וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 25

אמיר אגוזי

28.11.2008 / 1:19

רגע לפני שהוא מסכם את השנה במיקס, אמיר אגוזי מרפד את הדסקטופ עם עוד קאסט אקלקטי ומפוצץ מחומרים חדשים

לפני שנכנס לקדחת סיכומי השנה שתתפרש על פני כל דצמבר - שם אנסה לעשות קצת סדר בבלגאן המוזיקלי של השנה החולפת, לפחות כפי שהיא עברה עליי (עמוסה ומפוזרת ביותר) - רשמקול אחרון במתכונתו הרגילה והמועדפת: מבחר מוזיקלי אקלקטי ובשאיפה אקטואלי, הפעם עם דגש על חומרים טריים ביותר (9 מתוך ה-19 שכאן מהשבועיים האחרונים, ורק 2 לא מ-2008). והאמת, כמה מהם כה חמים שייתכן ונפגוש אותם שוב כבר ממש בקרוב.

Mayer Hawthorne & the County – Just Ain’t Gonna Work Out // Stones Throw

Raphael Saadiq – 100 Yard Dash // Columbia

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

Jazzanova ft Ben Westbeech – I Can See // Verve

Gaslamp Killer – Afterall // Stussy-Turntable Lab

Jay Electronica – Exhibit A (Transformation) // Control Freaq

Ayatollah – Chariots of the Gods // Triboro Bridge Commission

Harmonic 313 – Arc Light // Warp

Eliot Lipp – Sentinel // Old Tacoma

Q Tip ft Norah Jones – Life is Better // Universal-Motown

James Pants – Good Things // Stones Throw

General Electrics – Tu M’intrigues // Compost

MRR-ADM – Untitled // Mrradm

Atmosfear – Dancing in Outer Space // Disorient

Chromeo – Call Me Up (B.Cause Dancing in Space remix)

Chromeo – 100% (Trackademics remix) // Fool’s Gold-Scion

Phlash & Friends ft Shea Soul – Runnin’ // Archive

Kode 9 vs LD – 2 Bad // Hyperdub

Zomby – The Lie // Ramp

Busy Signal – Smoke Some High Grade

***************************************

השיר הראשון מכהן בתפקיד המרגש של השבוע - פנינת סול שיצאה ממש עתה בסטונז ת'רואו על גבי תקליטון 7" קטן בצורת לב, שממש קרעתי את דפדפן הרשת כדי להניח עליו את ידי. אחריו וגם קצת בהמשך, עוד כמה שירי סול מאלבומים מהעת האחרונה: ג'אזנובה, רפאל סאדיק וקיו-טיפ עם נורה ג'ונס (אל תהיו ציניים, אחלה שיר).

נגיעת היפ-הופ נוספת היא קטע חדש של ג'יי אלקטרוניקה, אותה החתמה ראשונה ומדוברת בלייבל קונטרול פריק של אריקה באדו (ללא ספק הופעת השנה), שבסופו של דבר טרם הולידה את האלבום הכה מצופה שלו. בכל זאת, האי.פיז והקטעים השונים שצפו ברשת, השתתפותו באלבומים של אריקה ונאס (שכתב את הבית הראשון בקטע שכאן) ואפילו שיתוף פעולה מיוחד עם מפיק הדאבסטפ/ברוקן-ביטס זד ביאס מצידו השני של האוקיינוס – הצטברו לכדי גוף עבודה מרתק שמשאיר אותי מסוקרן ביותר.

רוצח פסיכוטי

בשבוע הבא ינחת כאן הגסלאמפ קילר למסיבות בירושלים ובתל-אביב (שבה גם אני משתתף) ואלו שעוקבים אחרי המדור כבר בטח נתקלו בו קודם. הגסלאמפ, שותפו של פליינג לוטוס בערבי Low End Theory (ובקטע "GNG BNG" שבאלבומו של פליי-לו), מייצג צד קצת אחר אך מופרע לא פחות של עולם ההיפ-הופ; צד של דיגרים וסימפולי תופים מלוכלכים, לא מאוד רחוק מדי ג'יי שאדו באווירה, רק עוד יותר אקסצנטרי בגישה (מעין מארקי פאנק על אסיד).

אני התוודעתי אליו דרך אוספי ה-"Rocky Road" ההזויים והמעולים שלו, כשבסטים יותר "דאנספלוריים" שלו ניתן לשמוע כל דבר שבין Fאנק טורקי ועד דאבסטפ, ובעיקר הרבה ברייקים ולופים של תופים משולבים עם יציאות של היפ-הופ מלוכלך.

ביטי הוא מבצרי

העולם שבין הגסלאמפ לפליינג לוטוס מכיל כאמור השפעות רבות ומגוונות – בין אם אלו אנשי הצד השמאלי של עולם הדאבסטפ האנגלים שאימצו אותם כבני-דודים שכאלה, או מגוון יוצרי הביטים/פוסט-היפ-הופ (ובעיקר ג'יי דילה) שכה פורחים בשנתיים האחרונות, ומיוצגים כאן על-ידי האלקטרונאי הוותיק מארק פריצ'ארד (לשעבר חצי הג'די נייטס/גלובל קומיוניקיישן וכאן תחת השםHarmonic 313,), מפיק ההיפ-הופ איאתולה ומפיק הדאונטמפו הצעיר אליוט ליפ.

ולסיום

אז מה עוד מופיע כאן? שני רמיקסים שלוקחים את כרומאו למחוזות פאנקיים יותר. אחריהם, פיל אשר מ-Restless Soul (קולקטיב של איש אחד והרבה שת"פים) עם קטע מהאלבום המתקרב של פרסונת Phlash שלו – איפשהו בין בוגי-דיסקו להאוס פאנקי ושמח. ואגב פאנקי –קוד 9 מפתיע שוב עם ריליס דנדש שנרקח יחד עם LD, אחד המפיקים החמים של עולם הדאבסטפ. ולסיום, ביזי סיגנאל, כנראה ה-זמר החם באמת בג'מייקה השנה (אם הוא לפני, אחרי או מעל מאבאדו באמת שאני כבר לא יודע), עם שיר אהבה-סליחה-הייתי-מסטול-מגאנג'ה משעשע על הביט של "Can’t Believe It" של מלך האוטו-טיון T-Pain. סוריייי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully