וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת ישראל נגד ההופעות הבינלאומיות

עינב שיף ואיילה חננאל

9.2.2010 / 6:35

על פי הנחיה שיצאה ממחוז דן, האחראי על אצטדיון רמת גן, גני התערוכה ופארק הירקון, ניתן לקיים רק שלושה אירועים "המוניים" בחודש, כולל משחקי כדורגל, בשל בעיות כוח אדם

הוראה חדשה של מרחב דן מעוררת זעם בקרב מפיקי ההופעות הבינלאומיות העתידות להגיע לישראל בקיץ הקרוב. במסמך שהפיץ קצין האגם של המרחב, סגן ניצב שחר פז, נכתב מפורשות כי המרחב לא יאבטח יותר משלושה אירועים "המוניים", כהגדרתו, בחודש, החל ממאי ועד ספטמבר - חודשי הקיץ הנחשבים לתקופה העמוסה ביותר מבחינת הופעות ואירועי ענק.

למעשה, על פי המסמך, שהגיע לידי וואלה! תרבות, חודש מאי "נסגר לאירועים המוניים נוספים" בשטח המרחב, הכולל את פארק הירקון, אצטדיון רמת גן וגני התערוכה. מדוע? כיוון שהמרחב שריין שלושה אירועים באצטדיון רמת גן – חצי גמר וגמר גביע המדינה בכדורגל וכן את ההופעה של מטאליקה. אלא שההופעה של מטאליקה, המיועדת ל-22 במאי, לא הוכרזה וטרם נחתם חוזה עם הנהלת הלהקה, בשל בעיות לוגיסטיות הקשורות לשינוע ציוד הלהקה לישראל וממנה.

כך למשל, המרחב לא יכול היה לטפל בהופעתו המתוכננת של בוב דילן בישראל, שהתאריך שתוכנן לה הוא חודש מאי. המופע אמנם היה רחוק מלהיסגר מסיבות נוספות, אולם אם היה מתוכנן - המשטרה מודיע מפורשות שלא הייתה יכולה לטפל בו. למזלם של מפיקי המופע של ריהאנה, היא עתידה להופיע באצטדיון בלומפילד, מחוץ לשליטתו של מרחב דן. ומה יקרה בחודש יוני, שבו מופיעים כבר הפיקסיז (גני התערוכה) ואלטון ג'ון (רמת גן)? למשטרה הפתרונים.

בנוסף, על פי המסמך אין מענה משטרתי לאירוע שבוטל, כיוון שממילא המשטרה מאשרת את הבקשות בשיטת "כל הקודם זוכה". כיוון שההפקות הבינלאומיות הן עניין מורכב המצריך היערכות חודשים מראש, לא ניתן להכניס ללוח הזמנים אירוע חלופי לאירוע שעשוי לא להתקיים.

על פי חוק, לא ניתן לקיים אירועים "המוניים" ללא סיוע של משטרת ישראל, שמקבלת בתמורה עשרות אלפי שקלים מהפקת המופע. בנוסף, גורמים בתעשייה העלו תהיות מדוע המשטרה משלבת בין משחקי כדורגל להפקות בינלאומיות, שני אירועים שונים בתכלית כשעל האחד מופקד גוף מסודר כמו ההתאחדות לכדורגל ואילו השני מתפרש בין השקעות של מפיקים פרטיים.

למה שהמשטרה תאבטח אירועים פרטיים?

גורמים במשטרה אישרו כי אכן המסמך הופץ ואכן הבעיה המרכזית היא כוח אדם. "המשטרה מחויבת היום לאבטח כל אירוע", אמר לוואלה! גורם במשטרה. "עם זאת צריך לזכור שמדובר בגופים פרטיים, המפיקים הופעות פרטיות וגם הרווחים האלו נכנסים ישירות לכיסם ולכיס הספונסרים. המשטרה לא רוצה לפגוע באירועי תרבות, אך נוצר מצב שבחודשי הקיץ, אשר גם כך רוויי אלימות, המשטרה נדרשת לאבטח מדי שבוע אירועים פרטיים". לדברי הגורם, על פי חוק, רק המשטרה רשאית לאבטח אירוע כזה ולכן פתרון בדמות אבטחה פרטית אינו רלוונטי.

ממחוז דן נמסר בתגובה: "כל בקשה לאירוע נבחנת לגופו של עניין מול המארגנים. המשטרה תמשיך ותאבטח אירועים שונים ואין בכוונתה לפגוע בפרנסתם של המארגנים וזאת על פי יכולותיה של משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully