וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטי פייתון במסיבת עיתונאים: "אין לנו עוד הרבה זמן, נכון?"

21.11.2013 / 16:06

חמשת חברי ההרכב הקומי הכריזו היום רשמית במסיבת עיתונאים כי יתאחדו למופע ב-1 ביולי בלונדון. קליז הבטיח "קצת מוזיקה, קצת קומדיה, הרבה פאתוס וקצת סקס עתיק". צפו

רויטרס

השבוע נודע כי חמשת חברי ההרכב הקומי האגדי מונטי פייתון שעודם בחיים, אריק איידל, טרי גיליאם, טרי ג'ונס, ג'ון קליז ומייקל פאלין, יכריזו היום (חמישי), במסיבת עיתונאים מיוחדת, על איחוד החבורה, 30 שנה לאחר צאת סרטם המשותף האחרון ("טעם החיים"). ואכן, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בשעות הצהריים בהנחיית השחקן וורוויק דיוויס, עלו החמישה (גרהאם צ'פמן, החבר השישי, הלך לעולמו בשנת 1989) לבמה וענו לשאלותיהם של עיתונאים מכל העולם בעניין האיחוד הצפוי, שיתקיים ב-1 ביולי בהיכל ה-O2 בלונדון. מכירת הכרטיסים לאירוע תחל ביום שני הקרוב, ה-25 בנובמבר, ופרטים נוספים ניתן לקבל באתר הבית של מונטי פייתון. המופע יצולם ויתועד, אך כרגע לא ברור האם ישודר בטלוויזיה או האם ייצא על גבי DVD.

"אם היינו מחכים עוד קצת זמן זה כבר היה מאוחר מדי. אין לנו עוד הרבה זמן, נכון? אני הכי מבוגר", הסביר גיליאם את הבחירה להתאחד דווקא עכשיו. "זה תלוי כמה זמן אנשים כמו טרי וג'ון יוכלו לחיות", אמר קליז. כשנשאל למה יכול הקהל לצפות השיב כי "אפשר לצפות לקצת מוזיקה, קצת קומדיה, הרבה פאתוס וקצת סקס עתיק".

בהמשך סיפר קליז איך רקם האיחוד עור וגידים: "היינו בפגישה עסקית ואנחנו ממש מנסים להימנע מפגישות עסקיות, נמנענו מהן במשך 50 שנים. אז נפגשנו ופשוט הלכנו על זה". ג'ונס הוסיף ואמר "אנחנו פשוט צוחקים הרבה כשאנחנו ביחד. כשאנחנו אוכלים ביחד ארוחת ערב, אנחנו צוחקים יותר מאשר בכל תקופת חיינו".

מחיר כרטיס למופע יעמוד ככל הנראה על 80 פאונד (כ-450 שקלים), זאת כיוון ש"אנחנו לוקחים מחיר שאנחנו נוכל לעמוד בו כי אנחנו רוצים לראות את המופע מהשורה הראשונה", לדברי פאלין, או כפי שהגדיר זאת קליז - "המפיק שיושב פה אמר שהוא לא ישלם לנו יותר מזה".

חבורת מונטי פייטון. Hulton Archive, GettyImages
נמנעים מפגישות עסקיות. מונטי פייתון בצעירותם/GettyImages, Hulton Archive

והאם הם הולכים לבצע את כל הקטעים מהעבר או שהם בזים לנוסטלגיה? לדברי ג'ונס, "אני זוכר שראיתי איך ניל דיאמונד עולה לבמה ואנשים צועקים לו בוז כי הוא שר דברים חדשים. אנשים באמת רוצים לחוות את הלהיטים הישנים, אז נעשה אותם, אבל נשתדל לעשות גם דברים חדשים". "אנחנו מקווים שאנשים שכחו את הקטעים הישנים, כך שנוכל להציג אותם כחדשים", הוסיף קליז.

לשאלתו של עיתונאי אמריקאי, האם יש סיכוי שמונטי פייתון יבואו להופיע בארה"ב לאחר הופעתם בבריטניה, ענה קליז "כן, אם תישארו פתוחים עד אז. מקווה שלא אמרתי משהו שנוי במחלוקת מדי". כשעיתונאית אוסטרלית שאלה האם יגיעו לאוסטרליה, השיב לה ג'ונס ש"הבעיה היחידה באוסטרליה היא שיש כוכבי לכת קרובים יותר ממנה". ג'ונס סיפר גם על ההתרגשות של חברי ההרכב מהתגובה העולמית הנלהבת מאז נודע על כוונת מונטי פייתון להתאחד: "התרגשנו מאוד לראות את הסיקור העולמי, אבל אז לא הצלחנו להשיג מקום במסעדה לארוחת צהריים אז זה החזיר אותנו בחזרה לאדמה". פאלין הוסיף בנימה רצינית כי הופתע לראות בעמוד הפייסבוק שלו "כל כך הרבה הודעות ממעריצים מכל העולם, ממקומות שבהם לא ידעתי שיש בכלל מעריצים של פייתון".

"אנשים שואלים אותנו כל הזמן 'למה לדעתכם זה מצליח בכל כך הרבה תרבויות'", אמר ג'ונס, "והתשובה היא שאין לנו מושג יותר טוב משלכם להסביר את התופעה".

מאז מותו של צ'פמן היה נראה כי הסיכוי לאיחוד בין יתר החברים קלוש, אף שמעת לעת יצא לכמה מהם לשתף פעולה בפרויקטים שונים: קליז, פאלין ואיידל כיכבו בסרטו של ג'ונס משנת 1996, "הרוח בערבי הנחל", ועם צאת המחזמר "ספאמלוט", שנכתב על ידי איידל על בסיס הסרט "מונטי פייתון והגביע הקדוש", עלו כמה מהחברים לאיחוד קצרצר על הבמה. בעבר נעשו גם נסיונות להתאחד – ב-1999, למשל, תוכנן כבר סיבוב הופעות, אך פאלין פרש ממנו ברגע האחרון. איידל התלוצץ כשאמר בראיון עיתונאי משנת 2010 ש"הפייתונים יתאחדו ברגע שגרהאם צ'פמן יחזור מן המתים. אנחנו מדברים עם הסוכן שלו על התנאים".

מתרגשים לקראת האיחוד? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully