וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית

חנאן יוסף

8.3.2010 / 13:11

בניגוד לדבריו של סכנדר קובטי, חנאן יוסף דווקא חושבת שעג'מי כן מייצג את ישראל: את האפליה, הקיפוח והאלימות נגד המגזר הערבי

שעות ספורות לפני טקס האוסקר פרצה סערה בישראל, כאשר במאי עג'מי סכנדר קובטי הצהיר: "הסרט לא מייצג את ישראל...אני לא יכול לייצג מדינה שלא מייצגת אותי". למה הוא היה צריך את זה? מדוע להרוס את המסיבה? הרי הוא קיבל מימון לסרט מכסף ישראלי, ולכן באופן אוטומטי הוא אמור לייצג את האמת היפה של מדינת ישראל, המדינה שנותנת לערבים לעשות סרטים על המקום הנידח הזה שנקרא עג'מי.

ישראלים אינם רואים בעין יפה את הצהרותיו של הבמאי קובטי ובצדק. הרי אם העם של מר קובטי לא היה מופלה לרעה וסובל מגזענות בוטה, על מה הוא היה יכול לעשות סרט סוחט דמעות שיגיע לאוסקר? אם שכונת המצוקה עג'מי לא הייתה קיימת, מה היה קורה לסרט שלו? ואם לא היו פערים חברתיים וכלכליים עצומים בין היהודים לערבים במדינה, איזו עלילה הוא היה בוחר לסרט? אז מה אם המשטרה תקפה לכאורה את אחיו? הרי הוא יודע שיש קו אדום שאין לחצותו!

באיזה סרט אתם חיים?

במחשבה שנייה, עג'מי כן מייצג את ישראל, מייצג את מדיניות האפליה כלפי האזרחים הערבים, מייצג מציאות שחייבת להשתנות - וזה חשוב בהרבה מהזכייה באוסקר. המייצאות הישראלית מורכבת בהרבה מזו שמיוצגת בסרט. בזמן שכאב לכם בבטן כשראיתם סצנת אלימות בסרט, לתושבי עג'מי ולחלק מהשחקנים שמתגוררים בשכונה כאבה באמת האלימות והאטימות של משטרת ישראל כלפי האזרחים הערבים בכל רחבי המדינה וביפו בפרט.

הסרט לא נוצר כדי לרגש את הצופים מסיפורה של קבוצה שסובלת מעוני או ליהנות מסיפור אהבה רומנטי עם סוף כואב, כי קבוצה זו מהווה כ-20% מהאוכלוסייה בישראל, שלא חיים בסרט אלא במציאות קשה שמונעת מהם להתפרנס בכבוד. מסקר של עמותת קו משווה עולה שלפחות כ-40% מהאקדמיים הערבים מועסקים בעבודות התואמות את כישוריהם, גם מפני ש כ-73% מהמעסיקים היהודים מעדיפים לא להעסיק ערבים.

הישראלים שמתקשים לשמוע את האמת וכועסים שבמאי הסרט לא יכול לייצג מדינה שמפלה את עמו בכל תחומי החיים, במאי שצילם סרט כדי לחשוף חלק מהסבל של האזרחים הערבים בישראל, חייבים לפקוח עיניים ולראות בסרט עג'מי אמת כואבת שאמורה לבייש את המדינה. אני מתנצלת בפני כל הפטריוטים, שסופרים כמה סרטים ישראלים הועמדו לאוסקר בגאווה ובפרגון. עג'מי הוא לא אחד מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully