וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיר בחזרה: פורטיס - "חימושניגיגי"

20.2.2009 / 5:26

איזה כיף - רמי פורטיס חוזר עם אלבום משולש והופעה בפסטיבל הג'אז. עינב שיף תפס אותו לשיר בחזרה וראיון

אבי כהן

* צילום: אבי כהן
* עריכה: בת גולן


פורטיס לא פוחד שלא תבינו אותו. לכן הוא לא היסס להוציא אלבום משולש, לכן הוא לא היסס לכתוב אופרת רוק העונה לשם המוזר "חימושניגיגי" ולכן הוא לא פוחד להיות "שובר ומזיק כמו ילד", כפי ששר באלבום האולפן הקודם שלו, "חצי אוטומטי", שיצא לפני שבע שנים. בראיון מיוחד לוואלה! תרבות עם צאת "פורטיס משולש", אלבום שהוא מעורפל וצלול באחת, אומר פורטיס כי "בכל מקרה האמירה של השירים נמצאת שם. עצם זה שקראתי לאלבום הראשון בסט 'יער ישראלי', אומר הכל בעיני. חלק מהדברים גלויים וחלק מהדברים נסתרים, כי אין לי שום רצון להיות שליח מטעם דעה פוליטית כלשהי ואני לא רוצה להתעסק בדעות פוליטיות כמו שהן. הדבר הכי קרוב להגדרה שלי בכלל הוא מה שסמי בירנבך כתב בשיר של מינימל קומפקט, 'אני מצלמה'".

עדיין, תמיד יש את הציפייה הזו שתצעק, שתשתולל. שתהיה "פורטיס משוגע"

"כן הא?", צוחק פורטיס. "כבר השלמתי עם זה, זה כמו כינוי שנותנים לכדורגלנים. אני אהיה משוגע עד שאמות, אבל אני לא צריך את זה כדי להגיד משהו. הבעיה היא שאנשים כמעט ולא כותבים על מה שקורה, זה מקום זניח מאד אצלנו. אז אני לא חושב שצריך להיות 'אמן מטעם' כדי שיבינו אותי גם מהצד הגלוי וגם מהצד הנסתר, העיקר שלא יהיה שיר אהבה. נורא קשה לי לכתוב שירי אהבה אם זה לא משהו חזק מאד שחוויתי. לכתוב 'אני אוהב אותך' זה נורא משעמם אותי".

מצחיק שאתה אומר את זה, הרבה אמנים מהדור של "סיפורים מהקופסא" עזבו את האמירה והתמקדו רק בשירי אהבה. אתה לא מרגיש שנשארת קצת לבד?

"זה קצת נכון. אני מקבל את זה כהזדמנות. אם רק אני יכול, אז אני אעשה את זה ואם לא הייתי יודע לעשות את זה כל כך טוב – לא הייתי עושה את זה. יש הרבה דברים בחיים שאני לא יודע לעשות כל כך טוב ואת זה – אני יודע".


צריך לקרוא את המשפט הזה של פורטיס שוב ולהבין שדבריו ממש לא נובעים משחצנות. פורטיס הוא באמת יחיד בדורו, היחיד שהצליח לעבור 30 שנות יצירה הן מצד השוליים והן מצד המיינסטרים ועדיין להישאר רלוונטי ואותנטי. למרות זאת, פורטיס לא מעז לייחס את הקרדיט רק לעצמו וממשיך להרעיף שבחים על הלהקה שלו, שכוללת את עידו אגמון, גילי סמטנה ויובל שפריר. "האלבום הזה לא בא משום מקום. אני חייב ליצור עם עוד אנשים ואני עובד עם אנשים שאכפת להם, הם מתרגשים והם מתעקשים להרחיב את ארגז הכלים המוזיקלי שלי"

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אגב ארגז כלים, אתה לא מרגיש שהמוזיקה הישראלית קצת תקועה? שהיא מחכה לך שבע שנים כדי להרגיש שוב חיונית?

"תראה, הלוואי ויצאו פה כל יום דברים כמו הארקייד פייר. אני חושב שמוזיקאים בישראל בשנים האחרונות רוצים לקצר את הדרך למנוחה, השלווה, האוטו והמשכורת הנוחה, אבל הם לא מבינים שזה ממש לא ככה. אתרע מזלי ואני מוזיקאי ואולי קוראים לי משוגע – אבל אני מאד רציני ועובד קשה. אני גם מעורב רגשית מאד במה שאני כותב ולכן אין לי חרטות. אף פעם"

פורטיס יבצע את "חימושניגיגי" בהופעה מיוחדת בפסטיבל הג'אז בתל אביב ב–27 בפברואר. את "יער ישראלי", החלק הראשון באלבום, "יער ישראלי", יושג במופע אקוסטי במועדון הזאפה בתל אביב ב - 6 במרץ, בשעה 14:00. החלק השלישי, "חזל"ש", יושק במופע חשמלי במועדון הבארבי בתל אביב ב - 12.3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully