וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איסור שביתה בסינמטק י-ם

עינב שיף

11.6.2009 / 14:48

בית הדין לעבודה אסר על עובדי סינמטק ירושלים לשבות. פסטיבל ירושלים יתקיים כמתוכנן, אבל העובדים מאוכזבים והמנכ"ל לא שמח

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים אסר על ועד העובדים של סינמטק ירושלים לשבות ולשבש את פעילות הסינמטק. בהחלטה שפרסמה היום (ה') השופטת אורנית אגסי נקבע כי הצדדים יישבו למשא ומתן, שצריך להסתיים עד ה- 20 ביולי. עד אז, נאסר על עובדי המקום לשבות ו/או לשבש פעילותו של פסטיבל ירושלים, שעתיד להיפתח ב- 9 ביולי ולהימשך עד ה- 18 ביולי.

"ההכרזה על הסכסוך כמו גם העיצומים ו/או ההשבתות החלקיות שננקטו על ידי העובדים והדרך בה בחר המשיב לנהל סכסוך זה, אינה ראויה", כתבה השופטת אגסי בהחלטתה, לאחר שסקרה את תולדות הסכסוך החל מחודש פברואר 2009 וכלל חילופי מכתבים זועמים בין ההנהלה לועד העובדים, נתק ועיצומים. בהמשך הוסיפה השופטת אגסי כי "המשיב למרות אמירותיו, כן הרים את חרב השביתה מעל ראש הסינמטק ובפרט הפסטיבל, תוך כדי ניהול מו"מ, מבלי נכונות להתחייב לשקט תעשייתי ובית הדין סבור כי לא זו הדרך לנהל מו"מ". השופטת אגסי החליטה כי מתווה המשא ומתן יחל ממסמך שהגישה הנהלת הסינמטק לעובדים מיום ה- 3 ביוני, ניצחון קטן נוסף להנהלה. ב- 5 ביולי יצטרכו הצדדים להתייצב בפני בין הדין ולדווח על התקדמות המשא ומתן.

"אנו מבקשים ללמוד את החלטת בית המשפט בטרם נחליט על צעדינו הבאים", נמסר מועד העובדים של הסינמטק. "אבל כבר עתה ברור לנו כי זהו יום עצוב לפסטיבל הקולנוע.

"אירוע תרבות המבקש לנכס לעצמו תוקף מוסרי - אינו יכול להתקיים מתוקף צו בית משפט, בוודאי כאשר זה מופנה כנגד עובדיו המבקשים להגן על זכויותיהם", מוסיפים העובדים.

"פניתה של ההנהלה לבית המשפט מעידה יותר מכל על סרבנותה להסכים עם התארגנות עובדים לגיטימית. זוהי הוכחה ברורה בצורך לארגון מחדש של יחסי העבודה בסינמטק ולעיגונם תחת הסכם קיבוצי - צורך שלצערנו נסתר מעיני ההנהלה.

אנו מבקשים להדגיש כי מחוייבותנו לסינמטק ולפסטיבל אינה זקוקה לצוים של בית משפט. כל שביקשנו ועודנו מבקשים הוא שהסינמטק יגלה מחוייבות דומה כלפי העובדים, אשר מקיימים את המוסד במשך שנים רבות, ביצירתיות, מסירות ואהבה רבה. האופן האינסטרומנטלי שבו נוהגת בנו ההנהלה גורם לנו לאכזבה ולכאב רב. .

מנכ"ל הסינמטק: "אני לא שמח בכלל"

"אני לא שמח בכלל", אמר לוואלה! תרבות מנכ"ל הסינמטק אילן דה פריז. "אני לא שמח לעבוד בתנאים כאלו. אנחנו חושבים שבית המשפט צדק, אבל מעבר לזה אנחנו נמשיך לקיים פגישות עם ועד העובדים. אנחנו כבר עכשיו קובעים את התאריכים ואנחנו מקווים שהדיאלוג יהיה פורה ולא מתוך כעסים. אני לא שמח לעבוד בצורה כזו, אבל לצערי, השופטת צודקת".

בכך, מאפשר בית הדין את קיומו של פסטיבל ירושלים, שתוכנייתו המלאה הוכרזה רק אתמול. הפסטיבל עמד בפני סכנה של שיבוש פעילותו, מאחר ועובדי הסינמטק איימו שלא להפעילו בזמן קיום הפסטיבל. יש לציין כי הסינמטק הוא מוקד קיום הפסטיבל, בו מתקיימות מרב ההקרנות של הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully