וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התזמורת האנדלוסית מצאה בית חדש

עינב שיף

15.7.2009 / 12:22

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה לפרק את עמותת "התזמורת האנדלוסית". עמותת "אהבת קדומים" הגישה בקשה להמשך קיום התזמורת תחתה. השרה לבנת: "צר לנו כי התזמורת נקלעה למשבר פנימי"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט היום (ד') על פירוק עמותת התזמורת האנדלוסית של עיריית אשדוד. בנוסף, החליט בית המשפט כי כונס הנכסים הרשמי בישראל ימנה מנהל מיוחד ללוות את הליך הפירוק, במקום המפרק הזמני שמונה לתזמורת, עו"ד אופיר כץ.

הצעד הוא ניצחון להסתדרות העובדים הכללית, אשר ביקשה למנוע מצב שבו פועלות שתי תזמורות, לאחר שעובדי התזמורת פוטרו על ידי ההנהלה והקימו תזמורת חדשה. מהסתדרות העובדים נמסר כי בעקבות פגישה שנערכה בין יושב ראש ההסתדרות, עופר עיני, יושב ראש איגוד האמנים בהסתדרות, נציגי הנגנים ושרת התרבות לימור לבנת, "סוכם על מתווה לקיום פעילות התזמורת". זאת, באמצעות תקציב שיועבר לעמותת "אהבת קדומים", אשר הגישה בקשה רשמית למשרד התרבות להמשך קיום פעילות התזמורת. בהזדמנות זו, מודיעה התזמורת על קונצרט חגיגי ב- 5 באוגוסט בבית ג'וברין.

"במהלך הפירוק הזמני הגעתי למסקנה שיש אפשרות להחזיר את התזמורת לפעילותה, הכנתי תוכנית הבראה, שהיו שותפים לה עיריית אשדוד ומשרד התרבות", אמר עו"ד כץ לוואלה! תרבות בתגובה להחלטת בית המשפט. "התוכנית הייתה תוכנית עסקית מאד מפורטת והמקורות הכספיים נמצאו ואפשר היה להוציא אותה לפועל ואז לצערי, התערבה ההסתדרות והחליטה לטרפד את ההוצאה לפועל של התוכנית והשפיעה על משרד התרבות לחזור בו מהשתתפותו בתוכנית הזאת.

"התוצאה הסופית היא צו פירוק", הוסיף כץ, "עשרות אנשים איבדו את מקום עבודתם, למרות שאפשר היה להשיג להם את עבודתם בחזרה והמפעל התרבותי הזה פס מהעולם. אם ההסתדרות לא הייתה מתערבת אפשר היה להציל את זה. במצב שההנהלה יודעת שהיא חסרת כושר פירעון, היא מסכימה לפירוק".

השרה לימור לבנת מסרה היום בתגובה להחלטת בית המשפט כי "התזמורת האנדלוסית הינה אחת התזמורות הייחודיות והחשובות בישראל. זוכת פרס ישראל אשר הצליחה להטמיע תרבות מוזיקלית בת אלפי שנים והגיעה להישגים חשובים בתרבות הישראלית. צר לנו כי התזמורת נקלעה למשבר פנימי אשר נידון בבית המשפט ועתידה יקבע במסגרת ההחלטה של בית המשפט.

"במשרד התרבות ישנו תקציב של 3.2 מליון ש"ח לצורך פעילות התזמורת", הוסיפה לבנת. "המשרד מקווה כי תימצא הדרך בין הגורמים הרלוונטיים , הנהלה והנגנים, לייצר פתרון שיחזיר את המוסיקה האנדלוסית לאולמי הקונצרטים בימים הקרובים".

"עם כל העצב הכרוך במשמעות הסמלית של פירוק התזמורת", מוסר יושב ראש ועד נגני התמורת, תום כהן, "התרבות, המורשת והמוזיקה ימשיכו וממשיכים להתקיים באמצעות 'אהבת קדומים' ובכוחות משותפים של ההסתדרות ושל כלל העובדים והנגנים המקוריים והמסורת של התזמורת נחזיר עטרה ליושנה".

תחילת הפרשה הוא בסכסוך עבודה מתמשך בין הנהלת התזמורת לעובדיה. תחילה, התבצרו העובדים בבניין התזמורת באשדוד, לאחר שלטענתם זכו לשכר רעב וההנהלה סירבה לנהל משא ומתן עמם. לאחר מכן שלחה ההנהלה הודעת פיטורים מידית לכלל העובדים וההסתדרות איימה לתבוע את הנהלת התזמורת ועיריית אשדוד, במטרה לקבל פיצויי פיטורים. בנוסף, הקימו הנגנים תזמורת חדשה, מחוץ למסגרת האנדלוסית המקורית. כיום, מגיעה לסיומה הסאגה וככל הנראה ניוותר עם תזמורת אנדלוסית אחת, תחת קורת גג חדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully