וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדונה בכיוון הנכון, איימי וויינהאוס ילדה טובה: סקירת פופ

דפנה לוסטיג

11.11.2011 / 11:43

הסינגל המודלף של מדונה מצביע על כיוון נכון, איימי וויינהאוס לא היתה משלימה עם תהליך הטיהור שלה ואזילה בנקס ממסטלת. דפנה לוסטיג עושה סדר בפופ העולמי

תכירו: איימי וויינהאוס, ילדה טובה

איימי וויינהאוס. GettyImages
אני? מסוממת? פחח. וויינהאוס/GettyImages

בשבוע שעבר נתבשרנו סופית שנסיבות מותה של איימי ויינהאוס לא היו קשורות בסמים. העולם נשם לרווחה, והידיעה הזו התאימה בול לתהליך התדמיתי שעובר על איימי מאז שמתה. בחודשיים האחרונים איימי עברה חיטוי. העולם רוצה לזכור רק את איימי המוכשרת, האייקונית. בתהליך מהיר ויעיל נמחקו בבת אחת שנים של התעמרות תקשורתית וציקצוק ציבורי נוכח בחירותיה ובעיותיה של איימי. בחודשיים הפכה איימי ויינהאוס מחתולת אשפתות מטרידה ליוצרת הירואית שמתה בעיצומו של תהליך שיקום מזהיר. מה יכול להיות יותר נקי, בורגני ומלטף מדואט עם טוני בנט?

"Our Day Will Come", שיר חדש של איימי וויינהאוס:

יש סיכוי גדול שאיימי עצמה, שאהבה לכתוב ולשיר על בעיות ומצבים ריאליסטיים, היתה סולדת מהאידיאליזציה הזו. היא לא מתאימה לה, אבל היא מתאימה למעריצים והיא בהחלט מתאימה לחברת התקליטים. השירים החדשים של איימי נאמנים למגמת השינוי הנוכחית. בעוד שהדואט עם נאז נשמע כמו דמו לא גמור שלא היה צריך לצאת מהאולפן, "Our Day Will Come", שאותו איימי שרה לבד, הוא שיר מרומם. נשמעות בו ההשפעות הג'מייקניות שווינהאוס ספגה כששהתה תקופה ארוכה בג'מייקה בניסיון להיגמל מסמים. הוא שיר מקסים ואופטימי ועולה ממנו תחושה של קיץ וחופש. ואיימי שרה אותו, כהרגלה, מושלם. הוא לא הימנון כמו "Rehab", אבל הוא הכי איימי שיש. זה באמת יפה וזה באמת צובט את הלב.

איימי וויינהאוס: השירים החדשים
איימי וויינהאוס מציגה: אלבום חדש
איימי וויינהאוס מתה מהרעלת אלכוהול
איימי וויינהאוס מתה: כל הכתבות
איימי וויינהאוס והשירים החדשים: האם הם יהיו טובים? דברו על זה בפייסבוק שלנו

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מדונה: סבתא כן, קוגרית לא

מדונה בעת הענקת פרסי גוצ'י לנשים בקולנוע בוונציה, איטליה, 2 ספטמבר 2011. Pascal Le Segretain, GettyImages
ד"ש מנעורייך. מדונה/GettyImages, Pascal Le Segretain

אתמול (רביעי) הופיע ברשת דמו לשיר חדש של מדונה ושמו "Gimme All Your Love". כמו השיר החדש של איימי, גם השיר חדש של מדונה, שכרגע מכיל רק את הווקאל שלה, ישמח את המעריצים. הוא חמוד, פופי, וקצת אייטיזי. מין מחווה רגועה ומתוקה ממדונה הזקנה והמתאמצת של היום למדונה הנמרצת והמשעשעת של פעם. מבחינה מוזיקלית, זה הכיוון הכי נכון שהיא הלכה אליו מאז "Hang Up".

הסינגל החדש של מדונה - פריביו

מדונה טובה כשהיא מבצעת שירי פופ לא בומבסטיים. היא יודעת איך לשיר אותם והם מתאימים למידותיה הצנועות מבחינה ווקאלית. דווקא כשהיא מנסה לחרוג ממידותיה ולעשות היפ הופ או אלקטרו או אקוסטי או כל מיני דברים אחרים, היא מועדת. לכן, הידיעה שבגירסתו הסופית של השיר אמורות להשתתף גם MIA (כי לשיר עם מדונה זה הכי חתרני, אעלק) וניקי מינאז' היא ידיעה מבאסת.

השיר הטינג-טינגזי החמוד הזה, שמזכיר בקצב שלו את "That’s Not My Name" של הצמד שתיכף ידובר בו, ממש לא זקוק לאדוניות הפוזה של המוזיקה השחורה. איתן הוא יישמע כמו עוד ניסיון נואש של מדונה להיראות קולית ורלוונטית בכוח. אחרי כל הניסיונות הכושלים של מדונה עם ג'סטין טימברלייק, פארל וטימבלנד, זה הדבר האחרון שהיא צריכה. זה אולי נשמע פרדוקסלי, אבל כשמדונה תבין שהיום היא הרבה יותר אמינה כסבתאל'ה של הפופ מאשר כקוגרית חמת מזג, היא תצליח לחזור ולהיות אומנית פופ רלוונטית. גירסת הדמו של "Gimme All Your Love" היא צעד בדרך לשם.

הטינג טינגז עושים גוון סטפני

ובעוד שמדונה מנסה להישמע כמו הטינג טינגז של 2008, הטינג טינגז מנסים להשמע כמו נו דאוט של 1995. אחרי שבשנה הצמד שיחרר את "Hands" הנוראי ולא הגיע איתו רחוק, הטינג טינגז משחררים עכשיו סינגל נוסף מתוך האלבום השני שלהם, שאולי יצא בתחילת 2012, ואולי לא - יציאתו נדחתה כבר פעמיים, וגם התאריך הזה לא סופי.

"Hang It Up", השיר החדש שלהם, הוא מחווה מוחלטת, כמעט מופרזת, לרוק המיינסטרימי של הניינטיז,. מקורות ההשראה של הטינג טינגז נעים על הסקאלה שבין נו דאוט בתחילת דרכה לרד הוט צ'ילי פפרז בימים היותר Fאנקיים שלהם. בקליפ, שצולם בספרד, קייטי הסולנית נותנת את חיקוי של גוון סטפני ב-"Im Just A Girl", ורואים שזה החיקוי הכי טוב שיש לה בארסנל. הניסיון יפה, אבל הבעיה היא שגם במקרה של השיר וגם במקרה של החיקוי, הביצוע לא מספיק משכנע.

"Hang It Up" סתמי ולא סוחף. גם אם מקורות ההשראה שלהם מגניבים, הטינג טינגז לא יודעים לעשות איתם שום דבר מעניין. הכל נשאר בגדר ציטוט. "Hang It Up" לא נשמע כמו להיט וקשה להאמין שהוא יצליח להחזיר לרדיו, למצעדים, לבלוגים ולמעריצים את העניין בטינג טינגז.

אזילה בנקס לא רואה אתכם ממטר

אזיליה בנקס. Robin Little, GettyImages
דה ניו שיט. אזילה בנקס/GettyImages, Robin Little

כבר כמה חודשים שאזילה באנקס, תלמידת תיכון מהארלם, מעוררת את הסקרנות של עולם המוזיקה. למעשה, אחרי שהיא שחררה בספטמבר את ההימנון הנוכחי שלה, "212" ,להורדה בחינם, הסקרנות הפכה לסיחרור. שדרני הרדיו באנגליה התעלפו ממנה, וההייפ החל לתפוס תאוצה. בנקס היא הדבר האמיתי – מלאת אנרגיה מתפרצת, סקסית, המתוקה וחצופה. היא לא מפחדת ללכלך את הפה אבל יש לה חיוך של מיליון דולר.

בנקס נשמעת כמו גילגול מודרני של מיסי אליוט. את כל התכונות והאיכויות שכוכבות אחרות מחפשות בקליפים עתירי תקציב ובחליפות קוטור של פאקו ראבן, בנקס משפריצה בכמויות בקליפ של "212", כששערה קלוע לשתי צמות והיא לובשת סוודר של מיקי מאוס. היא עומדת מול המצלמה הסטטית ושרה את השיר המעולה שלה, וגם רוקדת קצת, וזהו, זה מספיק. ככה בדיוק זה מדהים, לא צריך יותר מזה. או כמו שהיא אמרה לוילג' וויס לאחרונה: "אין לי שום כוונת ללבוש שרשראות של תרנגולות מתות או שיט מהסוג הזה כדי להשיג תשומת לב או כסף. אני רק הולכת לעשות מוזיקה טובה ואמנות טובה ולהישאר הכי אותנטית שאני יכולה". כל מילה אחות, כל מילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully