וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפוח ואופי: למה ערוץ 10 פמפם את "טריני וסוזנה" ואז הוריד אותן ל-3 שבועות?

לילך וולך

8.4.2011 / 8:30

שלושה שבועות בין הפרק הראשון לשני של "טריני וסוזנה" המעולה? שתי כוהנות האופנה יכולות ללמד את קברניטי ערוץ 10 לא רק איך להתלבש אלא גם איך לשבץ

אם יש עיקרון בריא ונכון שאפשר ללמוד מאלילות ההלבשה טריני וסוזנה, שהואילו טו שלפ את הישבן שלהן עד לחצ'קון המזרח תיכוני שהיא ישראל, זה ש"אם יש לך את זה – תראי את זה". נשמע כל כך פשוט, נכון? אם יש לך רגליים נאות, אל תסתירי אותן בחצאיות ארוכות ומטשטשות. אם ללכת עוד צעד לכיוון אבסטרקטי – אם יש לכם ואזה מצוינת, הניחו אותה במקום שיוכלו ליהנות ממנה ולא במרתף. עד כאן נשמע קל ליישום, לא? אז למה לכל הרוחות ערוץ 10 מגדל בשקט תוכניות מוצלחות ואז מסתיר אותן וקובר להן כל סיכוי להמריא?

נעשה לרגע סדר בדברים. "טריני וסוזנה עושות את ישראל" הוא שיתוף הפעולה הישראלי-חו"לי הכי מוצלח, הכי לא-מביך, הכי מחליק בגרון בקלות שהופק עד היום. רוצים דוגמא למביך עד אימה? היזכרו בפמלה אנדרסון שהגיעה לשקשק בדדיה ב"רוקדים עם כוכבים", למשל, ובאיך שזה גרם לישראל להיראות כמו כפר הולדתו של בוראט. הראשון בבידור הצליח לנשוך את נטליה אוריירו בכתף תוך שלוש דקות מסך צורבות עיניים, דנוטה של יהודה ברקן הוציאה מכל הסובבים אותה את הקוף שבהם, ואם מישהו נוסף מ"כמעט מלאכים" יצרח "מוי כיף!" ויעורר היסטריית צרחות של בנות נוער, יש מצב לירידה משמעותית בהצלחת המאבק הדמוגרפי עקב קשירת חצוצרות קולקטיבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עירוב של קלאסה בריטית וחוסר גבולות שמתאים יופי לאקלים הישראלי. מתוך "טריני וסוזנה עושות את ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריני וסוזנה הן הברקה אמיתית איך שלא תסובבו את זה. המבט החייזרי שלהן על ישראל 2011 מרענן, מצחיק וקולע, והן הגיעו לכאן כדי לתת עבודה. שתי כוהנות האופנה משוחררות הרסן שבלטו בסגנון שלהן כבר לפני עשור ב"מה לא ללבוש" והיו הדבר הכי בועט ומדויק ב-BBC מתאימות יופי לאקלים הישראלי דורש כאפת ההתעוררות. והשתיים, שמצליחות לערבב קלאסה בריטית יחד עם חוסר גבולות, דחיפת ידיים לחזיות של זרות והתערטלות עצמית בשביל להעביר נקודה, תמיד אמינות, ישירות וכנות.

"טריני וסוזנה עושות את ישראל" – בו הן תופסות מתלבשים גרועים ברחוב וחוטפות אותם ליום של עיצוב מחדש והלבשה שתואמת את המיטב שבהם – מעובדת באופן חכם לקהל הישראלי, ערוכה מצוין, מלוהקת מעולה ולא מחלקת צ'קים שהפורמט לא מסוגל לפדות. דהיינו – זה לא נופל למלכודת ה"צפו בנו ונשנה לכם את החיים". "טריני וסוזנה עושות את ישראל" זו צפיית כיף שלא נופלת לטראש, לא מחטטת יתר על המידה בצהוב ובפרטי של משתתפיה. הפקה מכובדת, אלגנטית ונעימה לצפייה.

אז על מה בכל זאת התלונות? על כך שכאשר כבר עולה בערוץ 10 הפקה כמעט חסרת מתום שכזו, כבר בשבוע השני לשידורה היא נעלמה מהמסך לחלוטין לטובת משחק כדורסל וחוזרת אחרי שלושה שבועות. לא יכול להיות שלא היה פתרון מוצלח וחכם יותר לאיבוד המומנטום המוחלט של תוכנית חדשה, יקרה ויוקרתית. ליצור הרגלי צפייה קבועים וסדורים אצל קהל הצופים זה דבר שעולה בדמים, ושומרים עליו מכל משמר. תוכנית שמזגזגת בקיום שלה כבר מתחילת דרכה, ולא תיחרט בזכרונו של הצופה עמוס הגירויים ותצטרך להילחם בדימוי המהבהב שלה, לפעמים עד סוף דרכה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם יש לכם ואזה מצוינת, הניחו אותה במקום שיוכלו ליהנות ממנה ולא במרתף. מתוך "טריני וסוזנה עושות את ישראל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם זו היתה הצרה היחידה של קברניטי ערוץ 10, עוד היינו אומרים שניחא, אבל לא רק שממתק כמו "טריני וסוזנה עושות את ישראל" נדחק בדמי ימיו – כשכבר היה לערוץ ריאליטי טראש משובח כמו "היפה והחנון 2", הם הצליחו למתוח אותו עד פקיעת העצבים שלנו, ולראיה – רייטינג תוכנית הגמר עמד על % 20.7; כשישה אחוזים פחות מצפיית השיא של התוכנית וציון שלילי בתעודת עניות לשיקול הדעת של ערוץ 10.

עוד דוגמא? בכורת העונה השנייה לשעשועון הטריוויה החביב "לעוף על המיליון" שובצה בדיוק נגד פרק הבכורה של העונה הטרייה של "כוכב נולד" – ועם כל הכבוד לירון ברובינסקי, ויש חיבה, הוא לא מתחרה בחממה שהולידה מתוכה את נינט. ורק בשביל שלא תישארו עם הספק – ממש ברגע ש"האח הגדול 3" האימתנית סופסוף נגמרה ופינתה מקום בנוירונים של המוח שמאוכלסים בריאליטי, בוחר ערוץ 10 לשנמך את המותג הכי חזק שלו ומשדר תוכנית לקט(!) של "הישרדות".

ערוץ לא יכול להתבסס רק על עוגנים כמו ישראל אהרוני וגיא פינס. מכיוון שהפקות המקור של ערוץ 10 דווקא התחזקו והשתפרו, זה בדיוק הזמן לדחוף אותן קדימה ולא ללחוץ על כפתור ההשמדה העצמית. כמו שטריני וסוזנה, האלילות של הקומון סנס אומרות – דארלינג, תפסיקו להתנהג בטיפשות ותסתכלו במראה. אם יש לכם מה להראות – נפנפו בזה כדי שכולם ידעו.

"טריני וסוזנה", ימי חמישי, 21:00, ערוץ 10, אולי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully