וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו צריכים כאן אישה"

עינב שיף

19.10.2009 / 15:27

יונתן לוי, המפיק המוזיקלי של מופע המחווה לחוה אלברשטיין שיפתח את פסטיבל תל אביב למוזיקה, מספר על איך זה להיות הגבר היחיד בחווה של בנות

הדבר האירוני ביותר במופע "בנות חוה", שבו אפרת גוש, דיקלה, יעל דקלבאום, קרני פוסטל וזמרות נוספות יבצעו את שיריה של חוה אלברשטיין, הוא שמי שאחראי על התפרים המוזיקליים הוא בסופו של דבר גבר - יונתן לוי, בסיסט איזבו וגבר לכל הדעות. "אתה יודע מה", הוא אומר בשיחה שנערכה עם וואלה! תרבות כמה ימים לפני המופע, "אני מסכים לחלוטין. היו צריכים כאן אישה".

ברצינות, יש איזשהו הבדל בדינמיקת העבודה על ערב כזה, שכולו מושתת על נשיות?

"אין ממש הבדל, אולי חוץ מזה שלנשים יש חזה. אבל ברצינות, כל מקרה לגופו – אם הזמרת נראית ממש טוב, אתה רוצה להפיק אותה מוזיקלית ולעשות לה גם עוד כמה דברים. גבר, נאה ככל שיהיה, זה לא ככה. אבל אולי זה בגלל שאני ג'ינג'י".

המופע יתקיים מחר (שלישי) בצוותא בתל אביב ויפתח את פסטיבל המוזיקה של תל אביב. וטוב שללוי יש חוש הומור, כי על אף שנשארו לו רק עוד כמה ימים, הוא עדיין לא זוכר את שם השיר שהדרה לוין ארדי עומדת לבצע. יחד עם זאת, הוא כן יכול לספר שזה השיר שעל כיוונו המוזיקלי נאבק באופן הקשה ביותר.

"קשה לי לענות איך הזמרות מתמודדות עם המטען הזה של חוה על הגב שלהן", הוא אומר, "כי פשוט בחדר החזרות לא מרגישים את זה. היינו פשוט יושבים, שומעים את השיר, הולכים ומאלתרים על המקום ואז הייתי מתחיל לתפוס פוקוס על האופן שבו הייתי רוצה שזה יישמע. וכמובן שאנחנו בעיקר צוחקים רוב הזמן".

בדיחות חוה?

"לא, אבל זה רעיון טוב".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי לוי, אלברשטיין ממש לא מעורבת בערב ולא מפקחת מקרוב על האופן שבו השירים יישמעו. "אני חושב שהקהל בכלל לא צריך לבוא כדי לשמוע את השירים של חוה", הוא אומר, "אלא להתמקד בכריזמה של המבצעת. רוב המוזיקה של חוה היא מפעם, וגם חוה עצמה היא סופר-תיאטרון באופן שבו היא מופיעה, והרבה זמרות לא מגיעות מהמקום הזה. המשימה שלהן היא להדביק את השירים האלו ולהפוך אותם לרלוונטיים למישהי בת 20 שגרה בתל אביב".

השירים של אלברשטיין מאד נעולים מבחינה מלודית. קשה לחשוב עליהם בעיבודים נועזים, כי הם היו נועזים לתקופתם.

"בקטע הזה פתחנו את השירים לגמרי. לא פחדנו להוריד בית או להתמקד בליין אחד. אין סיכוי שנגיש את השירים as is, כי אין בזה טעם. או שזה יהיה פלופ או שזה יהיה היסטרי"

"בנות חוה" הוא חוליה נוספת בשרשרת הפקות שבמרכזן עומד לוי, שבלי לשים לב הפך מהבסיסט של איזבו לאחד המפיקים המוזיקליים הבולטים בישראל – עם דגש, כמובן, על נשים. הוא הפיק את אלבום הבכורה של הבנות נחמה וכן את אלבומי הסולו של שני שליש ההרכב, יעל דקלבאום ודנה עדיני. "אף פעם לא התייחסתי לעצמי כמפיק מוזיקלי", הוא אומר, "אבל עכשיו כשאני חושב על זה – אז כן. יש הרבה נשים בעולם".

שלא יפריע לאלבום הבא של איזבו.

"בקרוב ייצא האלבום השלישי. חזרנו עכשיו מצרפת, עשינו מלא בלאגן, היה כיף גדול ובקרוב תשמעו את זה".

* המופע "בנות חוה" יפתח את פסטיבל תל אביב למוזיקה ב-20 באוקטובר במועדון צוותא בתל אביב, בהשתתפות אפרת גוש, דיקלה, קרני פוסטל, שילה פרבר, יעל דקלבאום, נעה בביוף ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully