וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל אייקון - לא רק לחנונים

עינב שיף

23.9.2009 / 10:33

אורי אביב, מנהל פסטיבל המד"ב והפנטזיה, מספר לעינב שיף על התרחבות הפסטיבל למחוזות שלא רק הכבדים ימצאו בהם עניין

עם השנים, הלך ותפס פסטיבל "אייקון" למדע בדיוני, פנטזיה ומשחקי תפקידים מקום של כבוד לא רק בקרב חובבי הז'אנר, אלא גם בקרב הקהל הרחב, בשל עושר התכנים שהצליח להכיל בתוכו ציבור שלא בקיא ברזי הכנס. השנה, החליט מנהל הפסטיבל אורי אביב לקחת את הדברים צעד קדימה ולפתח את הפסטיבל בנושאים חדשים בהם רצה לגעת בעבר, אך לא ממש הצליח.

"השנה הצלחנו להיכנס להמון נושאים שרצינו שתהיה לנו נגיעה בהם, אך לא ממש הגענו לזה", מספר אביב. "השנה נביא לצד התכנים הרגילים שעוסקים בקולנוע, קומיקס, ספרות, מדעי הטבע, הרוח והחברה, גם את תרבות העיצוב שמאד קשורה למדע הבדיוני".

באיזה מובן?

"זה סיפור. דרך ההתקשרות שלנו עם מוזיאון הקומיקס הישראלי, גילינו שיש מוזיאון מדע בדיוני בשוויץ. כן, יש דבר כזה. מסתבר שחלק לא קטן מהלהיטים הגדולים בתחום בהוליווד כמו מטריקס, האלמנט החמישי ושר הטבעות, נעזרו בעיצוב מתוצרת שוויץ. התקשרנו עם מנהל המוזיאון, פטריק גיגר והוא יגיע עם תערוכה מהמוזיאון שנציג בחזית הסינמטק ויעביר הרצאה שעוסקת בעולם המיתוג והעיצוב של משחקי מחשב בקולנוע".

נושא נוסף שיזכה להרחבה בפסטיבל אייקון השנה הוא הגיימינג. "תרבות הגיימינג הולכת יד ביד עם הנושאים שאייקון עוסקת בהם", אומר אביב. "עד השנה לא עסקנו בנושא בצורה ישירה, אבל השנה, ברגע האחרון, מצאנו סטודנט בבית ברל במסלול היחידי בארץ לפיתוח משחקי מחשב. תוך שבועיים הרמנו ביחד יום עיון שלם על גיימינג, כולל השפעות הגיימינג, משחקי מחשב כפלטפורמה אידיאולוגית ואפילו אירוח של זבולון אורלב. מרגע שפרסמנו את המידע על יום העיון, הוצפנו בפניות בנושא גיימינג, שגרמו לנו להבין שאנחנו לא לבד בנושא. היה אפילו עיתונאי אחד שרצה לייסד דרכנו את "תא כתבי הגיימינג".

יוזמה חדשה שתתקיים במסגרת הפסטיבל מביאה שיתוף פעולה ראשון בין אייקון לקרן הקולנוע הישראלי, שתיזום הגשת סינופסיסים לסרט המדע הבדיוני הראשון בעברית. "המטרה היא להכשיר יוצרי קולנוע ישראלי לכתוב בז'אנר, בעברית, בתרבות הישראלית ובעלויות סבירות", אומר אביב. "השנה, יחד עם הקרן הקולנוע, נערוך גם בינואר-פברואר כנס להגשת סינופסיס לסרט, שאחריה נעביר את הזוכים (כ- 20 עד 30 זוכים) סדנה מקצועית בתקווה שמכאן ייצא סרט אחד ואחריו תרבות שלמה של קולנוע מדע בדיוני בעברית".

לסיום, אביב מסביר את הנושא המרכזי השנתי שמאחורי הפסטיבל. הנושא שנבחר הפעם הוא "עיר העתיד", נושא שלדברי אביב הקל מאד את הכנת התוכנייה, כיוון שהעיסוק בו הוא היסטורי ומתקיים בכל זרוע ששולח הפסטיבל בתחומים השונים.

"התמזל מזלי שהתימה מתחברת כמעט לכל הנושאים של אייקון וגם ל- 100 שנים לתל אביב", אומר אביב. "בכנס האקדמי מתעסקים באופן שבו עיר העתיד נתפסת בספרות ובקולנוע, איך המונח הזה עתיד להשתלב עם הזמן. כחלק מכנס העיצוב אנחנו מקרינים סרטים כיצד אנשים בעבר דמיינו ערים, למשל משנות ה-50 לשנות ה- 70. בהרצאה שיישא פטריק גיגר הוא יסביר איך סרטי המדע הבדיוני פשוט התאכזבו מהאופן שבו תוארה עיר העתיד בעבר וכיצד היא התממשה בהווה, ולכן ישנה נסיגה בנושא. לכנס יקראו 'איפה המכונית המעופפת שלנו'. מצחיק, לא?"

פסטיבל אייקון ה-13 יתקיים בחול המועד סוכות בסינמטק תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully