וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחה וחברים נפרדים ממני פאר: "אבא נלחם כמו גיבור"

3.9.2014 / 12:12

מכריו ומשפחתו של פאר נפרדו: "עם נשימתו האחרונה מני שלנו יצא במסע אל הלא נודע ומשאיר לכולנו זיכרון נצחי של דרך ארץ, חוכמה, הומור וטוב לב", בנו עופר הוסיף - "לפחות אינו סובל עכשיו"

יח"צ - חד פעמי

ידיעה עודכנה ב-14:10


עופר פאר בנו אמר לוואלה! תרבות: "אבא נלחם כמו גיבור עד הרגע האחרון. לפחות הוא לא סובל עכשיו". המשפחה מסרה בתגובה: "עם נשימתו האחרונה מני שלנו יצא במסע אל הלא נודע ומשאיר לכולנו זיכרון נצחי של דרך ארץ, חוכמה, הומור וטוב לב. העשייה שלו במהלך העשורים האחרונים משאירה לנו עולם ומלואו ועל כך אנו מוקירי תודה לו כבעל, כאבא, כסבא וכמני פאר של כולנו".

איש התקשורת ועמיתו הוותיק מוטי קירשנבאום מסר לוואלה! תרבות "מני היה נדבך חשוב מאוד בתרבות הטלוויזיה שלנו, כמעט מימיה הראשונים. הוא היה מנחה מקצוען ומלוטש מאוד, ידע להוציא מהאורחים שלו, מהמרואיינים שלו, את החומרים הכי איכותיים שאפשר היה להוציא מהם. הוא עסק בזה במשך שנים רבות בתכניות הכי מרכזיות של הטלוויזיה שהפכו גם להיות מדורת שבט".

שרת התרבות, לימור לבנת, מסרה: ?דווקא ביום הקולנוע הישראלי נפרד עולם הקולנוע בכאב מאחד מטובי בניו. מני היה מעמודי התווך של עולם התרבות. הכרתי אותו היטב במשך שנים רבות, שחקן מוכשר הן בקולנוע, הן בתיאטרון, מומחה לאמנות וכמובן מוכר כמגיש טלוויזיה. אני מוסרת את תנחומיי לרעייתו קרני ולילדיו. יהי זכרו ברוך?.

יו"ר אמ"י יענקל'ה מנדל: מסר בתגובה למותו של פאר: "מני היה קודם כל איש נפלא וחבר. פגשתי אותו ודיברנו לאחרונה, וקיוויתי שזה לא ייגמר ככה. מני היה גם שחקן מוכשר, ובתפקידו כמגיש בטלוויזיה תמיד ידע לתת במה וכבוד לחבריו האמנים. איגוד אמני ישראל משתתף בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

גם מועדון הפועל ת"א שפאר אהד בחום, מסר כי הוא "אבל ועצוב עקב מותו בטרם עת של מני פאר שהלך היום לעולמו ממחלת הסרטן והוא בן 68. פאר, שהיה שחקן, איש טלוויזיה ועיתונאי רב פעלים וזכויות, היה אוהד שרוף של הפועל ת"א שטבע את האמרה הידועה ש"אימא וקבוצת כדורגל לא מחליפים", והוא נהג לפקוד את אצטדיון בלומפילד במשך שנים רבות. אנו משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך".

כך היה עם יגאל רביד ומני פאר.
"מני פחד מסבל אבל לא פחד מהמוות בכלל". מני פאר בראיון אצל יגאל רביד

"מני פאר היה אחד האנשים הכי מבריקים בארץ, איש תקשורת ואיש בידור יוצא מגדר הרגיל", אומרת הזמרת מירי אלוני, ששיחקה לצד פאר במחזמר "אלדורדו" בבימויו של מנחם גולן ז"ל ועלה בשנה שעברה. "כשפרצתי בשנות השבעים מני כבר היה כוכב בארץ. אני זוכרת שהוא אירח אותי בתכנית 'ממני', כשעשיתי פרומו לתקליט 'טיפה אהבה', וכמראיין הוא היה מאוד נעים, קורקטי, משולל ציניות ומקאבריות, תכונות שאולי מאפיינות אנשי תקשורת אחרים. במחזמר הוא התגלה כאדם עם שקט נפשי. רציני מאוד בעבודה. ידע את הטקסט בעל פה טוב יותר מהאחרים. נהניתי מההומור שלו. הוא תרם לתפקיד שלי שורות ופואנטות משעשעות. במחזמר הזאת אנחנו שרים. מכיוון שמני אינו זמר הוא לא יכול היה לשיר, ולכן הוא ביצע את השיר שלו בדיבור. הוא ממש צהל משמחה על כך שהוא עושה ראפ. הוא אמר: 'זהו, אני ראפר!'. מני ערך עיתון על יין והיה מומחה גדול בנושא, והיה מנחה אדיר של ערבי התרמות. אמרו עליו שכשהוא עושה את ערבי ההתרמות שלו, הוא לא צריך לבוא עם אקדח, הוא בא עם מיקרופון. איש מבריק, מוח קודח. באחרונה איבדנו גם את מנחם גולן, שביים את 'אלדורדו', ובשנה האחרונה יותר מדי אנשים מהבוהמה, יותר מדי מהכישרונות הגדולים שלנו הלכו, ובהם אריק איינשטיין. אני חושבת שנרקמת למעלה איזו הפקה גדולה מאוד עכשיו. למני שמור בהפקה שם למעלה מקום של כבוד".

גם אמנון לוי מסר לוואלה! תרבות: "אני עדיין בהלם מוחלט. למרות שכאילו ידעתי הכל והכל היה ברור ועל השולחן. רק לפני שלושה חודשים דיברנו על המוות בזמן ששתינו יין. זה דבר אחד לדעת את זה ודבר אחר לעכל את זה. מה שאהבתי בו, זה שהוא היה בעל מלאכה מעולה. אנשים חושבים שטלוויזיה זה זוהר וכוכבות. ולא היה דבר רחוק ממני (פאר) מהדבר הזה. הוא היה מגיע בבוקר ויוצא בערב. הייתי רואה אותו במשרד עד השעות הקטנות של הלילה, מרים טלפונים ומתאמץ. אני אוהב את הגישה הנקייה מתהילה. היתה בו צניעות מאוד מרגשת. לא היית מתרשם שמדובר בכוכב. מאוד אהבתי והתרשמתי גם מהיחס שלו אל המחלה. מני פחד מסבל אבל לא פחד מהמוות בכלל. רק זה הטריד אותו, שהוא לא יסבול. אני לא יודע אם בימים האחרונים אם הוא סבל, אני מקווה שלא".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראה בעבודתו האמנותית לא רק מקצוע אלא גם שליחות." מני פאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הערכתי מאוד את מני פאר כאמן, ואולי עוד יותר מזה כאדם", אומר לוואלה! תרבות דן שילון, "הוא היה איש חם, לבבי, יסודי מאוד, וראה בעבודתו האמנותית לא רק מקצוע אלא גם שליחות. הוא היה מזוהה במידה רבה עם בידור, אבל הוא עשה הכל, כולל תאטרון מעמיק ואיכותי. מאוד אהבתי אותו, והוא יחסר לי מאוד".

ירדנה ארזי, ידידתו מסרה: ?אחד הדברים שהיו בולטים בתכניות הטלוויזיה של מני פאר הוא המקום הנכבד שהוא נתן לאמנים ובעיקר לזמרים כדי לחשוף לקהל שירים חדשים. זה דבר שכבר כמעט אינו קיים לצערי. מני היה איש תרבות מובהק, אדם חריף, חד ואינטליגנט ששלט כמעט בכל נושא. ללא ספק אחד ממנחי הטלוויזיה הטובים בישראל. לא היינו בקשר חברי אבל כל פגישה איתו הייתה משמחת. הערכתי את האומץ והכנות כשחשף בפני הציבור את דבר מחלתו וכמו כולם קיוויתי לסוף אחר. יהי זכרו ברוך?.

טוביה צפיר לוואלה! תרבות: "כואב לי הלב שמני פאר לא זכה בשנים האחרונות להערכה שהיה ראוי לה"

מני פאר נפטר הבוקר (רביעי) לאחר מאבק במחלת הסרטן. פאר היה שחקן תיאטרון וקולנוע, איש תקשורת וותיק ומגיש תכניות בטלוויזיה וברדיו. באפריל 2014 גילה פאר בעמוד הפייסבוק שלו כי חלה במחלת הסרטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully