וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות לעם עתרה לבג"צ נגד משרד התרבות

1.10.2009 / 13:31

העמותה המסוכסכת עם משרד התרבות עתרה בעקבות אי העברת תקציב בסכום של כתשעה מיליון שקל. יו"ר העמותה: "השרה לבנת דורסנית ופוגעת בתרבות בפריפריה". משרד התרבות: "העמותה לא עמדה בהתחייבויותיה"

עמותת אמנות לעם עתרה הבוקר לבית המשפט העליון נגד משרד התרבות והשרה לימור לבנת בעקבות אי העברת תקציבים בסכום מצטבר של כתשעה מיליון שקלים להם היא זכאית, לטענתה. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין ערן חרמוני ויורם אברהמי ממשר יורם אבהרמי ושות' ועורכי הדין רם תורן ובנימין לבנטל ממשרד עורכי הדין גדעון פישר, דורשת העמותה מבית המשפט לחייב את משרד החינוך להסביר מדוע לא העביר את התקציבים, חלקם יתרות תקציב משנת 2008, וכן דורשת להקפיא את הסכומים בקופת המשרד על מנת שלא יועברו לגופים אחרים.

הסכומים שמציינת אמנות לעם בתביעתה הם יתרת התקציב שאישר המשרד לעמותה ב-2008 בסכום של קרוב למיליון שקל, תקציב שנת 2009 בגובה ששה מיליון שקל, סכום נוסף של כ-900 אלף שקל עבור פעילות העמותה ביישובי הדרום במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ומיליון שקל עבור הפרויקטים "דרך התיאטרון" והיידיש פיל. בנוסף טוענת העמותה כי בוצע קיצוץ חריף וחד צדדי בתקציב העמותה בשנת 2009, מ-15 מיליון שקל לששה מיליון, שטרם הועברו. בעקבות קיצוץ זה נקלעה העמותה לקשיים ואף פיטרה חלק מעובדיה בשל כך.

בעתירה נכתב כי אי העברת התקציבים מקשה על פעילות העמותה המתבססת בעיקר על תקציבי המשרד ואף הכניסה אותה לחובות בגינם הוגשה נגדה בקשת פירוק. בית משפט השלום בתל אביב הוציא לפני עשרה ימים צו עיקול על נכסי העמותה בעקבות בקשת תיאטרון הקאמרי וארגון אמני ישראל, שתבעו למעלה ממיליון שקל מהעמותה. העתירה טוענת העמותה כי מאז חילופי השלטון וכניסתה של השרה לימור לבנת למשרד התרבות הופסקו תקצובי העמותה.

בחודש יוני האחרון פורסם דו"ח ביקורת חריף של החשב המלווה את משרד התרבות בו פורטו אי סדרים רבים בהתנהלות העמותה. דו"ח החשב עמד במרכז חילוקי הדעות בין העמותה למשרד, על אף שבתקופה אליה מתייחס הדו"ח כיהן שר התרבות הקודם ראלב מג'אדלה.

משרד התרבות: "חברי העמותה לא עמדו בהתחייבויותיהם"

לדברי ישראל גל, יושב ראש עמותת אמנות לעם:"השרה לבנת אינה מבינה שבדרכה הכוחנית היא אינה פוגעת בי או בחברי ההנהלה העושים את עבודתנו בהתנדבות מלאה. בדרכה הדורסנית והפוליטית היא פוגעת בתרבות בפריפריה כבר השנה בגין התנהלותה הפסידה הפריפריה פעילות תרבותית בעשרות מיליוני שקלים עקב התנכלותה לאומנות לעם. בהתנהלותה הפוליטית היא פוגעת ב-20% מאזרחי המדינה, הציבור הערבי. אם השר הקודם ניסה בצדק לעשות הפלייה מתקנת למען התרבות באוכלוסייה זו, באה לבנת וחיסלה גם פעילות זו. הנהלת אמנות לעם קיבלה החלטה ברורה שלא להיכנע לדרישות הבלתי הגיוניות שהציבו בפניה ושכל מטרתם הייתה להפוך את אמנות לעם לקופה ב' של השרה. לא ניתן את ידינו להחרים את הציבור הערבי ונעשה כל שביכולתנו להחזיר את הכספים שמחזיקים במשרד לתרבות ולציבור בפריפריה ולשם כך אנו מבקשים את התערבות בית המשפט הגבוה לצדק".

ממשרד התרבות נמסר: "חברי עמותת אמנות לעם לא עמדו באף אחת מההתחייבויות שבהן היו אמורים לעמוד והתחייבו להן בכתב באמצעות עורכי דינם רק לפני חודשיים. במהלך התקופה האחרונה נעשו במשרד התרבות והספורט מאמצים רבים להתגבר על המכשול הגדול והליקויים החמורים בניהול עמותת אמנות לעם, כפי שבאו לידי ביטוי בדוח החמור של החשב המלווה, בכדי להחזיר את העמותה לפסים חדשים. באחרונה ניהל המשרד באמצעות המנכ"לית והמחלקה המשפטית, מגעים עם אמנות לעם במטרה להגיע איתם להבנה ולניהול תקין של המוסדות לטובת הפריפריה. השרה לימור לבנת פועלת בשבועות האחרונים באופן קדחתני על מנת למצוא מענה חלופי שיקיים את פעילות אמנות לעם למרות הקשיים שנוצרו. זאת תוך תשלום חובות העמותה לאמנים בודדים ולגופי תרבות שנפגעו קשות עקב הקשיים אליהם נקלעה העמותה והחזרתם לעבודה סדירה של 12 עובדי העמותה שפוטרו בתחילת החודש לאחר שהודיעו להנהלת אמנות לעם כי הם אינם מוכנים לצאת למאבק במשרד התרבות והספורט. בעניין הטענה על תקציב העמותה, יצוין כי בתקופת השר הקודם כלל תקציב העמותה פעולות חד פעמיות במגזר הערבי בסך של כמעט חמישה מיליון שקל שבין היתר תמכו בארגון ימי כיף, רכישת חולצות, כובעים, זיקוקי דינור ופעולות נוספות אשר בינן לבין תרבות אין ולא היה שום קשר. כיוון שהעמותה לא פעלה מתחילת השנה, תקציבה גובש בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully