר. מתוכן ישתתפו 17 בתחרות של הפסטיבל. יו"ר צוות השופטים בתחרות יהיה הבמאי רני בלייר וחבר השופטים יורכב מהסופרת מירה מגן ואלברט ווידרשפיל, מנהל פסטיבל הקולנוע בהמבורג ואן דלסט אחראית התוכנית בפסטיבל פריבורג. ביום ה' יתקיים טקס הנעילה של הפסטיבל ובו יוענקו פרסים לסרטים הזוכים בקטגוריות השונות.

פרויקט נוסף שיוקרן בפסטיבל הוא "דקה דרום", על בסיסי פורמט שגובש במכללה האקדמית ספיר, במסגרתו נבחנת משמעות המושג דרום ונידונה מזוויות שונות. בזמן הפסטיבל יערכו סשנים, כיתות אמן והקרנות נוספות של סדרות וסרטים מחוץ לתוכנית הפסטיבל.

בשבוע שעבר נודע כי שלושה סרטים יזכו מענקים בגובה 20,000 שקלים לסרט מהפסטיבל, על הצטיינותם. הסרטים הם "הבודדים" שפתח את האירוע, "עג'מי" של סכנדר קובטי וירון שני ו"ציון ואחיו" של ערן מרב, שינעל את הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully