וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפרצות X" של איתן צור ישתתף בפסטיבל ונציה

אייל דץ

22.7.2010 / 14:39

סרט הביכורים של הבמאי יתמודד בקטגוריה התחרותית של מסגרת "שבוע הביקורת" בפסטיבל שייערך בחודש ספטמבר. שמואל מעוז, זוכה הפסטיבל בשנה שעברה עם "לבנון", בחבר השופטים

גם השנה סרט ישראלי ישתתף בפסטיבל ונציה. הסרט הוא "התפרצות X" של איתן צור, שישתתף ב"שבוע הביקורת" ויתמודד על הפרס הראשון בקטגוריה מול סרטים משוודיה, יוון, סלובניה, איטליה ועוד. הסרט, בכיכובם של יוסי פולק, מלאני פרס, אורנה פורת ורמי הויברגר, עוסק בפרופסור לאסטרופיזיקה המגלה שאשתו הצעירה בוגדת בו. החברה המפיקה את הסרט היא חברת "יולי-אוגוסט הפקות". הסרט יתמודד על פרס לסרט הביכורים בפסטיבל, פרס "אריה העתיד" בו שופט בין השאר זוכה פרס "אריה הזהב" בתחרות לפני שנה, במאי "לבנון", שמואל מעוז.

לפני כן נודע כי הסרט "ברבור שחור", סרטו החדש של הבמאי האמריקאי דארן ארונופסקי בכיכובן של נטלי פורטמן ומילה קוניס, יפתח את פסטיבל הסרטים ה-67 בוונציה. סרטו של הבמאי המוערך שעומד מאחורי הסרטים "פאי", "ריקוויאם לחלום", "המעיין" ו-"המתאבק" (עמו זכה בפסטיבל ונציה לפני שנתיים), יוקרן בערב הפתיחה של הפסטיבל ב-1 לספטמבר. "השחקנים ואנשי הצוות של 'ברבור שחור' מתרגשים ומלאי כבוד מההזמנה של הפסטיבל", עם ההודעה הרשמית.

"ברבור שחור" הוא מותחן פסיכולוגי שמתמקד בעולם הבלט הניו יורקי. הסרט מספר על רקדנית ותיקה שמוצאת את עצמה בתחרות עם רקדנית נוספת. היריבות בין השתיים מתגברת לקראת מופע גדול וכשהראשונה מגלה פרטים מבעיתים על יריבתה.

פסטיבל ונציה נחשב לאחד משלושת הפסטיבלים החשובים של עולם הקולנוע, לצד הפסטיבלים בקאן ובברלין. גורמים בתעשיית הקולנוע העולמית מעריכים שהשנה תהיה גם תחרות מרשימה בהרבה מזה של פסטיבל קאן האחרון, בהובלת יו"ר חבר השופטים קוונטין טרנטינו. בשנה שעברה זכה הקולנוע הישראלי לכבוד נדיר, כשהסרט "לבנון" זכה בפרס אריה הזהב לסרט הטוב ביותר בפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully