וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול: ראיון עם רייצ'ל מקפרלן, מדובבת בסדרה "אבא אמריקאי"

1.11.2010 / 6:40

רייצ'ל מקפרלן היא לא רק מדבבת ב"אבא אמריקאי" של אחיה הגאון, סת' מקפרלן, אלא חלק במאבק נגד צנזורה בארה"ב. בראיון, היא מסבירה שזה לא יעזור לה להשיג עבודה בהוליווד

חוץ מג'ון סטיוארט, יש עוד דבר שהפלגים הקיצוניים של המפלגה הרפובליקאית לא אוהבים לראות על המסך שלהם – את סדרות האנימציה הגסות והחצופות של סת' מקפרלן, למשל "פמילי גאי" ו"אבא אמריקאי", שעונתה השישית משודרת עתה ברשת האמריקאית FOX ועונתה החמישית משודרת כעת ב-HOT. כך, למשל, הצליחה "אבא אמריקאי" להעסיק בשנה האחרונה את הרגולטורים ביותר מ-100 אלף תלונות, שרובם הגיעו מארגונים נוצרים למיניהם.

כל זה, כמו גם הקנסות שמוטלות מדי פעם על FOX, לא מפריע לסדרה להמשיך לפגוע בערכים הקדושים לאנשי מפלגת התה. "לפעמים, בזמן העבודה על הפרקים אני אומרת לעצמי 'הו אלוהים, לא יכול להיות שנצא מזה בשלום". אומרת רייצ'ל מקפרלן, אחותו הקטנה של סת ואחת המדבבות הראשיות של "אבא אמריקאי" (היא גם דיבבה מעט ב"פמילי גאי") בראיון לוואלה! תרבות. "הכותבים של הסדרה הולכים כל כך רחוק לעתים, שאני לא מאמינה שהבדיחות שלהם יעלו לאוויר, אבל איכשהו הן תמיד מוצאות את דרכן למסך".

את בעסקי האנימציה הטלוויזיוניים כבר כ-15 שנה. האם נהיה קשה יותר עם השנים להתבטא בחופשיות בלי להרגיז ארגונים ציבוריים למיניהם ובלי לעורר את חמת הרגולטור?

"האמת היא שסת' הרגיז פנאטים נוצרים עוד כשהיה ילד, ואני מניחה שהוא ירגיז אותם תמיד, אז בעצם שום דבר לא השתנה וכנראה גם לא ישתנה. התסריטאים ממשיכים לירות לכל הכיוונים בלי לעשות חשבון, ובקהל תמיד קיים צמא לקומדיה, כך שבלי קשר למתרחש במדינה, מצבה של הקומדיה יציב".

אם בעוד שנתיים יישב בבית הלבן נציג של מפלגת התה, את חושבת שהדבר עלול להוביל לסתימת פיות, למשל של משפחת מקפרלן?

"אם אי פעם נגיע למצב שבו הממשל האמריקאי מתערב בחופש הביטוי, ולא משנה באיזה הקשר, אז הגורל של 'אבא אמריקאי' הוא הדבר האחרון שנצטרך להיות מוטרדים ממנו".

מתוך הסדרה "אבא אמריקאי". imdb
הבעיה האחרונה במקרה של התערבות בחופש הביטוי. מתוך "אבא אמריקאי"/imdb

האמת היא שאם יש סדרת אנימציה אחת שהרפובליקאים ישמחו לסגור איתה חשבון, מדובר ב"אבא אמריקאי". אמנם היא פחות ותיקה, מצליחה ומוערכת מ"פמילי גאי", אבל היא הרבה יותר פוליטית ממנה, ובכלל זוהי אחת מהיצירות הפוליטיות ביותר בטלוויזיה האמריקאית.

מערכת היחסים העומדת במרכזה אף מבוססת על הדינמיקה ב"הכל נשאר במשפחה", שסימלה בשנות השבעים את הקרע בין המחנות השונים בארצות הברית – האבא שבשמו נקראת הסדרה הוא סטן, סוכן CIA פטריוט ושמרן להחריד, ומקפרלן מדבבת את בתו המתבגרת היילי, ליברלית מושבעת שלא מהססת להתעמת איתו.

"אני מזדהה לחלוטין עם כל מה שהיילי חושבת ואומרת, אבל ההתנהלות שלה בכלל לא מזכירה את הנעורים שלי", מודה מקפרלן. "היא אקטיביסטית מאוד וגם מעורבת בהרבה דברים, אבל לי היו נעורים משמימים בפרברי לוס-אנג'לס, והם לא סיפקו לי שום חוויות מכוננות שייתנו השראה לקריירה הבוגרת שלי. אי אפשר להגיד שאני מביאה משהו מעצמי לדמות של היילי – אני פשוט מבצעת את מה שהתסריטאים כותבים לי".

מתוך הסדרה "אבא אמריקאי". imdb
ללא חוויות מכוננות - נשאר לעשות רק מה שהתסריטאים רוצים. מתוך "אבא אמריקאי", הדמות אותה מדבבת מקפרלן מימין לדמות האב, עם בנדנה/imdb

אף שהיילי בת התשחורת היא התפקיד המרכזי של מקפרלן בסדרה (היא גם תורמת את קולה לכמה דמויות משנה, קבועות או מתחלפות), הרי שהמדבבת עצמה כבר בת 34, והיא גם אם לתינוקת בשם בלה. "אני שמחה שהילדה שלי עוד לא רואה טלוויזיה, כך שאין לי את הדילמה אם להרשות לה לצפות בסדרות שאני מדבבת", היא אומרת. "לדעתי זה יקרה רק כשהיא תהיה בת 12 לכל הפחות, וגם אז רק לאחר שאסביר לה היטב מה ההבדל בין טוב ורע ובין מציאות ואמנות. באופן כללי, אני חושבת כי הסיבה שהתסריטאים של הסדרה מרשים לעצמם כל כך הרבה היא ש'אבא אמריקאי' משודרת אחרי תשע וחצי והם יודעים שילדים לא צופים בה".

את לא קצת נאיבית? אני מכיר דווקא לא מעט ילדים שמצאו דרך לראות את הסדרה, והם נשארו ילדים טובים גם לאחר הצפייה בה.

"אולי אתה צודק. אחרי הכל, בשנים האחרונות יצא לי לראות כל מיני סדרות וסרטים שאהבתי פעם, ואז שמתי לב שבתור ילדה צחקתי מהדברים שיכולתי להבין, וכל מה שנסתר מבינתי פשוט חלף מעליי בלי להותיר חותם, בטח שלא שלילי. אז יכול להיות שבכל זאת לא יזיק לה לצפות בעבודות שלי כבר בשנים הקרובות. בכל מקרה אשמח שהיא תדע מה שאמא שלה עושה".

מתוך הסדרה "אבא אמריקאי". imdb
לאו דווקא פוגע בילדים הקטנים. מתוך "אבא אמריקאי"/imdb

בעתיד תידרש רייצ'ל גם לסייע לבתה לענות על שאלות בסדר הגודל "איך זה להיות האחיינית של סת מקפרלן", והיא תוכל לתרום לה מניסיונה הרב בקושיות שכאלה. "תמיד שואלים אותי איך זה לעבוד עם סת, ואני אומרת שמעבר לכל, זה דבר נפלא כי אחרת פשוט לא היינו מוצאים זמן לבלות יחד - הוא פשוט עסוק מדי בשביל מי שאינם הקולגות שלו", אומרת מקפרלן. "חוץ מזה, העבודה איתו מעולה. כשהיינו ילדים, רבנו כל הזמן ואף פעם לא חשבתי שנוכל להסתדר ככה, אבל עכשיו אני עובדת איתו טוב יותר מאשר עם כל אחד אחר".

את מקנאת בו לפעמים? לא נמאס לך להיות האחות הפחות מוכרת במשפחת מקפרלן?

"באמת שלא. כל פעם שאני יושבת איתו במסעדה ואנשים ניגשים אליו, אני אומרת לעצמי – 'איזה מזל שלא פונים אליי'. בכלל, אני לא אוהבת להיות בזרקורים, ובגלל זה אני גם מסתפקת בדיבוב. מעולם לא רציתי להופיע במסך, ואני ממשיכה לדחות כל הזדמנות לעשות כך".

סת' מקפרליין. Toby Canham, GettyImages
קנאה? מה פתאום? סת' מקפרלן/GettyImages, Toby Canham

אבל למרות הענווה והביישנות של מקפרלן, בכל זאת בוערת בה אמביציה – להוסיף לרזומה הטלוויזיוני שלה גם עבודת דיבוב קולנועית. אז למה זה לא קורה? "בימינו, האולפנים מעדיפים לתת את המיקרופון לכל מיני שמות גדולים מזדמנים, נאמר בראד פיט, ולא לשמות קטנים כמוני".

שם קטן? יצא לך להשתתף בשתיים מסדרות האנימציה הבולטות של השנים האחרונות. קשה לומר שאת שם קטן.

"טוב, ככה זה כשגרים בלוס אנג'לס. איכשהו, האווירה כאן כל כך תחרותיות ונוצצת שתמיד יהיה מישהו מפורסם ממני ולעד ארגיש כמו אישה אפורה ולא חשובה שעושה סדרת אנימציה זעירה".

"אבא אמריקאי" משודרת בערוץ HOT 3 בימי חמישי בשעה 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully