וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה לא סרט פוליטי מדי"

אמילי גרינצווייג

21.9.2010 / 23:24

ערן ריקליס כבר יודע מה היתרון של "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" בדרך לאוסקר. "זה סרט שקל לתקשר איתו", הוא אומר לוואלה! תרבות. "זו משימה קשה, אני מקווה שנעמוד בה"

"אני מופתע לטובה, אבל לא בשוק", כך סיכם ערן ריקליס, במאי "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" את זכיית הסרט בלא פחות מ-5 פרסי אופיר. "באנו עם תחושות טובות אבל לא היה סרט שהוביל", אמר ריקליס לוואלה! תרבות מיד לאחר הטקס שנערך הערב (שלישי) בתיאטרון ירושלים. "היתה תחרות חזקה עם 'הדקדוק הפנימי' ו'פעם הייתי'. אומרים שיש פוליטיקה, אבל בסופו של דבר היו 700 אנשים אקדמיה שבחרו ומדובר בקהל של צופי קולנוע שפשוט אהבו את הסרט".

כעת, יפנה הסרט למשימה מורכבת אף יותר משכנוע חברי האקדמיה הישראלית - שכנוע חברי האקדמיה האמריקאית, שיחליטו האם הסרט יהיה בין הפיינליסטים להתמודד על פרס האוסקר לסרט הזר. "אני לא רוצה את הלחץ הזה על הכתפיים שלי, אבל הלחץ הזה יגיע", אמר ריקליס. "אני חושב שיש פחות בעיות מהסרטים שהתחרו בשנים קודמות. זה לא סרט פוליטי מדי וקל לתקשר איתו. מצד שני, קשה להאמין שהאמריקאיים יתנו הזדמנות פעם רביעית ברציפות לסרט ישראלי. זו משימה קשה ואני מקווה שנעמוד בה".

"שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" כבר זכה בהכרה בינלאומית, עם זכייתו בפרס חביב הקהל בפסטיבל לוקרנו. כמו כן, הסרט הוקרן בפסטיבלים בינלאומיים נחשבים כמו בטורונטו. הסרט עצמו צפוי לעלות לאקרנים ב-7 באוקטובר, אולם ייתכן והקרנתו המסחרית תוקדם בשל דרישות האקדמיה האמריקאית.

"הרעיון לאחד בין הסרט העלילתי לתיעודי - אווילי כמו מי שהגה אותו"

יו"ר האקדמיה, מארק רוזנבאום, נראה מרוצה בסיומו של הטקס. "הייתי מופתע", אמר רוזנבאום לוואלה! תרבות. "זה היה טקס טוב, אבל חבל לי ש'הדקדוק הפנימי' לא זכה באף פרס".

רוזנבאום אף נדרש להשיב על ספקולציית האיחוד בין הקטגוריה העלילתית לתיעודית, כדי למנוע הישנות של מחלוקת כמו זו שליוותה את "המדריך למהפכה", שבסוף הוכר כעלילתי לבקשת יוצריו, דורון צברי ואורי ענבר. "זה רעיון אווילי כמו מי שהגה אותו", אמר. "בכל מקרה, אני עוזב את האקדמיה בסוף השנה, כך שזה נושא למי שיבוא אחריי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully