וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"צ דחה את הבקשה לצו ביניים בעניינה של אמנות לעם

עינב שיף

9.11.2009 / 14:24

השופטת אסתר חיות דחתה את בקשת העמותה לחייב את משרד התרבות להעביר לה כספים, אולם קבעה כי הדיון בנושא יתקיים בהרכב של שלושה שופטים ובהקדם

בג"צ דחה אתמול (ראשון) את בקשתה של עמותת אמנות לעם להוציא צו ביניים שיחייב את משרד התרבות להעביר לה כספים. זאת מאחר שמשרד התרבות התחייב בתשובתו לבית המשפט שלא לנקוט בצעדים שיעכבו את התשלום, אם בית המשפט יקבל את עתירת העמותה. בנוסף, השופטת אסתר חיות קבעה כי עתירתה של העמותה נגד משרד התרבות תידון בפני הרכב של שלושה שופטים ובהקדם.

"זה מראה את החשיבות שבית המשפט מייחס לנושא", אמר בתגובה יושב ראש העמותה, ישראל גל. "המשמעות היא שהנושא יידון עוד בשנת 2009 ולא בהרכב של שופט אחד כמו שנהוג אלא שלושה, וזה טוב. כולנו מחכים לתוצאות". במשרד התרבות העדיפו שלא להגיב לנושא.

ב-1 באוקטובר הגישה עמותת אמנות לעם עתירה לבג"צ בדרישה לחייב את משרד התרבות להעביר לה תשעה מיליון שקלים בטענה שזה הסכום המצטבר שהמשרד היה אמור להעביר לה מאז סוף שנת 2008 אך לא עשה זאת. בעתירה טענה העמותה כי אי העברת התקציב "מקשה על פעילות העמותה המתבססת בעיקר על תקציבי המשרד ואף הכניסה אותה לחובות בגינם הוגשה נגדה בקשת פירוק". יו"ר העמותה גל אף טען כי השרה לבנת "דורסנית ופוגעת בפריפריה".

במשרד התרבות הגיבו בחריפות וטענו כי "חברי עמותת אמנות לעם לא עמדו באף אחת מההתחייבויות שבהן היו אמורים לעמוד והתחייבו להן בכתב באמצעות עורכי דינם רק לפני חודשיים". כעת, יחכו הצדדים להחלטת בית הדין בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully