וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליץ': על פרק הסופרבול של glee

7.2.2011 / 13:30

פרק הסופרבול של glee לא מצדיק את ההיסטריה וארבעה מיליון הדולרים שנשפכו עליו. אפילו נאמבר של מייקל ג'קסון לא הצליחו למנוע את האכזבה

אחרי חודשיים של ציפייה דרוכה ובתום אירוע הסופרבול שארך מספר שעות, שודר אתמול (ראשון) פרק הסופרבול המדובר של הקומדיה המוזיקלית glee. בהתאם לאירוע שקדם לו, עסק הפרק במשחק של קבוצת הפוטבול המקומית ושילב בתוכו הופעות אורח מפתיעות, פירוטכניקה מרשימה ובחירת להיטים קפדנית. בפרק המדובר, ששודר תחת הכותרת: "The Sue Sylvester Bowl Shuffle", הושקעו כארבעה מיליון דולרים, והוא פרק הסופרבול היקר ביותר בהיסטוריה של הטלוויזיה האמריקאית וכן בהיסטוריה של הסדרה.

במרכז העלילה מתכוננת קבוצת הפוטבול של תיכון מקינלי למשחק האליפות השנתי. היריבות בין חברי הקבוצה וחברי ה-glee קלאב מגיעה לשיאה, כאשר בין שתי הקבוצות מתפתח עימות אלים במיוחד. מנהלי שתי הקבוצות, המאמנת ביסט ומר שוסטר, מחליטים לאחד כוחות ומכריחים את שתי הקבוצות לחבור יחדיו ולבצע את מופע המחצית במשחק, למורת רוחם של חברי קבוצת הפוטבול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כש "Thriller" של מייקל ג'קסון glee פגש את הסופרבול. מתוך פרק הסופרבול של glee/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, מתמודדת מאמנת המעודדות סו סילבסטר עם דילמה לא פשוטה: לאחר שזכתה בשש אליפויות עם ה"צ'יריוס", כיצד תצליח להתעלות על עצמה? לצורך העניין היא מגייסת את התותחים הכבדים תרתי משמע – ומחליטה לשלב במופע תותח שיכול לירות אדם למרחק של מגרש פוטבול, ובוחרת בבריטני המבוהלת לתפקיד הקליע. בסופו של דבר, סו נשארת ללא מעודדות וללא אליפות, קבוצת הפוטבול וחברי "כיוונים חדשים" מבצעים את הופעת המחצית במשחק וכמו ברוב הסרטים האמריקאים, הסוף טוב והקבוצה גם מנצחת במשחק ולוקחת את האליפות.

לפרק המיוחד הסיר היוצר ראיין מרפי את כל המעצורים והחבורה ביצעה את הלהיטים "Thriller" של מייקל ג'קסון (שבוצע במאש-אפ עם השיר "Heads Will Roll" של ה-yeah yeah yeah's); את "She's Not There" של הזומביז ואת "Need You Now" של ליידי אנטיבלום. הוורבלרס, החבורה המתחרה מבית הספר לבנים שסיפחה אליה את קורט (כריס קולפר), ביצעה את הלהיט של דסטיניז צ'יילד משנות ה-2000 המוקדמות "Bills Bills Bills".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סו סילבסטר עוקפת את הכלכלה האמריקאית, שוק הדיור, ואמא של לינדזי לוהן בתואר "הכישלון של השנה". מתוך פרק הסופרבול של glee/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק ביצועים מוזיקליים גרנדיוזיים שובצו בפרק המיוחד, והוא כלל כאמור גם פעלולי פירוטכניקה אקסטרווגנטיים, ביניהם הופעה של להקת המעודדות שביצעה את "California Gurls" של קייטי פרי בנאמבר ריקוד לוהט במיוחד שכלל חישוקי אש, זיקוקים שיוצאים מהחזייה, ופעלולי אופניים. לא חסכו עלינו.

לכך אפשר להוסיף גם הופעת אורח מעניינת במיוחד של העיתונאית ומגישת הטלוויזיה, קייטי קוריק; דמות שמתקשרת לאמריקאים יותר עם תחקירי עומק אילנה דיין-סטייל מאשר עם סו סילבסטר המופרעת והמצחיקה. קוריק הגיעה בתפקיד עצמה וראיינה את המאמנת סילבסטר לאחר הפסד האליפות הצורב, בתור "הכישלון של השנה". היא הודיעה לסילבסטר שהיא עקפה את כל המתחרים על התואר בהם הכלכלה האמריקאית, שוק הנדל"ן ודינה לוהן, אימה של לינדזי לוהן.

את הפרק חתמה נשיקה תמוהה ולא ממש מוצדקת בין ההריונית בעבר וראש קבוצת המעודדות בהווה, קווין, וכוכב הפוטבול והמקהלה – פין. השניים, כזכור, היו פאואר קאפל בעונה הראשונה ונפרדו לאחר בגידה מצד הצלע הבלונדינית; לאחרונה נפרד פין מרייצ'ל, ואילו קווין חברה לרכש החדש והחתיך של החבורה, סם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל הכסף הזה על תותח שלא באמת יורה. מתוך פרק הסופרבול של glee/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך למרות ההבטחות והבאזז ההיסטרי סביב הפרק המיוחד, המבקרים בארה"ב לא יצאו מגדרם. חלקם הביעו אכזבה מהפרק ומהיעדר העלילה שבו, חלקם התאכזבו למשמע הביצועים של חברי המקהלה לשירים המוכרים, ורבים אמרו כי ראיין מרפי היוצר לא עמד בציפיות.

הפרק של glee מצטרף לשורה של תוכניות בולטות בשנים האחרונות שעשו את אותו מהלך. מדי שנה בוחרת הרשת שנבחרה לשדר את משחק הסופרבול את אחת מתוכניות הדגל שלה ומשדרת לאחר המשחק פרק מיוחד של אותה תוכנית. לעתים מדובר בפרק כפול, פרק מותח במיוחד או הופעת אורח מצופה. הכל כמובן למען המטרה הקדושה של שיאי רייטינג – משדר הסופרבול הינו המשדר הנצפה ביותר בארה"ב מדי שנה, ולכן גם הסדרה שמשודרת מיד אחריו "גוררת" אחריה חלק מאחוזי הצפייה הגבוהים והופכת אף היא לאחד המשדרים הכי נצפים. אלא שלצערנו נראה שממש כמו בפרק עצמו, גם היוצרים של "glee" השקיעו את כל הכסף בתותח שלא באמת ירה.

* פרק הסופרבול של "glee" ישודר בישראל ביום חמישי הקרוב, 21:15, בערוץ yes Drama HD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully