וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירים עד כאן

עינב שיף

22.7.2009 / 15:42

במופע החדש של הגרובטרון לא תמצאו רק עיבודים לשירי ארץ ישראל, אלא שירים מקוריים חדשים

יח"צ - חד פעמי

אחרי כמעט 6 שנים של טיפול מיוחד בשירי ארץ ישראל הישנה, הגרובטרון משנים כיוון ובמופע החדש שלהם, שיעלה ב-23 ביולי במועדון הבארבי בתל אביב, מבצעת הלהקה שני שירים מקוריים. הסולן דרור אהבה רומם מסביר את הטוויסט: "אלו שירים שכתובים בגרובטרונית", הוא מסביר. "אנחנו לא כותבים שירי ארץ ישראל, אלא שירים שמתאימים לאווירה שנוצרה בהופעה".

במה זה מתבטא?

"יש שיר שנקרא 'כמה טוב', שהוא בא כשיר גוספל חיובי, אנרגטי בטירוף עם כל החצוצרות בחוץ, שמביאות את החגיגה הזו של 'כמה טוב יכול פה להיות'. זה שיר תפילה מאד מאד שמח, שממשיך את האווירה כשהיינו שרים את 'הללויה' או 'בקיץ הזה תלבשי לבן'."

מה עוד חדש במופע?

"הכנסנו קצת מחשב. ועדת התרבות הצביעה בעד, היא מתקדמת עם הזמן, היא לא קופאת על שמריה. היא מבינה שהקיבוץ התפרק, המושב התפרק והמחשב עומד בפתח. אנחנו אפילו מכניסים טלוויזיה הביתה, אבל הילדים כבר כמעט לא מסתכלים בה, הם יוצאים לשחק בחוץ".

שנתיים עברו מאז יצא מארז הדיסק והדי.וי.די שחגג את הצלחת ההופעות של הגרובטרון ברחבי הארץ. מאז, מדווח אהבה רומם, התקיים "שילוב נפלא של מיתון ומלחמה. זו הייתה דרך נהדרת להעביר את החורף האחרון, זה היה דומה למוות. הוצאנו אלבום, שבין רגע אחרי שהוא יצא, נסגרו כל הברזים והתחילה מלחמה, זה פשוט נפלא, איזו מדינה!"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

איך מתגברים על זה לקראת סיבוב חדש?

"עבדנו ושדרגנו את העיבודים, לקחנו את כל מה שאנחנו עושים ונכנסנו בו עוד יותר, הסט הוא עוד יותר מרקיד ממה שהיה פעם. אפילו את 'איך שגלגל מסתובב' של שמוליק קראוס הפכנו לסול אנרגטי בטירוף, עם כניסה לאייטיז".

אולי התשובה צריכה להיות גם אלבום חדש

"אנחנו כותבים, כל אחד עסוק בדברים שלו, אבל אני חושב שלאט לאט יתווסף חומר מקורי. אני עוד לא יודע אם נרצה באלבום רק חומר מקורי, כי אחרי שני אלבומים של מה שקרוי בעגה העממית 'קאברים', אני חושב שהיחס למונח הזה הוא לא נכון. מה שאנחנו עושים הוא בעצם ג'אז, עיבוד לא במוזיקה, אלא בהתייחסות. אנחנו עושים עיבודים לסטנדרטים, טקסט בוק של תרבות ישראלית. ההתייחסות לחומר הזה היא כמו חומר מקורי לכל דבר"


בראש השנה יחגגו הגרובטרון יום הולדת 6 שנים למהפך הארץ ישראלי. בתוכם, צברה הלהקה קהל רב, שגם אהבה רומם שם לב לכך שלא מדובר בכל קהל רגיל. "מי זה הקהל שלנו?", אומר רומם, "אני רואה אנשים יפים. אנשים שבאים לשמוח, אנשים שחלק מהם במודע ולא במודע רוצים להזיז ולהסיר מסך של ציניות שיכול להפריע לשמחה המתפרצת הזאת, בעיקר בארץ. אני חושב שהקטע הוא הרב גילאיות היוצאת דופן. יש אנשים בני 70 שבאים להופעה ויש אנשים בני 16. זה פשוט מרגש ואנחנו הולכים לתת להם בראש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגרובטרון יופיעו ב-23 ביולי במועדון הבארבי בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully