וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבות המזון: שמינית הגמר

אבי משולם ודוריה למפל

11.10.2010 / 10:30

רגע לפני עוד תוכנית אוכל בפריים טיים, הגיע הזמן להכריע מי מבין השפים הטלוויזיוניים שווה לא רק כוכבים במישלן אלא גם נקודות רייטינג. טורניר טאלנט האוכל של אבי משולם ודוריה למפל

שגב משה .VS אביב משה

למרות הפצרות רבות מצד מכרינו, לא יצא לנו לאכול ב"שגב" הרצליה, מהסיבה הפשוטה שזה בהרצליה. לעומת זאת, כן חצינו פעם אחת ויחידה את הנהר לעבר "שגב אקספרס" ברמת החייל, ודוריה עדיין משוכנעת שבין שלל הגרוטסקות אותן שגב מכנה צלחות הגשה, ניתנה לנו גם אחת בצורת הלו קיטי. ב"מסה" היינו מספר מועט של פעמים (אחרי הכל אבא שלנו הוא לא משה דדש וגם משולם קצת מפחד מיושבי הבר עם הסיגר).

במגרש הטלוויזיוני ניצבים שני כוכבי מטבח מטרוסקסואלים ומטורזנים, וכאן בעצם נעוצה גם הבעיה הקולינרית: במקום להסתפק בפשטות מושלמת, תמיד הם יוסיפו איזה יוגורט סמיך שיטביע את המנה, חתיכת מנגו לא קשורה או עשב שוטה כזה או אחר שגם יגרום לך להיחנק וגם ייקח איתו את הטעם המקורי של הפרודוקט המשובח (אם הוא אכן כזה).

לאחר קרב צמוד מאוד, בכל זאת נכריע לטובת אביב משה. התכניות של שגב מז'אנר ה"ירדנו לשוק ומצאנו כמה פרענקים שיעשו שמח ויתגודדו סביב חת'כת קבב" מעליבות אותנו. את העממיות שלנו אנחנו מעדיפים בפיתה עם עמבה וטחינה, בלי שמישהו ישאל מאיזו עדה אנחנו ויקרא לנו "כפרה".

*אביב משה עולה לשלב הבא

חיים כהן .VS צחי בוקששתר

ההגרלה זימנה שני טאלנטים שהחזיקו במשך שנים את יום שישי בערב, עוד הרבה לפני האינפלציה בתוכניות הבישול, אולם לצערנו הרב, אין כאן פייר-פייט.

בוקששתר ו"טעמים" אמורים היו להיות מעורר התיאבון שלפני "שום פלפל ושמן זית" של חיים כהן, אולם בפועל אנחנו מתקשים להיזכר במנה שיצאה מהמטבח של טעמים ועשתה לנו חשק לנגוס בה. יתר על כן, במקרים רבים, פינות החו"ל הזולות של יוג'ין וולף, מפיק התוכנית, שליוו את הסדרה בדיבובו של צחי, גרמו לנו קצת לאבד את התיאבון. תוסיפו לזה אילוצי תוכן שיווקי שהביאו אותו לעבוד אפילו עם נקניקיות עוף מוכנות ותבינו למה חיים כהן עושה כאן סוויפ.

למרות הכל, אנחנו מבקשים להעניק צל"ש למר בוקששתר על הדרך בה הוא אוחז בסכין. תמיד התפעלנו מאיך שהאיש הזה יודע לקצוץ.

דוריה: "אתה חושב שזה שלא הספקנו לאכול ב'תרווד הוורוד' שיחק לרעתו של בוקששתר?"

משולם: "אני בעיקר חושב שזה שלא אכלנו ב-'Black' שיחק לטובתו".

*כהן עולה לשלב הבא

שאול בן אדרת .VS אבי ביטון

כאן אנחנו מתמודדים עם שני טאלנטים שמתקיימים כמעט אך ורק בערוץ האוכל, לכן מי שלא בחר לשלם אקסטרה ל-yes או להוט, מוזמן לעבור לדו קרב הבא.

אבי ביטון מסתמן כסטאר עולה בז'אנר. הוא צעיר, חמוד, ערס במידה, ומשולם אפילו הכין פעם ריזוטו פתיתים לפי מתכון שלו (יצא בסדר). מנגד, שאול בן אדרת אמנם לא מזיק, אבל מופיע כל כך הרבה בערוץ, עד שנשאלת השאלה מתי הוא מספיק, אם בכלל, לנהל את המסעדה שלו, "קימל". מעבר לזה, כמו לא מעט אחרים בטורניר (ע"ע שגב משה וגיל חובב) גם בן אדרת מפליג בסחבקיות יתר ועממיות שלא תמיד מרגישה אותנטית.

שאול יסתפק בצל"ש על ההיכרות שעשה לנו עם השקשוקה של אנט ברמלה ואולי ישכיל לנוח איזה חצי שנה ולמתן את הופעותיו על המסך. ביטון המבטיח ממשיך איתנו לרבע הגמר.

*ביטון עולה לשלב הבא

עזרא קדם .VS ירון קסטנבוים ורן שמואלי

כאן נקלענו לאי הסכמה. בעוד שמשולם סבור שהפרשנות של קסטנבוים ושמואלי ב"קרב סכינים" בוצעה למופת ושעזרא קדם הפך לבדיחה על עצמו בדרך להיות גורדון רמזי, דוריה דווקא זוכרת את קסטנבוים ושמואלי כזמזום די מיותר ברקע ואת השף עזרא קדם כדבר היחיד שהיה טוב ב"המטבח".

משולם מתחיל לשחק מלוכלך, ומגייס לעזרתו את העובדה שפעם נקלע לאילת, אכל במסעדה של זוכה "המטבח" סהר רפאל, וגם אז נאלץ להשלים עם העובדה שאין שום דבר טוב לאכול בעיר הזאת. דוריה, שמתעקשת לשמור על מקצועיות, נאחזת בעובדה שחלק נכבד מדי מהפרשנות המלומדת של קסטנבוים ושמואלי התמקדה בתיאור רדיופוני של מה שממילא נראה על המסך, במקום במתן פרשנות של יודעי ח"ן גסטרונומי, כפי שציפתה ממבינים כמוהם.

את המחלוקת נכריע בשיטת הבונוס: בעוד שעזרא קדם נעלם לאחר גמר התכנית, שמואלי וקסטנבוים נותנים הופעות אורח קצרות ומשובחות בשלל תכניות בישול שגורמות לנו לאהוב אותם יותר.

*קסטנבוים ושמואלי עולים לשלב הבא

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ארז קומורובסקי .VS אייל שני

אנחנו מחבבים את ארז, אבל אין פה באמת קרב. האחד עושה אוכל למחשבה, מאמץ כרובית תינוקת שנולדה במחסום ארז וגוער בגידי גוב שמעז לשאול אותו שאלה באמצע בחישה של ריזוטו חצילים. השני עבר לגליל, התחבר לעצמו ולזיתים סורים דפוקים וממליץ לענת וקסמן לאכול שניצל תירס.

מצטערים ארז, נפלת על הגרלה קשה.

*שני עולה לשלב הבא

ישראל אהרוני.VS גיל חובב

אנחנו חשים שהדיון אודות ה-ח' וה-ע' המודגשות יתר על המידה של אדון חובב מיצה את עצמו, ולכן ברשותכם נתרכז במהות: חובב סובל בעיקר מפורמטים מופרכים. אף פעם לא באמת הבנו מה התחרות או מקור ההשוואה בין חריימה ללחמעג'ון ולמה שלושה אנשים מהרחוב מחליטים מהן המנות הטובות בישראל ובעולם. מעבר לזה, זה באמת אחלה שאתה מבשל עם אבקת מרק, וגם אנחנו לא כאלה פיינשמקרים, אבל לא צריך לנפנף בזה בכל תכנית כאילו מדובר בגאווה גדולה.

את אהרוני, סלב האוכל הראשון בישראל, נפגוש ברבע הגמר. ממשיכים.

*אהרוני עולה לשלב הבא

ניר צוק .VS הילה אלפרט

כאן אנחנו בבעיה. אחרי שנים של אהבה מרחוק, זכינו להכיר את הילה אלפרט לאחרונה, ועכשיו אנחנו אפילו ממש מאוהבים. מהסיבה הזו שקלנו להשאיר אותה מחוץ לטורניר, אבל זה הרגיש לנו חטא גדול כלפי כל עשייה טלוויזיונית קולינרית ישראלית. עם הגילוי הנאות הזה אנחנו ניגשים למלאכה.

ניר צוק הוא בחור מוכשר, נעים ועם הרבה הומור, אבל התוכנית שלו בערוץ 10 מתישה אותנו. לפעמים נדמה שגם בעלי הבתים אליהם הוא חודר יגעים ממנו לא פחות. נוסיף למשוואה כמויות של תוכן שיווקי שפוגעות במהימנות שלו כשף (ובטח גם בחלק מהמזון שהוא מכין), ולא נותרה לנו ברירה אלא לפגוש את ניר ב"קורדיליה" ולהיפרד ממנו כבר בשלב זה. הילה, שאשכרה אחראית על חלק נכבד מהחינוך הקולינרי שלנו, מדלגת לשלב הבא.

*אלפרט עולה לשלב הבא

מיכל אנסקי .VS קרין גורן

אם ראיתם את מיכל אנסקי רק בהופעותיה ככתבת השטח בתוכנית הזוועתית של חיים כהן ומארינה מקסימיליאן בלומין, אתם ודאי משוכנעים שמדובר בכוסית שקיבלה ג'וב בגלל ההורים שלה. אם המשכתם עם מיכל גם לערוץ האוכל והופעות נוספות בתכניות בישול, ודאי הבנתם שמדובר במישהי שאוהבת אוכל ויודעת איך להתייחס אליו.

מהעבר השני ניצבת קרין גורן, מטאור בשמי הפבלובות, עם רב מכר שבטח רכשתם לדודה שלכם באחד החגים. קינוחים אף פעם לא עניינו אותנו יותר מדי, פשוט כי אנחנו מאמינים שאם נשאר לכם מקום בסוף הארוחה, עדיף לנשנש עוד מנה ראשונה מוצלחת. נוסיף להעדפתנו האישית את החיוך שתפור לגורן על הפנים, את חיתוך הדיבור של המדריכה במועדונית ואת סירופ המייפל הלא-איכותי שהיא נאלצת להשתמש בו כנגזרת תוכן שיווקי, ונשאיר אתכם לאכול עוגת קיפוד, בזמן שאנסקי ואנחנו נצעד לרבע הגמר.

*אנסקי עולה לשלב הבא

תשאירו מקום בבטן! מחר - שלב רבע הגמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully