וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמותת "אמנות לעם" נגד לימור לבנת

עינב שיף

24.6.2009 / 18:44

יושב ראש העמותה הודיע על הקפאת פעילות והמנכ"ל התפטר, תוך האשמות חריפות של השרה. משרד התרבות לעומת זאת טוען לאי סדרים בעמותה וגם העובדים לא ממש מרוצים

עימות חריף בין עמותת "אמנות לעם" למשרד התרבות. במכתב חריף שהוציא הערב (ג') יושב ראש העמותה, ישראל גל, נאמר כי " לא העביר משרד התרבות כספים שהתחייב להעביר לעמותה", שסכומם, על פי גל, עומד על לא פחות מ-2,776,000 שקלים.

"הדבר הוא חמור מאד, לא מוסרי, מהווה הפרה בוטה של כל הבטחה ומחויבות שלטונית, של ממשלת ישראל, אותה את מייצגת בכל הקשור לפעילות התרבותית והאומנותית בפריפריה בעיירות הפיתוח, בישובי קו העימות, בכפרים במושבים, בקיבוצים וכל שאר המקומות שהתרבות המגיעה אליהם היא על ידי אמנות לעם שזהו סלע קיומה!", לשון המכתב.

בנוסף טוענים בעמותה כי כל ניסיון להיפגש עם השרה לא צלח וכי ממשרד התרבות נמסר להם כי כל עוד לא ניתן אישור מלשכת השרה, הכסף לא יועבר, למרות שהעמותה עמדה בדרישות החשב המלווה שלה מטעם משרד האוצר.

אם זה לא מספיק, המכתב מבשר על התפטרות מנכ"ל העמותה, אמיר עשבי, מרגע שליחת המכתב וכן על שליחת כל עובדי העמותה לחופשה מרוכזת, שלאחר מכן ילוו בפיטורים. פרויקטים השונים שמפעילה העמותה בפריפריה מופסקים עד להודעה חדשה. כמו כן, מבטיח גל כי "במידה ולא יועברו הכספים המגיעים לאלתר נמצא את כל האפשרויות החוקיות להבטיח את המשך קיומה של העמותה ומטרותיה", שכוונתו היא ככל הנראה פנייה לבג"צ.

אלא שבמשרד התרבות, רואים את הדברים באופן שונה לחלוטין. "במהלך תקופת פעילותו של החשב המלווה, רו"ח איתן שפיר, מתחילת 2009, לא זכה החשב המלווה לשיתוף פעולה מצד מנכ"ל העמותה, מר אמיר עשבי", נמסר ממשרד התרבות. "טיוטת דו"ח הביקורת של החשב המלווה מצביעה לכאורה על ניהול כושל וליקויים חמורים. במצב שנוצר לא ניתן היה להעביר כספים קודם להשלמת הדו"ח הסופי. לא מיותר לציין כי בשנתיים האחרונות התחלפו 5 יושבי ראש בעמותת אמנות לעם וכי כל הגורמים המפקחים ערים למצב המשברי המתמשך בהנהלת העמותה ובתפקודה".

לדברים אלו מצטרף מכתב של עובדי עמותת "אמנות לעם", שנשלח למשרד התרבות והגיע לידי וואלה! תרבות ובו קובלים העובדים על התנהלות העמותה. "בשנה האחרונה חל תהליך של פוליטיזציה בהנהלת העמותה", נכתב שם, "תהליך מסוכן שגורם נזק רב לאמנות לעם". העובדים קובלים על מינוי המנכ"ל, שנעשה לטענתם משיקולים פוליטיים בלבד. את החלטות ההנהלה מכנים העובדים במכתב "חסרות אחריות" ולסיום, פונים העובדים למשרד התרבות "בבקשה להציל את הגוף החשוב הזה".

"לו השרה היתה טורחת ללמוד את הפרטים"

בתגובה למכתב ולדברי העמותה, הודיע משרד התרבות כי השרה לבנת תכנס דיון דחוף ביום שני, בשיתוף בכירי המשרד בכדי לדון בממצאי דו"ח הביקורת והדרכים לתיקון הליקויים וחידוש התמיכה בפעילות הפריפריה. לאחר הדיון יוחלט על הצעדים בהם ינקוט המשרד להבראת "אמנות לעם".

הנהלת אמנות לעם הגיבה על הדברים ואמרה כי "אנו שמחים על כך שהמשרד 'גילה לפתע' את 'אמנות לעם' בעקבות מכתבנו ולאחר ארבעה חודשים שהשרה בתפקידה וחצי שנה שלא מעבירים כספים בניגוד לחוק ולדין, אנו שומעים לראשונה ובתקשורת כי יש 'בשורה' זעקתנו לא נפלה על אזניים אטומות והשרה תקיים דיון חרום ביום ב' הקרוב בנושא העברת הכספים לעמותה.

"לו השרה לימור לבנת הייתה טורחת ללמוד את הפרטים, ממקור ראשון, להיפגש עם חברי הנהלת אומנות לעם - העמותה המרכזית והגדולה ביותר, אולי, במשרדה, הייתה יכולה 'לגלות' את האמת ולהסתמך על עובדות ולא על שמועות חסרות שחר שמלעיטים אותה".

*יש לציין כי דו"ח החשב, שהגיע לידי וואלה! תרבות, אכן מצביע על ליקויים חמורים בעמותה בנוגע לבחירת רפרטואר, הוצאות שונות והתנהלות לא תקינה, אולם מציין כי הביקורת נערכה בשיתוף פעולה מלא עם העמותה. כמו כן, מציינים ב"אמנות לעם" כי אין בדו"ח מסקנות אישיות כלפי אישיות כלשהי. ממנכ"ל העמותה נמסר כי התפטרותו לא נעשתה בשל ממצאי הדו"ח, אלא "כמחאה על הקפאת התקציב הבלתי מוצדקת של הכספים של אומנות לעם על ידי משרד התרבות והספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully