וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות לעם מזהירה מפני ביטול פעילויות לגמלאים

עינב שיף

25.6.2009 / 21:36

העמותה המוקפאת ממשיכה להילחם במשרד התרבות שסגר את הברז ואיים לבטל הצגה מתוכננת למאות גמלאים ביום ב' הקרוב. במשרד התרבות מבטיחים שההצגה תתקיים

נמשך המאבק בין עמותת אמנות לעם לבין שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. יושב ראש העמותה, ישראל גל, הוציא הערב (ה') מכתב לשרה ובו הוא מבקש החרגה בגובה מיליון שקלים מההקפאה בה נמצאת העמותה, לטובת קיום מספר אירועים עבור גמלאים בפריפריה, ששיאם הוא הצגה של תיאטרון היידישפיל שתוכננה מבעוד מועד ליום ב' הקרוב ברמלה.

על פי גל, מדובר ב"כסף השוכב אצלכם בקופה, לאחר שהועבר ממשרד הגמלאים לטובת קיום ההצגה המיוחדת, אליה אמורים להגיע מאות רבות של גמלאים", לשון המכתב. "אירוע מיוחד שביטולו יגרום עגמת נפש עצומה לכל המאות הרבות של המשתתפים, שרובם מבוגרים... אנו פונים אליך בכל לשון של בקשה , מתוך רגישות עמוקה לנסיבות, ממש בדקה ה- 91 לפני שיוצאת ההודעה על ביטול האירוע: אנא, אל תתני למחלוקות מיותרות, לפגוע פגיעה שהיא אל חזור בבאי האירוע המיוחד".

הרוחות סערו במשרדי עמותת עמותת אמנות לעם במשך כל היום. המנכ"ל המתפטר, אמיר עשבי, סיפר כי למרות בקשות הנהלת העמותה הוא אינו מתכוון לחזור בו מהחלטתו וכי ההחלטה להקפיא את פעילות העמותה לחלוטין תעמוד בעינה. בנוסף, פעלו עשבי וגל כדי לשוב ולסתור את תגובת משרד התרבות להחלטת ההקפאה, במכתב מפורט, הננקטת בו לשון חריפה ובה מכונות טענות משרד התרבות במילים "שקר וכזב".

בעמותה אף התפלאו לגלות כי לא הוזמנו נציגים של העמותה לדיון ביום שני. "אף גורם מתוך העמותה לא הוזמן", אומר היושב ראש ישראל גל. "לא חברי ההנהלה, לא המנכ"ל, אולי אחד העובדים, אבל אני לא מכיר אותו. האם השרה מחפשת פה ג'ובים?".

אחת הטענות המרכזיות של עמותת אמנות לעם, היא כי החשב המלווה של העמותה, איתן שפיר, זכה לשיתוף פעולה מלא מצד העמותה, בניגוד לדברי משרד התרבות. בשיחה עם וואלה! תרבות, הסכים החשב לומר כי "אכן יש סתירה בין שני הצדדים", איך סירב להרחיב מעבר לכך. "את המידע שלי ואת הנתונים שלי מסרתי למי שהזמין ממני את העבודה. עשיתי את העבודה שלי, אני מעביר מידע שוטף ואני לא אוכל להרחיב באשר למי צודק כאן. אני, בדברים שלי הייתי מאד קוהרנטי".

משרד התרבות והספורט מסר בתגובה: "כפי שכבר נמסר, שרת התרבות והספורט חברת הכנסת לימור לבנת זימנה דיון דחוף ליום ב' הקרוב עם היועצת המשפטית של המשרד, חשבת המשרד וראש מנהל התרבות כדי לדון בממצאי דו"ח הביקורת והדרכים לתיקון הליקויים ולחידוש התמיכה בפעילות הפריפריה".

באשר לפניית וואלה! תרבות בעניין ההצגה ביום ב', נמסר ממשרד התרבות והספורט: "הצגת תיאטרון היידישפיל תתקיים כמתוכנן ביום ב' ולכל טיעון אחר אין שום בסיס ומטרתו להפעיל לחצים על ידי גורמים שלא ראוי להתייחס אליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully