וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"Glee" חזרה, המעריצים בטירוף

עינב שיף

22.9.2010 / 8:55

סדרת הלהיט האמריקאית פתחה עונה שניה בארה"ב עם דמויות חדשות, מאבקים ישנים וביצועים מפתיעים. זהירות, ספוילר

חובבי "Glee", הדרמה המוזיקלית המצוינת של רשת FOX, שלא רוצים להיחשף למה שהתרחש בפרק הבכורה של העונה השנייה של הסדרה ששודר הלילה (שלישי) בארה"ב, יכולים להימנע מכתבה זו, אולם יצטרכו כנראה גם להצטרף לבן-לאדן באחד הבונקרים שלו באיזור טורה-בורה: החל מיום שידור הפרק ועד השידור עצמו, מעריצי "Glee" לא הפסיקו לכתוב, לצייץ ולשתף באשר לתחושותיהם עם שובה של הסדרה זוכת הפרסים.

מתוך "Glee". imdb
טוב שחזרת. מתוך הפרק הראשון בעונה השנייה של "Glee"/imdb

אבל מה בעצם היה בפרק, "Audition" שמו? אחרי קטע פתיחה משעשע בו סוכמו עלילות חופשת הקיץ של חברי מועדון Glee (רייצ'ל ופין ביחד באופן רשמי, קווין התאוששה מההריון וסנטנה עשתה הגדלת חזה), נתבשרו החברים כי היעד שלהם השנה הוא תחרות ה-Nationals, בה יתחרו מול מועדונים מקבילים להם מכל רחבי ארה"ב. מר שוסטר, מנהל המועדון, סיפר כי התחרות תיערך בניו יורק מה שהוביל לביצוע ההמנון הניו-יורקי הגדול של הרגע - "Empire State of Mind" של ג'יי-זי ואלישיה קיז.

אלא שגם הפעם, יודעים חברי Glee שמולם תתמוד להקת ווקאל אדרנלין השנואה, שזכתה בתחרות ה-"Regionals" בסיום העונה הקודמת וכדי להתמודד עמם, הם חייבים לגדול - מה שמחייב את כניסה של חברים חדשים. על פי כמה מהמבקרים שהספיקו לפרסם את רשמיהם מפתיחת העונה של "Glee", שדרוגה של הסדרה יקום או ייפול על הפנים החדשות שיצטרפו לסדרה. אבל במי מדובר?

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מתוך "Glee". imdb
אפילו שהם ביחד רשמית, לא בטוח שזה יספיק. רייצ'ל ופין ב-"Glee"/imdb

אז מי הם הפנים החדשות? ראשית, ישנה סנסציית היוטיוב שריס, זמרת בת 18 שהתגלתה ברשת וזכתה לקידום דרך אשת הטלוויזיה החזקה בארה"ב - אופרה ווינפרי, שהכתירה אותה כ"כישרון הגדול ביותר בעולם". שריס נכנסת ל-"Glee" בתפקיד סאנשיין, תלמידה שהגיעה לבית הספר במסגרת חילופי סטודנטים וכבר תופסת את עיניה של רייצ'ל כמתחרה הגדולה שלה. השתיים אף פוצחות בריב בשירותי הבנות תוך ביצוע של "Telephone" של ליידי גאגא וביונסה.

גם פין זוכה לצל חדש בפתיחת העונה - קורד אוברסטריט, המגלם את סם אוונס, שחקן פוטבול המתגלה במקלחת כזמר, על ידי ביצוע של "Billionaire", להיט הענק של טרביס מקוי (עם ברונו מארס). אוונס, שזכה כבר להשוואות לג'סטין ביבר בשל הדמיון הפיזי ביניהם, מתחיל כבן חסותו של פין אולם עד מהרה הופך ליריבו.

אולם הדמות שעוררה את מירב תשומת הלב היא זו של מאמנת קבוצת הפוטבול שנון ביסטי, שהגעתה לתיכון מקינלי מביאה לקיצוץ בתקציב קבוצת המעודדות של סו סילבסטר (ג'יין לינץ' זוכת האמי) ושל מועדון Glee, מה שגורם לשיתוף פעולה היסטורי בין סילבסטר למנהל המועדון, מר שוסטר.

מתוך "Glee". imdb
שני אויבים נגד האויבת הגדולה מכולם. מר שו/imdb

מבחן העונה השנייה של "Glee" גדול ודי מלחיץ, גם בשל ההצלחה הגדולה והמפתיעה של העונה הראשונה וגם בשל הפורמט המאד מסוים של הסדרה, שעלול להישחק מאד בקלות כפי שקרה כבר בפרק סיום העונה המאכזב. עם זאת, המבקרים שהספיקו לפרסם רשמים מהפרק הראשון די מרוצים: "'Glee' חזרה לגרוב פורץ הדרך שלה, תוך שהיא מביאה את המוזיקה להמונים ולא שוכחת לצחוק על עצמה תוך כדי", כתבה מבקרת השיקגו סאן-טיימס. "'Glee', כמו כל תופעה תרבותית, הסתכנה בהגעה לרוויה, מה שידרוש ממנה שינוי אבולציוני", כתב מבקר המגזין וראייטי, "אבל עד אז, המעריצים יכולים לשמוח על מה שנראה כמו עוד שנה חזקה".

לעומת זאת, מבקרת הלוס אנג'לס טיימס הביע את רחשי ליבם של חלק לא קטן מהמעריצים, על פתיחה נטולת פוקוס על דמויות כמו מרסדס, קורט ובריטאני. "למרות שהיא נהדרת ומצחיקה, הטון של פתיחת העונה מלא בהטלת בוץ וקרבות-בנות ומעט מדי פוקוס על הדמויות האלו", נכתב שם.

מתוך "Glee". imdb
לא בתמונה: מרסדס, קורט ובריטאני. מתוך העונה השנייה של "Glee"/imdb

עתה, ימתינו ברשת FOX לתוצאות הרייטינג של פרק הבכורה כדי לקבוע האם המהומה היתה מוצדקת. אולם, המבחן האמיתי של הסדרה יגיע כבר בשבוע הבא, עם פרק המחווה המדובר לבריטני ספירס, שעל פי הפרומו נראה מבטיח לא פחות מהפרקים שהוקדשו למדונה ולליידי גאגא, כולל הופעת האורח המובטחת של ספירס עצמה. זו אמנם קלישאה, אבל מה היא "Glee" אם לא אוסף קלישאות מופקות להדהים: מה שבטוח, יהיה שמח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully