וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארץ נהדרת", משה איבגי ואבי נשר יתחרו על פרס אופיר

16.4.2010 / 19:37

בלוג "סינמסקופ" פרסם את רשימת 20 הסרטים העלילתיים שיתחרו על האוסקר הישראלי בדרך לאוסקר האמריקאי, ונראה כי צפוייה תחרות איכותית. יו"ר האקדמיה מרק רוזנבאום: "סיכוי טוב להגיע שוב ללוס אנג'לס"

מי יהיה הסרט הישראלי שינסה לשחזר את ההישג של "עג'מי" ולהיות הנציג הרביעי ברציפות של המדינה בטקס האוסקר? 20 סרטים תוצרת הארץ יתחרו השנה על פרס אופיר, ועושה רושם שזו תהיה תחרות איכותית במיוחד: סרטים של כמה מן הקולנוענים המובילים בארץ ושל כמה יוצרים מתחילים מבטיחים, עיבודים לספרים קאנוניים, סרטים שהספיקו לחולל שערורייה עוד לפני הפצתם וגם לא מעט שוברי קופות פוטנציאליים.

היום (שישי) פרסם יאיר רוה בבלוג סינמסקופ את רשימת 20 הסרטים העלילתיים שינסו להגיע לטקס פרסי האקדמיה, שיתקיים כמיטב המסורת במהלך ספטמבר. הרשימה כוללת חמישה סרטים פחות מאשר בשנה שעברה, ויש בה רק סרט אחד שכבר הופץ בבתי הקולנוע: "קירות" של דני לרנר, בכיכובה של נינט טייב, שאולי תזכה למועמדות בתפקידי המשחק.

לעומת זאת, אפשר לסמן כפייבוריטים את "התנגבות יחידים", עיבוד לספרו של יהושע קנז מאת דובר קוסאשווילי, שכבר זכה בפרס על "חתונה מאוחרת", ואת "ספר הדקדוק הפנימי", עיבוד לספרו של דוד גרוסמן מאת ניר ברגמן, שכבר זכה בפרס על "כנפיים שבורות".

יוצרים ותיקים נוספים שמגישים עיבודים לספרים הם אבי נשר, שביים את "פעם הייתי" בהשראת "בשבילה גיבורים עפים" של אמיר גוטפרוינד, דן וולמן ("בידיים קשורות"), שמביא אל הבד את "גיא אוני" של שולמית לפיד, וערן ריקליס ("הכלה הסורית", "עץ לימון"), שיצר את "משאבי אנוש" על פי ספרו של א.ב יהושע. לרשימה זו יש לצרף את איתן צור, במאי "החמישייה הקאמרית" ו"הבורגנים", שיצר את סרטו העלילתי הראשון, "התפרצות X", על פי ספרה של עדנה מזי"א.

גם בגזרת הסרטים המבוססים על תסריטים מקוריים אפשר למצוא שמות מעניינים רבים, ובהם "אודם" של יונתן סגל, שכבר חולל סקנדל לאחר שהואשם כי הוא משווה בין הכיבוש לשואה. סרט קליל בהרבה צפוי להיות "זוהי סדום", בהפקתם, כתיבת והשתתפותם של צוות "ארץ נהדרת". איש טלוויזיה ותיק נוסף שמגיע לקולנוע העלילתי בראשונה הוא דורון צברי, שיתחרה על הפרס עם "המדריך למהפכה", והוא ימצא בצדו במאי תיעודי אחר שמנסה את כוחו בראשונה בקולנוע העלילתי - דני מנקין ("21 גרם של אהבה"), במאי "ז'ה טם איי לאב יו טרמינל".

ברשימת היוצרים המתחילים שיתמודד על הפרס בולט משה איבגי, שזכה בפרס בקטגוריות המשחק שלוש פעמים ועתה עבר מאחורי המצלמה כדי לביים את "וביום השלישי". גם מבקר הקולנוע אהרן קשלס עשה הסבה מקצועית וביים עם נבות פפושדו את "כלבת", שמתיימר להיות סרט האימה הישראלי הראשון שיתמוגג על הפרס.

את רשימת המתחרים משלימים שני יוצרים עתירי ניסיון, מיכל בת אדם, שתתמודד עם "מאיה", וחיים בוזגלו הנמרץ, שיתמודד עם לא פחות משני סרטים (וסביר להניח שלא יזכה עם אף אחד מהם) "להתחיל מחדש" ו"סרק סרק". בהצבעה, שהסיבוב הראשון שלה יתחיל ב-17.5, יתחרו על לבם של חברי האקדמיה גם "אנדנטה" של אסף תג'ר (המוכר כמוזיקאי אינדי מצוין), "בין השמשות" של אלון זינגמן, "בנא" של ניב קליינר שהתמודד על הפרס הראשון בפסטיבל חיפה ו"מבול של גיא נתיב".

"מסתמנת תחרות חזקה ביותר"

אילנה שרון, מנכ"לית האקדמיה, מסרה לוואלה! תרבות בתגובה לפרסום בבלוג כי הרשימה תפורסם רשמית אחרי יום העצמאות.

יושב ראש האקדמיה, מארק רוזנבאום אמר לוואלה! תרבות כי "מסתמנת תחרות חזקה ביותר ונראה שבהחלט יש סיכוי לחזור ללוס אנג'לס פעם רביעית ברציפות. אני גם לא מתרגש מהנוכחות הדלה בפסטיבל קאן, כיוון שבשנה שעברה לא היה אף אחד בברלין ואז זכינו בוונציה והגענו לאוסקר".

"אבל מה שהכי חשוב כרגע זה לא לחגוג אלא לחייב את גופי השידור להחזיר את התמיכה שלהם", חתם רוזנבאום, בהתייחסו להצלחה שנחלו היוצרים אמש, עת החליטה הרשות השניה לסרב לבקשת הזכייניות לדחות את חובותיהם להשקעה בקולנוע הישראלי עד שנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully