וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שלא היה שם: למה לא להצביע לעמיר בגמר "האח הגדול"?

21.3.2011 / 6:30

המשימה הגדולה בגמר "האח הגדול" היא לדעת למי לא להצביע, ולכן וואלה! תרבות נחלצת לעזרתכם עם הסברים מנומקים לכל אחד מהפיינליסטים. ראשון – עמיר, האיש והשיעמום

הבחירה במנצח של "האח הגדול" נעשית על דרך האלימינציה. מאחר שהטינה כלפי המשתתפים בדרך כלל חזקה יותר מהאהבה אליהם, הצופה למעשה בוחר בלית ברירה בדמות הכי פחות מאוסה. מאז ומתמיד הסיבה האמיתית לסימוס בגמר היתה רק "כדי שחס וחלילה ההיא לא תקבל את המיליון", וגם השנה ניאלץ לברור מבין הברארה ולהצביע לרע במיעוטו. בעונה הזו, שהתאפיינה בחומר אנושי מפוקפק במיוחד, הבחירה תהיה קשה מתמיד, אך למרות הקושי, מבין חמשת הפיינליסטים בולטת לה דמות אחת שבאופן ברור אינה ראויה לפרס: הכוונה היא כמובן לעמיר, הצלע הגברית ברומן הכי לא סקסי שנראה על מסכינו מאז ומעולם, האיש והבנאליה.

האם מישהו יודע להסביר איך הוא בכלל הגיע לגמר? או למעשה, מה הוביל מלכתחילה לליהוק שלו לתוכנית? איזו סצינה מרגשת או מיוחדת הוא סיפק במהלך שלושת החודשים הללו? מתי יצא לו לספק איזושהי תובנה מעניינת או אבחנה מקורית? האם הזדמן לנו לשמוע ממנו משפט חכם? מתי התגלה בו איזשהו קסם אנושי? לא ששאר הדיירים היוו איזושהי אטרקציה, אבל עמיר? הוא אפילו לא הצליח לעורר אנטגוניזם. בתולדות התוכנית נתקלנו בלא מעט טיפוסים משעממים, גברים אלימים או סתם אנשים טיפשים, אבל עמיר לא נכלל באף אחת מהקטגוריות. בעונה נורמלית טיפוסים כמוהו אמורים לעוף בשלב מוקדם מאוד, אבל עמיר בעיקר משקף את הרדידות האנושית של העונה הנוכחית ואת המחסור בדמויות מסקרנות וכריזמטיות. פשוט שיעמום, ותו לא.

עמיר גולדברג. עומר מירון
סביר להניח שהפסיביות שלו היתה טקטיקה מתוכננת אבל על זה לא מגיע לו פרס. עמיר נכנס לבית האח/עומר מירון

סביר להניח שהפסיביות שלו היתה טקטיקה מתוכננת מראש. אחרי שברגע של גילוי לב מיותר הוא חשף מעט מהרקע שלו (הוא התגאה בכך שחברו הטוב נוהג לאסוף מהברים את הבחורה הכי שיכורה), עמיר גילה שעדיף לו לשתוק. הוא פתח בסערה, עם נשיקה כפולה לצמד הסיווניות, אבל מאז העדיף להתרחק מצרות, נמנע מעימותים, ובחר להתרכז בהישרדות. אפשר להבין אותו (הטקטיקה הזו התגלתה כיעילה), אבל אפשר גם להבין אותנו. השתעממנו. באין הגדרה מדויקת אחרת, לא נותר אלא לסכם בעממיות: עמיר היה פשוט מעפן.

וכמובן, לא נתעלם מהרומן עם סיוון (על אף שלכנות את היחסים החולניים הללו כ"רומן" יעשה עוול לשאר פרשיות האהבים הנורמליות). מספיק להיזכר איך סיוון – שגם היא לא התברכה במידות גדולות של כריזמה – האפילה עליו בכל שלב ביחסיהם וקראה אותו כספר פתוח כדי לקבל מושג על אופיו של עמיר. כל מהלך שלו היה שקוף, כוונותיו הנסתרות היו גלויות לחלוטין, ומאבקי הכוחות מולה היו מיותרים ולפרקים פתטיים. כמה פעמים הוא אימלל אותה והתנהג אליה באכזריות, כשמה שמניע אותו זה רק אגו גברי וחוסר ביטחון? אמנם אי אפשר להגיד עליו שהוא אדם רע, אבל בטח שלא ראוי לתת לו לסיים כמנצח. ניאלץ לבחור במישהו אחר, כשגם הוא, כמובן, לא ייזכר כגאון הדור, אבל לפחות הותיר איזשהו חותם או קסם ייחודי. זה בטח לא עמיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully