וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדקדוק הפנימי" - הזוכה הגדול בפסטיבל הקולנוע בי-ם

אייל דץ

16.7.2010 / 18:44

העיבוד הקולנועי של הבמאי ניר ברגמן לרומן של דויד גרוסמן זכה בפרס חג'ג' לסרט הטוב ביותר. בפרס ון ליר לסרט התיעודי זכה הסרט "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי

הסרט " הדקדוק הפנימי" של הבמאי ניר ברגמן הוא הזוכה הגדול של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים שיינעל מחר (שבת). הסרט, עיבוד קולנועי ל"ספר הדקדוק הפנימי" של הסופר דויד גרוסמן, זכה בפרס חג'ג' לסרט באורך מלא. ברגמן, שכבר זכה בפרס עם סרטו "כנפיים שבורות", ומפיק הסרט אסף אמיר יחלקו ביניהם את הפרס בסך 110 אלף שקלים. "תיאור חודר בשפה קולנועית רהוטה של עולמם הפנימי של מתבגרים ובוגרים, תוך העברת תחושה חזקה של עולם ומקום", נימק חבר השופטים את הבחירה בסרט.

"הדקדוק הפנימי" גבר על הסרטים האחרים שהתמודדו בתחרות: "התגנבות יחידים", של דובר קוסאשווילי, "המשוטט" של אבישי סיוון, "וביום השלישי" שביים משה איבגי, "אנדנטה", סרט הביכורים של המוזיקאי אסף תג'ר, "גיא אוני" של הבמאי הוותיק דן וולמן, "המדריך למהפכה" של דורון צברי, ו"מלח ים" של איתי לב. יש לציין כי בשנה שעברה, הסרט "עג'מי" החל את המסע עטור הפרסים שלו שהסתיים במועמדות לאוסקר בפסטיבל הקולנוע בירושלים, שם זכה בפרס הסרט הטוב ביותר.

בפרס ון ליר לסרט התיעודי זכה הסרט "שתיקת הארכיון" בבימויה של יעל חרסונסקי ובהפקתם של נעמי שחורי ואיתי קן-תור שיחלקו ביניהם את הפרס בסך 45 אלף שקלים. "סרט מטלטל בעוצמת החשיפה התחקירית שלו, המצטיין בעשייה דוקומנטרית מפוכחת ולא סנטימנטלית ובהתבוננות מרוחקת ומקורית על הציניות והאכזריות של מכונת ההשמדה הנאצית ", כתבו בין היתר השופטים בנימוקיהם לפרס. לדבריהם, "הסרט הוא בגדר שיעור מאלף בעיבוד וביצירת הזיכרון והדימוי החזותי, ובו המבטים של אסירי הגטו ממלאים את המסך בתוכחה ובאשמה כנגד השפלת החיים וזילות המתים. זוהי יצירה חשובה שעניינה הגבולות המוסריים של המניפולציה הדוקומנטרית" .

פרסים נוספים

בטקס שנערך היום ברחבת סינמטק ירושלים חולקו פרסים נוספים וביניהם:

* פרס ון ליר לסרט ראשון/שני שהוענק לאבישי סיון, במאי הסרט "המשוטט"

* פרס גוטליב לתסריט שהוענק ליוסי מדמוני, ארי פולמן, אורי ענבר ודורון צברי, תסריטאי הסרט "המדריך למהפכה"

* פרס חג'ג' לשחקנית הטובה בסרט באורך מלא שהוענק להילה פלדמן, אפרת בן צור, עלית קרייז וגל סלומון על תפקידן בסרט "וביום השלישי"

* פרס חג'ג' לשחקן הטוב ביותר בסרט באורך מלא שהוענק לאסף בן שמעון על תפקידו ב"התגנבות יחידים"

* פרס חג'ג' לעריכה שהוענק לעמי טיר ומאור קשת על עבודתם בסרט "המדריך למהפכה"

* פרס חג'ג' למוזיקה שהוענק לאסף תג'ר על עבודתו בסרט בבימויו, "אנדנטה".

בנוסף, חולקו פרסי ברוח החופש לזכרו של וים ון ליר, המוענקים לסרטים עלילתיים ודוקומנטריים מרחבי העולם שעניינם החתירה הנצחית של האדם לחופש. בתוך קטגוריה זאת נמצאים בין היתר פרס תרומת קרן קאמינגס לסרט עלילתי בסך 15 אלף שקלים שהוענק לטוני מסה דפאס, במאי הסרט "בלתי חוקיים" ופרס קולנוע משנה עולם של הקרן החדשה לישראל בסך 15 אלף שקלים שהוענק ללישין פאן, במאי הסרט "הרכבת האחרונה הביתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully