וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לו?ק 01: קאסט מוזיקה אלקטרונית חדש

וואלה! תרבות גאה להציג את הקאסט החדש של רוני פיאלקוב, שייקח אתכם אחת לשבועיים למסע שרק יגרום לכם לשאול איך קוראים למוזיקה הזו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פשוט להניח לדיון וליהנות מהמוזיקה.SBTRKT/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תגיד איך קוראים למוזיקה הזאת?" זו כנראה, אחרי "אפשר לשים כאן את התיק שלי?", השאלה ששואלים אותי הכי הרבה כשאני מתקלט. פעם אולי עוד היו לי תשובות ברורות פחות או יותר כמו ברוקן ביטס או נו-דיסקו, אבל בשנים האחרונות עברתי מלגמגם אוסף של מילים שלא אומרות כלום לאף אחד אל ההבנה שהתשובה כבר לא משנה.

השנתיים-שלוש האחרונות ראו כזו פריחה במוזיקה האלקטרונית, שכמוה לא נראתה עשור שלם, עם כל כך הרבה תתי ז'אנרים שמתהדרים בשמות מופרכים המתחלפים תוך חודשיים, עם השפעות מסגנונות מעורבבים בכל דבר, שאפשר לבחור להתפלסף שעות על כל קטע וקטע ולנתח כמה אחוזים ממנו הם דאבסטפ וכמה פוסט היפ-הופ, או פשוט להניח לדיון הזה, וליהנות מהמוזיקה.

אמיר אגוזי שעד לפני שבועיים דאג להכניס קצת סדר בכל השפע הנהדר הזה, לחץ לצערנו על סטופ ברשמקול שלו, אבל הריליסים, הפלא ופלא, ממשיכים לזרום. שמחתי כשמכובדי וואלה! תרבות הטילו עלי את המשימה לקפוץ ראש אל נהר המוזיקה ששוטף את האינטרוובז, ולשתף אתכם פעם בשבועיים במסע מוזיקלי אל העתיד ומעבר לו, של אלקטרוניקה חדשה, בין אם היא נוצצת או מטונפת, רכה או מחוספסת, תמיד בשאיפה לחדש, לפתוח את הראש, לגעת עמוק ורחוק, אבל לשמור על הנגישות, על הביט ועל הסול.

לכבוד הקאסט הראשון ערבבתי כאן טיול בין הרבה קטעים שמרגשים אותי לאחרונה, ממחוזות ההאוס אל עולמות ה-UK בייס, כשבמקום לשבור את הקרח בחרתי להפשיר אותו עם קטעים בעלי נטיה מלודית ואווירה חלומית, בעיקר בפתיחתו ובסופו של הקאסט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשהוא כבר מוציא משהו זה תמיד שווה את ההמתנה Mr Beatnick/מערכת וואלה!, צילום מסך

אקספוזיציות מעולם לא היו הצד החזק שלי (תספר לכן כל בחורה שהתחלתי איתה), כך שאני שמח שעברנו את זה ואפשר לקפוץ ישר אל הקטע הראשון: בתור מי שמתקרא Wannabeats, תמיד היתה לי חיבה ל-Mr. Beatnick . שפותח את הקאסט. די ג'יי מוערך, אספן תקליטים כפייתי ועיתונאי מוזיקה, שכמפיק אמנם אינו האיש הכי פורה בסביבה, אבל כשהוא כבר מוציא משהו זה תמיד שווה את ההמתנה. "Synthetes" הוא קטע הנושא מתוך האי.פי החדש שלו, ולמרות שמו הסינטטי מדובר בקטע יפהפה עם סאונד מאוד אורגני, שכלי מיתר פרושים לכל אורכו, משהו קצת חריג בנוף האלקטרוני שמסביב, מהסוג שדורש להתנגן בריפיט מההאזנה הראשונה במשך כמה שעות רצוף.

כמה קטעים אחר כך מגיע "Make It Difficult" מאת אחד האנשים המוכשרים והמעניינים ביותר נכון לשנת 2011, FaltyDL, שעדיין לא הספיק לי מהאלבום העדין, המורכב והנוגה שהוציא לפני כמה חודשים, והנה הוא כבר מנפיק עוד שני קטעים תאומים כמעט. עם סאונד שמצליח להיות אולדסקול מצד אחד וחדש מהצד השני, קטעים שפונים יותר אל הרחבה, אבל שומרים עדיין על העומק והייחודיות שלו כמפיק.

סט קצר של FaltyDL ב- Xfm

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד האנשים המוכשרים והמעניינים ביותר נכון לשנת 2011. Falty DL/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז הכובד כאן מורכב מחמישה קטעים, שלמרות שארבעה מיוצריהם מגיעים משיקגו (Brenmar), ניו-אורלינס (Jim-E Stack) וניו-זילנד (הצמד Chaos In The CBD), משתייכים באופן מובהק לסצינת היו-קיי בייס, חלק ממתקפה גלובאלית של מפיקים צעירים שמותחים ומשחקים עם גבולות הז'אנר האמורפי גם ככה, ולוקחים אותו כל אחד למקום קצת אחר ומיוחד לו. ובכל זאת, מבין החמישה, שני הקטעים שהכי דורשים שיאמרו עליהם "טיון!" רשומים עדיין על שם הבריטים מביניהם,"Ego" של Enchante ו-"Close" האפי למדי של Hackman.


רימיקס של Jim-E Stack ל-Chaos In The CBD

הורידו את "Lemme" של ג'ים אי סטאק

Machinedrum. Creative Commons
אלבום לא פשוט לעיכול, אבל שווה את המאמץ. Machinedrum/Creative Commons

הסקשן האחרון של הקאסט סוחב בחזרה אל האזורים החלומיים יותר תחילה עם LDFD, ילדון בן 19 ומאוד מבטיח, ולבסוף עם Machinedrum ו- SBTRKT שסוגרים את הקאסט. מאשינדראם הוציא ממש בשבוע שעבר את אלבום הבכורה שלו, "(Room(s", אלבום לא פשוט לעיכול, אבל מאוד שווה את המאמץ, שמתקיים במרחב משלו אי שם בין הטכנו לאמביינט עם מנה מכובדת של פוסט דאבסטפ, ומזכיר ימים רחוקים בהם עוד היה דבר כזה IDM. אחד השיאים של האלבום, "Sacred Frequency", מעלה אצלי חזיונות של עולם מוזר על כוכב לכת רחוק, בו מוזיקה שכזאת משמשת לפולחן אלקטרוני, עם המנטרה החללית שחוזרת על עצמה וסינתים המהבהבים מכל הכיוונים.

ואחרון להפעם, עוד תייר אינטרגלקטי, סבטרקט, האיש והמסיכה, שאחראי על אלבום מהיפים במיוחד של השנה, הנסמך לא מעט על הקול הרך והעצוב של סאמפה, הזמר איתו הוא משתף פעולה באופן קבוע. "Something Goes Right" הוא מין איחול בהצלחה שכזה ממני לעצמי, לכבוד הקאסט הראשון כאן, וזהו, Up Into Space, נשאיר אתכם באורביט, להתאמן על הליכת החלל שלכם, עד לפרק הבא בעוד שבועיים.

הקליפ של SBTRKT עם ליטל דראגון

הפלייליסט

Mr. Beatnick – Synthetes // Don't Be Afraid – 00:00

Anenon – Shifts // Brownswood - 06:00

KRL – Chase // Wolf Music – 09:00

FaltyDL – Make It Difficult // All City – 16:00

Jim-E Stack – Lemme // Good Year – 19:30

Brenmar – Want Me // Grizzly – 24:00

Enchante – Ego // Greco-Roman – 26:30

Canblaster – Thunderdome Got Crunk (Chaos In The CBD Remix) // Sounds Of Sumo – 31:30

Hackman – Close // Greco-Roman – 37:00

Deadboy – I Ain't Gonna Lie // Numbers – 40:30

LDFD – Outtacontrol // Magical Properties – 47:00

51:00 - Machinedrum – Sacred Frequency // Planet Mu

55:30 - SBTRKT – Something Goes Right // Young Turks

  • עוד באותו נושא:
  • Falty DL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully