וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים הפילו הצעת החוק "אמנים משתמטים"

20.2.2011 / 14:54

הצעת החוק שהגיש ח"כ משה מטלון לפיה גוף ציבורי הממומן על ידי המדינה לא יורשה להעסיק אמנים שלא שירתו בצה"ל נפלה בוועדת השרים לענייני חקיקה

ועדת השרים לענייני חקיקה הפילה היום (ראשון) את הצעת החוק למניעת סבסוד ממשלתי מאמנים שהשתמטו מצה"ל או משירות לאומי אותה הגיש ח"כ משה מטלון מישראל ביתנו. 11 שרים הצביעו נגד ההחלטה ושלושה שרים - יולי אדלשטיין ,סטס מיסז'ניקוב ויצחק אהרונוביץ', תמכו בה.

הצעת החוק קובעת כי גוף ציבורי הממומן על ידי המדינה, לא יורשה לממן אמנים שמעוניינים ליטול חלק במופעי תרבות וספורט, אך לא שירתו בצה"ל או לא התנדבו לשירות לאומי. עם זאת, שר התרבות והספורט יהיה רשאי לאשר מופע של מי שלא שירת בצה"ל או בשירות לאומי, ובלבד שהשתכנע מהנימוקים שיציג בפניו ראש הגוף הציבורי המממן.

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, אמרה אמש כי היא "מגנה את תופעת ההשתמטות מצה"ל וסבורה שלכל אזרח ואזרחית יש חובה לשרת את המדינה בשירות צבאי או בשירות לאומי אזרחי. גם אני מודאגת מהירידה במספר המתגייסים, ואני קוראת לצה"ל לבחון שוב את מדיניות מתן הפטורים מגיוס. יחד עם זאת, יודגש כי משרד התרבות והספורט אינו מממן הופעות, אמנים, ספורטאים ומופעי תרבות וספורט, כי אם תומך בכ-1,000 מוסדות וגופי תרבות וספורט בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully