וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרן החדשה: התחקיר נגדנו מעוות וחובבני

בקרן החדשה לישראל החליטו להשיב לטענות שהועלו נגדם על ידי תנועת "אם תרצו". בדו"ח מפורט נטען כי המידע שהופץ מוטה, רצוף בטעויות ונכתב "מתוך כוונה שיטתית להתאים את ה'עובדות' למסקנות"

הקרן החדשה לישראל הגיבה אמש (חמישי) לטענות שהועלו נגדה בשבועות האחרונים על ידי תנועת "אם תרצו". הקרן החדשה פרסמה דו"ח מפורט, תחת הכותרת "אם תרצו, נמציא לכם עובדות" בו היא מכחישה את הטענות שהועלו במסמך של תנועת "אם תרצו", לפיהן הקרן החדשה לישראל תומכת בחלק גדול מאוד מהארגונים הישראליים שסיפקו לוועדת גולדסטון את החומרים המרשיעים על צה"ל במבצע "עופרת יצוקה".

הדו"ח של הקרן החדשה המנתח את טענות "אם תרצו" נכתב על ידי ד"ר אמיר פז פוקס. מרצה למשפטים בקריה האקדמית אונו ובאוניברסיטת תל-אביב, מומחה לזכויות אדם, חבר הנהלת "במקום" ומנהל פרויקט "מדינת הרווחה החדשה" באוניברסיטת אוקספורד. ד"ר פז פוקס מציג בדו"ח שלו נוכחות וטיעונים שלדבריו מוכיחים כי המסמך שהפיצה תנועת "אם תרצו" מסתמך על "עיוות והשמטה שיטתיים של עובדות".

התחקיר של תנועת "אם תרצו" מנה 16 ארגונים אשר ממומנים על ידי הקרן החדשה ואשר לא רק סייעו לועדת החקירה בראשות ריצ'רד גולדסטון, אלא ש"בלעדי פרסומי הקרן לא היה לגולדסטון ביסוס לרוב טענותיו" (לשון התחקיר). ד"ר פז פוקס טוען כי "התחקיר רצוף בטעויות, השמטות ועיוותים של העובדות. "ניכר כי אלה נובעים הן ממתודולוגיית מחקר חובבנית והן מתוך כוונה שיטתית להתאים את ה'עובדות' למסקנות שנקבעו מראש".

הדו"ח של הקרן החדשה מוכיח, על פי ד"ר פז פוקס כי "ארגונים הנתמכים על ידי הקרן תרמו באופן ייחודי מידע לוועדת גולדסטון רק ב-16 מתוך 1,208 מקרים" כלומר רק ב-1.3% מהארגונים לעומת 92% כפי שנטען בפרסומים בתקשורת), וכי מרביתם של אלה לא נמסרו באופן אקטיבי לוועדת גולדסטון, אלא נאספו על-ידי הועדה ממקורות זמינים ומהאינטרנט. הדו"ח של הקרן החדשה אף מציין כי אנשי "אם תרצו" התעלמו משורה של ארגונים ישראלים אחרים ששיתפו פעולה עם ועדת גולדסטון.

על פי הקרן החדשה, כשלים נוספים שנתגלו בתחקיר של "אם תרצו" נובעים מכך שמחבריו "ספרו הפניות למקורות מידע, ללא התייחסות לתוכנן או הקשרן". בין היתר, מביאים בקרן החדשה דוגמא לחוסר האובייקטיביות של מחברי התחקיר וכותבים בדו"ח שלהם כי "אזכורי עמותת 'קול אחר בשדרות' מצוינים במסגרת 'החומרים המרשיעים על צה"ל' אשר סופקו על ידי ארגונים הנתמכים על ידי הקרן, בזמן שאנשי 'קול אחר משדרות' נפגשו עם ועדת גולדסטון בכדי להעביר מידע אודות מצוקת תושבי שדרות והקשיים של סטודנטים במכללת ספיר המקומית.

ד"ר פז פוקס ממשיך וכותב כי "בדיקה פשוטה מראה, כי רוב רובן של ההפניות המרכיבות את הקטגוריה "הפניות מרשיעות" עליה מתבסס הטיעון המרכזי של "התחקיר" אינן רלבנטיות כלל. המחברים לא הסתפקו בכך, וחישבו את החלק היחסי של ההפניות, שמקורם בארגונים הנתמכים על-ידי הקרן החדשה לישראל, מתוך סך מצומצם, באופן שרירותי, של כלל הפניות ממקורות ישראלים". כמו כן, מוסיף הדו"ח, "ספרו עורכי התחקיר הפניות "מרשיעות" לארגוני הקרן באופן כפול וחסר תום לב, בעזרת מניפולציות לניפוח מספרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully