וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל סלומון חוזר

עינב שיף

10.5.2010 / 10:00

"הקשיבי לי", סינגל ראשון מתוך אלבומו הרביעי של היוצר יוצא לאור ובראיון מספר סלומון על הסוד בהפקת להיטים ועל תשובתו לשאלה מי זמר יותר טוב - הוא או קובי פרץ

עמית ישראלי

כמעט שלוש שנים אחרי צאת אלבומו השלישי, דניאל סלומון משחרר היום (שני) את "הקשיבי לי", סינגל ראשון מתוך אלבומו הרביעי שייצא בקרוב בחברת NMC יונייטד והפלייליסט כבר נכנס לכוננות ספיגה, אם כי מורגש שסלומון המשיך הלאה מהימים של "עדיף" ו"אהבה", שהפכו אותו מההוא שמנגן עם אביב גפן לאמן מוכר בפני עצמו. "הרעיון הוא לייצר את החתימה האישית ומצד שני לא לשמר את מה שעשית", אומר סלומון לוואלה! תרבות, "אלא להתקדם לעבר דברים שלא עשית, עם מקצבים שחקרת ועבודה עם מוזיקאים שלא הכרת".

כשסלומון (36) מדבר על מוזיקאים חדשים, הוא מתכוון בעיקר למפיק אלבומו החדש, לני בן-בשט, מהמפיקים המוכרים בתעשיית המוזיקה הישראלית, שבשנים האחרונות הפיק אלבומים כמו "עזרה בדרך" של נעם רותם וחלק מ"ואז בא לנו" של נורית גלרון. "הדבר החשוב מבחינתי באלבום הזה היה להיפגש עם מפיק חיצוני", מספר סלומון, שנהג להפיק בעצמו את שיריו. "רציתי מוזיקאי שיביא איתו את האישיות והמרקם של הצלילים שדרכו אני אשמע. לני השכיל יחד איתי לחפש גרובים שונים, השפעות מהעולם, של מוזיקה צרפתית מצד אחד ומוזיקה ערבית מצד שני, מוזיקה בריטית והרבה דברים. יש ביננו משהו דומה, כיוון שאנחנו מאד אקלקטים בטעם שלנו ואנחנו עובדים בצורה מאד פתוחה".

דניאל סלומון. עמית ישראלי
גם מוזיקה ערבית. דניאל סלומון/עמית ישראלי

שמעתי נכון, מוזיקה ערבית, אצלך?

"כשאתה מקשיב למוזיקה בצורה באמת פתוחה, אתה מגלה דברים מאד יפים. במוזיקה ערבית יש רגעים מדהימים, כמו בכל דבר – הדברים טובים, טובים מאד, בוודאי במקום שאנחנו גרים בו. עם זאת, נכון זה הכי רחוק תרבותית. זה נכון שהמוזיקה הצרפתית והאירופאית קרובות אליי יותר, אבל מחפשים. מנסים לראות איך הדברים משתלבים ביותר. הקסם הגדול הוא לשלב דברים שלא שולבו קודם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מה חשבת על הביצוע של קובי פרץ ומארינה ל"אהבה" שלך?

"אני בוש לומר שראיתי רק את הקצה שלו, אבל עם קובי יצא לנו לבצע את השיר בגלי צה"ל. הוא זמר גדול בעיני, באמת שקטונתי לעומתו. יש לו קול גדול ואני לידו נשמע כמו לא יודע מה".

קובי פרץ בהופעה בהיכל נוקיה. נמרוד סונדרס
"אני שר לידו כמו לא יודע מה". קובי פרץ/נמרוד סונדרס

הדבר הבולט ביותר ב"חיפה 87" שיצא לפני שלוש שנים, הוא שלא היה בו דבר בולט ביותר. אמנם סלומון הצליח להוציא ממנו להיט, "הייתכן", אבל נדמה שהוא מוריד את הרגל מהגז של מכונית המרוץ שלו.

"אני לא יכול להגיד שהאלבום הקודם היה כזה אלטרנטיבי, שרק במרתפים שמעו אותו", מסביר סלומון. "אני לא יכול להגיד שהשיר 'הייתכן' לא נטחן. אני חושב שכמו כל אמן, או לפחות הרבה אמנים שאני מכיר, בוודאי במוזיקה, אתה רוצה שאנשים יקשיבו לדברים שאתה עושה. אתה מייצר אמנות כדי לשתף אותה עם קהל, היא לא בשביל עצמי בבית – בשביל זה יש טלוויזיה. אם השירים האלו יתקבלו טוב, באהבה רחבה, זה ישמח אותי מאד מאד"

ניסית לחשוב פעם איך אתה עושה את זה? למה זה תמיד הופך להיט?

"אני שכנראה כאדם, יש בי משהו מתקשר, אני כותב מאד מלודי בצורה כזו אחרת. אני רוצה להיות כן עם מה שאני עושה ולשמחתי הרבה, בשנים שעברו, הכנות הזו השתלמה כי הסתבר שגם אנשים אחרים עוד אוהבים את זה. מה שחשוב זה להיות ישר עם מה שאתה ואנשים מתחברים לזה"

אתה חושב לקחת את החומרים האלו לחו"ל?

"שאלה טובה. לפעמים אני חושב על זה, כי זה נשמע לי נורא כיף להיות חלק משוק תעשייתי כל כך גדול. עם זאת, זה מצריך מעבר שפה מאד מאד חד, שהוא לא פשוט במיוחד. כדי לעשות את זה באמת, אתה נראה לי צריך לחיות במקום אחר לאיזה זמן וזה לא משהו שנראה לי שאני עושה כרגע. מה שאני מאמין בו כרגע זה לנסות ולהעביר שירים שלי לכל מיני אמנים בחו"ל ומוציאים לאור, שיתרגמו ואמנים אחרים ישירו"

אולי תעביר לאביב גפן, שיחכה בצד השני.

סלומון צוחק: "הוא לא צריך את עזרתי בכלום, הוא מסתדר לבד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully