וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פלייאוף" של ערן ריקליס יתחרה בפסטיבל מונטריאול

שני גורקביץ'

3.8.2011 / 10:42

ריקליס ישוב לפסטיבל בו כיכב בעבר עם "הכלה הסורית", בזכות הסרט אודות מאמן הכדורסל האגדי, רלף קליין

"פלייאוף" סרטו החדש של ערן ריקליס ("שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", "הכלה הסורית", "עץ לימון") התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל הסרטים במונטריאול שייערך בין התאריכים 18-20 באוגוסט. במסגרת הפסטיבל יוקרן הסרט בבכורה עולמית, אליה יגיעו הבמאי והשחקן הראשי דני יוסטון. עבור ריקליס לא מדובר בביקור ראשון במונטריאול עבור הבמאי, שב-2004 גרף את ארבעת הפרסים המרכזיים בפסטיבל עם "הכלה הסורית".

"פלייאוף" היא הפקה ישראלית-גרמנית שבמרכזה עומד סיפורו של רלף קליין, מאמן הכדורסל האגדי, ניצול השואה, שנעתר לבקשה לאמן את הנבחרת הלאומית של גרמניה. קליין, שב-1977 זכה באליפות אירופה עם מכבי תל אביב וכמה שנים לאחר מכן אימן את נבחרת גרמניה, עמה אף הגיע לאולימפיאדה שנערכה בלוס אנג'לס, נחשב לאחד מאנשי הספורט הגדולים בתולדות ישראל.

"אני נרגש לחזור למונטריאול ממנה חזרתי בפעם האחרונה עם סרט עטור פרסים שהמשיך למסע הצלחות ברחבי העולם", אומר ריקליס. "אני בטוח ש'פלייאוף' יזכה שם להצלחה דומה ובעקבותיה להפצה רחבה ברחבי העולם. יש לי ספור מרגש, דמות מרכזית מרתקת בגילומו של דני יוסטון הנפלא, סיפור אהבה רגיש ומורכב ועולם ומלואו שיגע בכל צופה בכל מקום בעולם – ובארץ יש את הערך המוסף של ספור שנוצר בהשראת איש מדהים בשם רלף קליין שלצערי כבר איננו איתנו אבל רוחו שרתה על הסרט".

את התסריט של "פלייאוף" כתבו גדעון מרון ודוד אקרמן, והוא צולם בישראל ובגרמניה בתקציב הגבוה ביותר שהיה לסרט ישראלי, 25 מיליון שקלים. בנוסף ליוסטון משחקים בסרט אמירה קסאר מצרפת ומקס רימלט, מרק וושקה והנס זישלר הגרמניים. הסרט יגיע למסכים בישראל באוקטובר הקרוב.

בשנה שעברה זכה סרטו הקודם של ריקליס "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש" בחמישה פרסי אופיר, ונשלח לייצג את ישראל בהתמודדות על פרסי האקדמיה האמריקאית. בחודש שעבר זכה הבמאי בפרס הוקרה מטעם פסטיבל ירושלים על עבודתו לאורך השנים.

במסגרת פוקוס בינלאומי בפסטיבל יוקרנו גם הסרטים "לא רואים עליך" של מיכל אביעד, "הנותנת" של הגר בן אשר ו-"מבול" של גיא נתיב, וכן סרט קצר של הבמאי עומר בובליל. במסגרת הסרטים הדוקומנטרים בפסטיבל יוקרן גם "מוסטאר הלוך ושוב" של דויד פישר שהוקרן גם בפסטיבל ירושלים האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully