וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת יורם זק: מועצת הכבלים והלוויין תקיים דיון מיוחד בנושא ערוץ 20

מאת אופיר בר-זהר

17.2.2011 / 7:00

בלעדי הדיון יעסוק בסיווג וסימון תוכני ערוץ 20 ותיבחן בו האפשרות להקשיח את תנאי רישיונו של הערוץ ולחייב אותו לשדר את תכניו באיחור של כמה דקות



>> מועצת הכבלים והלוויין תקיים היום דיון מיוחד בסיווג וסימון תוכני ערוץ 20 וכן בתנאי הרישיון שלו - כך נודע ל-themarker. בין השאר תדון המועצה באפשרות לשדר את תוכני הערוץ באיחור של כמה דקות לאחר ההתרחשות במציאות, כדי למנוע מקרים שבהם דיירים בבית יתנהגו באופן שיכול לפגוע ברגשות הציבור ואינו תואם לשעת השידור בשל צפיית ילדים.

הדיון ייערך לבקשתו של חבר המועצה יגאל לוי, סמנכ"ל במשרד התקשורת, עקב פרשת פליטת הפה של עורך "האח הגדול", יורם זק, שהועברה בשידור חי. לוי הסביר ל-themarker כי "מה שמעניין אותי זו השאלה היותר רחבה מפליטת הפה שהיתה שם. מדובר בערוץ ייחודי שמועבר בשידור חי 24 שעות, ללא תסריט, ללא עריכה. זה שם אותנו בבעיה מבחינת כללי סיווג וסימון משדרים וגם מבחינת התאמת שעת השידור לתוכן המשודר".



לבקשת חברי המועצה תידון גם האפשרות להקשיח את תנאי הרישיון ולהגדיל את אפשרויות הפיקוח על ערוץ 20. כבר כיום משודרים תוכני הערוץ באיחור ומדי כעשר דקות מופיע בצד המסך סימון שהצפייה מומלצת לבני 14 ויותר. עם זאת, העיכוב בשידור אינו מתחייב כיום מתנאי הרישיון של הערוץ.



לדברי לוי, בכוונתו להעלות בדיון דרישה להגביר את הפיקוח על הערוץ: "אני לא פוסל אפשרות שהשידור יועבר בעיכוב של 5 דקות, זה לא פוגם בחוויית הצפייה. ככל שמתקדמים בתוכנית אנשים נלחמים יותר על תשומת הלב של הצופים ונושא הסימון והסיווג מקבל חשיבות מיוחדת. היום זה ערוץ אחד אבל יכולים להיות מחר עוד כאלה".



"אני לא שותף לעליהום הכללי על 'האח הגדול'", מבקש לוי להסביר, "זאת תוכנית מעניינת שאפשר ללמוד ממנה הרבה על אופי האדם ואני לא שותף להתנשאות כלפיה. אני צופה, אני מעורב, אני מסמס ויש לי פייבוריט שזה אלעד".



מיו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, נמסר בתגובה: "ביום חמישי יתקיים דיון במועצה בנושא. לא בטוח שההצעה שעל הפרק תובא להצבעה".



מקשת לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully