וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישחקו הנערות לפנינו

עינב שיף

13.3.2009 / 6:37

עם רוקנ'רול מדויק ועדכני מחזירים נערות ריינס את הכבוד האבוד לאינדי הישראלי הכבוי. עינב שיף כיכר דיזינגוף

המבחן של הרוק'נ'רול נמצא בשעות של סוף הלילה; כשהקור והחושך שולפים אולרים וחותכים אותך דרך הבגדים ספוגי העשן של הבילוי שנגמר. להקת רוק'נ'רול טובה מצליחה להסביר לך את מה שראית בפאב או במועדון לפני זמן קצר: את הבחורה שמתעניינת רק בגברים שיידרכו לה על הכבוד עצמי, הזוג שהגיע כדי לריב, הילד שהגיע מהעיר הקטנה ובינתיים מגלה שבגדי המלך של העיר הגדולה מעלימים אותו לגמרי; רוק'נ'רול לוקח את העיסה הזו ומפרק אותה לגורמים כדי להפיח איזושהי משמעות בחיים הקצרים האלו.

מנקודת המוצא הזו, צריך רק פעם אחת בארבע בבוקר עם נערות ריינס כדי להבין איך רוק ישראלי צריך להישמע. ראשית, בניגוד למאופקות המבאסת הרוק המקומי, נערות ריינס לא מפחדים לפתוח הכי מהר שאפשר ואז להאיץ. אלבום הבכורה של רועי פרייליך, גיא גולדשטיין וניר וטשטיין מצחצח גיטרות בטעם אייטיז ותאריך תפוגה שנמצא באין סוף, עם ריפים מהבית של XTC ופאלפ, אך גם בעלי די.אן.איי ייחודי, אותו הם גיבשו בשנות הפעילות הלא מעטות שלהם ולא שכחו להתעדכן יחד עם סצנת הרוק העולמית.

אחר כך, כשהדם בגוף בשיאו של הספרינט, פרייליך מדליק נר להגשה של דני דותן מהקליק ושון כריסטיאנסן של סטלהסטאר*. פרייליך, שגם מצטיין גם בזכות טקסטים מדויקים במינון הציניות והרגש ("משהו אמיתי", "סמבה", "רוצה להישאר רעב", "עורב"), בולע את ההזדמנות הנדירה למלא את הואקום שהרוק הישראלי השאיר אחריו בשביל ארבע מילים בעיתון, שני רינגטונים והופעות סגורות מול אלופי המטכ"ל.

לא להורים שלכם

אבל יותר מהכל, הרוק'נ'רול המדויק והעדכני של נערות ריינס מחזיר את הכבוד האבוד לאינדי הישראלי, שלא רק שאיבד את הרצון לבעוט מול מכבש הבידור שמסמס את המוזיקה הישראלית, אלא הפסיק להיות אלטרנטיבה ורק שכפל את עצמו, את אירועיו ואת הקהל שלו לעיסה בנאלית וצפויה. לכן השורה המרכזית והחשובה ביותר באלבום היא "אמא, אם את אוהבת את השיר הזה, אז משהו כאן לא בסדר" ("רוצה להישאר רעב"), שבה פרייליך מודע לכך שהרוק'נ'רול והתאווה הבלתי נגמרת אליו הוא תוצאה של עיוות ומרד, בעיטה מושכלת אך גם נרקומנית של פאתוס מול הישן והמכונס בעצמו.

נערות ריינס יכולות להיכנס למצב Shuffle באייפוד מול רוב הפועלים המצטיינים היום של הגיטרה-בס-תופים מבלי להתבייש, כי בישראל של לפנות בוקר, נערות ריינס לא רק שמדברת בשפה של הרוק'נ'רול, היא גם עושה את זה בעברית.

****נערות ריינס ישיקו את אלבום הבכורה שלהם,"נערות ריינס" בהופעה הערב במועדון שהוא גם הלייבל שלהם, לבונטין 7, בשעה 21:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully