וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה של עלמה זהר עוברת לאנימציה

28.7.2010 / 8:41

אלישיב לוין יצר עבור המוזיקאית את הקליפ המיוחד לשיר "ממצרים", אודות מצב הפליטים מאפריקה בישראל. "רצינו להעביר את הטרגדיה הכפולה שלהם", מספר לוין

יח"צ - חד פעמי

(בימוי: אלישיב לוין)

"ממצרים", שירה החדש של עלמה זהר מתוך אלבומה השני, מצליח לעורר הדים מרגע שיצא, בשל עיסוקו באחד הנושאים הרגישים על סדר היום הציבורי בישראל - מצב הפליטים מאפריקה שהגיעו אליה וחלקם שוהים בה כבר מספר שנים. כעת, מגיע גם הקליפ לשיר, שמסתכל על המחאה הזו בעיניים מצוירות, כפי שרקח אלישיב לוין, במאי הקליפ.

"כחלק מיצירת הקליפ, קראתי עדויות של פליטים מרצח העם בדרפור ובאריתריאה, אבל המסמך המזעזע היה הציורים של הילדים - הם מתארים בפשטות מצמררת את מה שעבר עליהם", מספר לוין. "האיורים בקליפ מבוססים על הציורים האלה, כדי להעביר תחושה של סיפור שמסופר דרך עיניים של ילד. רצינו להעביר את הטרגדיה הכפולה של הפליטים - מצד אחד איום ברצח באפריקה - ומצד שני אדישות והתעלמות בארץ".

"כמו בקליפים אחרים שביימתי עבור אמנים כמו אסף אבידן, אפרת גוש ואריאל הורוביץ, השתמשתי בטכניקה שמשלבת איורים, אנימציה של מגזרות נייר וצילומים חיים", הסביר לוין את התהליך שעומד מאחורי יצירת הוידאו המיוחד. "שימוש באנימציה נתן לנו חופש לספר את הסיפור מההתחלה - מאיפה הפליטים מגיעים ומה עבר עליהם אז ועכשיו".

זהר תוציא את אלבומה השני, המשך ל"דברי" המצליח במהלך חודש אוגוסט. כמו את האלבום הקודם, גם את הדיסק החדש הפיק מוזיקלית אסי איילון.

  • עוד באותו נושא:
  • עלמה זהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully