וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר של משרד התרבות: רוב גורף בציבור לעידוד יצירה ציונית

עינב שיף

22.11.2010 / 13:43

על פי סקר שהזמין המשרד בראשות השרה לבנת, 71% מהציבור תומך בעידוד מוסדות לפרסם יצירה "בעלת מאפיינים ציוניים". 64% תומכים בדרישה מהמוסדות להופיע בכל חלקי הארץ

דבריה החריפים של שרת התרבות והספורט לימור לבנת היום (שני) בוועדת החינוך של הכנסת לא הגיעו בתזמון מקרי: על פי סקר שהזמין משרד התרבות בנושאים שעלו במסגרת הדיון הציבורי על היכל התרבות באריאל, יש לעמדותיה של לבנת תמיכה רחבה למדי בציבור.

בסקר, שהוזמן על ידי המשרד ובוצע על ידי פרופסור אבי דגני וד"ר רינה דגני בקרב 500 אזרחים יהודים מעל גיל 18, עלה כי רוב של 65% תומך בדרישה לחייב מוסדות תרבות הנתמכים על ידי הממשלה להופיע בכל חלקי הארץ, כש-44% השיבו כי הם "תומכים מאד" ו-21% השיבו כי הם "די תומכים" בדרישה זו. רק 17% התנגדו, כש-10% אמרו כי הם "די יתנגדו" ו-7% "יתנגדו מאד". על פי פילוח שנעשה בסקר, נתגלה כי ככל שעולה רמת ההשכלה של המשיבים, כך התמיכה בדרישה יורדת, אולם לא באופן מובהק.

בשאלה נוספת שהוצגה, נדרשו המשיבים לענות "האם הם או מתנגדים לכך שהמדינה יעודד מוסדות תרבות הנתמכים על ידה לקדם בין היתר יצירה אמנותית בעלי מאפיינים ציוניים?". לשאלה הזו היתה תשובה גורפת אף יותר: 71% מהנשאלים השיבו בחיוב, כש-44% מאד תומכים ו-27% "די תומכים". רק 9% התנגדו בצורה כזו או אחרת ליוזמה הזו.

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים על כך שרובו של הציבור חושב שמוסדות תרבות נתמכים מחויבים להופיע בכל אתר ובכל מקום. השרה, כמו בעבר, עמדה על כך שאזרחי ישראל זכאים לתרבות באופן שיוויוני והתייחסה גם לביקורת האישית והפוגענית שהוטחה בה, שבינה לבין המציאות ישנו קשר רופף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully