וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היינו שישה: על הסדרה "חברים" ואיפה הם היום

22.3.2011 / 10:22

"חברים" מעולם לא באמת עזבה אותנו עם כל השידורים החוזרים, אבל עם חזרתה להקרנה מחדש והגעתה של Episodes עם מאט לה בלנק, יצאנו לבדוק מי שרד את קללת ההצלחה ומי עדיין חבר

הימים ימי פייסבוק. ימים שבהם חבר הוא הבחור שעמד מולך בתור למכולת ועכשיו הוא שולח לך איוונט למסיבת דירה בבאר שבע. ימים שבהם במקום לשחק כדורגל עם החבר'ה אתה עושה מולם טורניר טקסס הולדם און ליין. ימים שבהם הידידים יכולים להיות גם יזיזים, החברות יכולות להיות וירטואליות, והחבר הכי טוב הוא האייפון החדש.

אבל לא משנה מי החברים שלך או איזה פונקציה (או אפליקציה) הם מהווים בשבילך, תמיד יהיו לך את ה"חברים" האמיתיים לחזור אליהם. הם תמיד היו שם ברגעים קשים וגם בסתם שעמום של ערב שכבר אין מה לראות בכל הערוצים והשלט רחוק מידי.

לרגל חזרתם של החברים ב-HD ולרגל עלייתה של הסדרה "אפיזודס" של מאט לבלנק, החלטנו לעצור רגע, ולבחון: מי החבר שהצליח יותר, ועל מי הוטלה קללת סיינפלד. כן, כולם חכמים, כולם מוכשרים, כולם יודעים את התורה (או לחלופין היו בני הזוג של הישראלית מילי אביטל) אבל חבר הכי טוב, יש רק אחד.

מקום ראשון – ג'ניפר אניסטון

ג'ניפר אניסטון. Jasper Juinen, GettyImages
אחת הנשים האופנתיות והמדוברות עדיין. ג'ניפר אניסטון/GettyImages, Jasper Juinen

אם הייתם חברים של ג'ניפר אניסטון, היא זו שהייתם מתרברבים בה במסיבות קוקטייל. החברה לשעבר לא מפסיקה לרדת מהכותרות: פעם זה רומן עם וינס ווהן, אחר כך הילד שמעולם לא אימצה ולבסוף קלטת הסקס שהתגלתה כתעלול שיווקי לחברת מים מינרלים. הוליווד רוצה רק עוד ועוד מג'ן, וזה בלי להגיד אף מילה על רייצ'ל.

אניסטון אמנם חזרה לטלוויזיה רק בהופעות אורח, אבל את הייעוד האמיתי שלה היא מצאה בקולנוע בתור הבת של השכן. זו המתוסבכת, והיפה שכולם רק רוצים לשים לה טבעת על האצבע ו"לחמנייה בתנור". בין הופעה דרמטית מעולה ב"בחורה טובה" לבין אחת משעשעת ב"השמועה אומרת ש...", והופעות אורח בסדרות של יתר החברים (כולל נשיקה לוהטת עם קורטני קוקס), מספיקה רייצ'ל במיל' להיות אחת הנשים האופנתיות על השטיח האדום, למלא את מדורי הרכילות, ולעולם להיות השם הראשון שעולה לנו בראש כשאנחנו מתחילים לזמר "So no one told you life was going to be this way".

למרות שהחיים האישיים שלה הם לא בדיוק קומדיה רומנטית שנגמרת ב"אושר ועושר", היא עדיין מוכתרת בזאת כחברה המצליחה ביותר. תזכירו לי מי זה רוס?

מקום שני – קורטני קוקס

קורטני קוקס. Jason Merritt, GettyImages
הפכה את הדפקט לאפקט וחזרה בסדרה על נשים מזדקנות ולוהטות. קורטני קוקס/GettyImages, Jason Merritt

אם הייתם חברים של קורטני קוקס, היא זו שתמיד הייתם מקנאים בה בסתר. לאחר שהסדרה שלה, "צהוב" זכתה לביקורות פושרות וזמן אוויר של עונה וחצי בלבד, המשיכה קוקס בגאון והפכה את הדפקט - שחקנית מזדקנת – לאפקט: סדרה על נשים מבוגרות שמפתות גברים צעירים. הסדרה "קוגר טאון" הפכה לאהובה על הצופים, חודשה לעונה שלישית ואף זיכתה את קוקס במועמדות ראשונה לפרס גלובוס הזהב. אבל אם חשבתם שקורטני הצליחה להיפרד ממוניקה, טעות בידיכם. מוניקה הנוירוטית לא הלכה לשומקום. עכשיו קוראים לה ג'ולס והיא אם חד הורית שמשגעת את חבריה וממשיכה להיות נוירוטית גם כשהיא נטולת צ'נדלר.

מקום שלישי – מאט לה בלנק

מאט לה בלנק. Frederick M. Brown, GettyImages
סוף סוף מצא את מקומו וחזר ל"אפיזודס". מאט לה בלנק/GettyImages, Frederick M. Brown

אם הייתם חברים של מאט לה בלנק, אז עכשיו זה הזמן לחזור להיות איתו בקשר. אחרי שתם עידן ג'ואי טריביאני מצא עצמו החבר לשעבר בצומת דרכים. הוא ניסה ללכת לתפקיד דרמטי בסרט האקשן "אבודים בחלל", אך תפנית זו לא צלחה והמבקרים לא פרגנו. אח"כ הוא חשב לעצמו: "מה היה רע לי עם ג'ואי? יש לימונים? נעשה לימונדה!" והשיק את סדרת הספין אוף – "ג'ואי" שעוררה התלהבות ראשונית ואפילו כמה מועמדויות לפרסים, אבל ירדה מהמסך בתום שתי עונות בלבד. כעת, נראה שלה בלנק סוף סוף מצא את מקומו. בסדרה החדשה "אפיזודס" (שעולה הערב, שלישי, ב-yes Comedy), הוא משחק – ובכן - את עצמו. הסדרה זכתה לשבחים רבים וחודשה לעונה נוספת. כנראה שאחרי ג'ואי, יהיה זה גם מאט שייזכר לעוד שנים רבות.

מקום רביעי – מתיו פרי

מת'יו פרי. David Livingston, GettyImages
חוזר שוב ושוב לאותה נישה של תפקידים. מתיו פרי/GettyImages, David Livingston

אם הייתם חברים של מתיו פרי, הוא היה זה שהייתם פוגשים ברחוב אחרי 20 שנה והייתם אומרים לו: "וואי! לא השתנית בכלל!", תוך מבטי קנאה על היעדר הקרחת. לאחר ניסיון לייבא את צ'נדלר לקולנוע בשני סרטי "ללכת על הכל" עם ברוס ויליס, החליט פרי לעשות פרסה ולחזור לטלוויזיה. על אף הופעת אורח חביבה ב"בית הלבן" ותפקיד ראשי בסדרה "סטודיו 60" עליה זכה ללא מעט שבחים (אך היא לא זכתה לראות את אור היום של העונה השנייה), חזר פרי לנישה המוכרת: הבחור הציני, עם היחסים הבעייתים עם נשים, והפחד ממחויבות. כן, "מר סאנשיין" החדשה שלו אמנם משעשעת ביותר, אבל מביאה לנו את אותה הגבר(ת) בשינוי אדרת. לא נורא מתיו, תמיד יהיה לנו את "סנטרל פרק".

מקום חמישי – ליסה קודרו

ליסה קודרו. Frazer Harrison, GettyImages
לאט לאט מוצאת את מקומה ודווקא מאחורי הקלעים. ליסה קודרו/GettyImages, Frazer Harrison

אם הייתם חברים של ליסה קודרו, כנראה שבשלב זה הייתם מציגים אותה בתור: "זאת ליסה, חברה שלי, מפיקת על בהוליווד", במקום: "זאת ליסה, חברה שלי. היא הייתה גם חברה של עוד חמישה חבר'ה בשנות ה-90'". בהתחלה נדמה היה שקודרו תישאר לנצח בתפקיד הבלונדינית החולמנית שנמצאת תמיד על הגבול של הטיפשה אך לעולם לא חוצה אותו. כך למשל, במקביל לפיבי, שיחקה קודרו את רומי בסרט "רומי ומישל - פגישת מחזור", וגרמה לנו לחשוב שבלונדיניות אכן נהנות יותר. היא ניסתה להמציא את עצמה מחדש בסדרה "קאמבק" בה שיחקה שחקנית כושלת שמנסה לחזור לאור הזרקורים, אך למרות השבחים הסדרה לא שרדה וירדה אחרי עונה אחת בלבד. אח"כ החליטה קודרו להיכנס לעידן הווב 2.0 והשיקה סדרה אינטרנטית בשם "web therapy" בה היא משמשת פסיכולוגית להזויים מכורי העכבר למיניהם.

לצד הופעותיה בסדרות הללו, שימשה קודרו גם כמפיקה בפועל שלהן ושל סדרות נוספות. בינתיים, נראה שפיבי לשעבר מוצאת אט אט את מקומה מאחורי הקלעים ולמרות שבטקסי הפרסים לא נראה אותה בקרוב, אולי אם נסתכל בקרדיטים בסוף סדרה כלשהי, נמצא את שמה.

מקום שישי – דיוויד שווימר

דיוויד שווימר. Kevin Winter, GettyImages
אחי, איפה נעלמת? דיוויד שווימר/GettyImages, Kevin Winter

אם הייתם חברים של דיוויד שווימר, הוא היה החבר שהייתם מתקשרים אליו ואומרים: "אחי, איפה אתה? לא רואים אותך, לא שומעים אותך. מה איתך?". שווימר – שאם תחשבו על זה הוא השם שלוקח לכם הכי הרבה זמן להיזכר בו אחרי ליסה קודרו – מכהן כרגע כיו"ר המועצה האזורית רמת-אלמוני. מלבד מספר הופעות קולנועיות זניחות, שמו לא עלה לכותרות מאז גילם את החצי הנשי בצמד רוס את רייצ'ל, וההבלחה היחידה שלו בטלוויזיה השנה היתה בדמות "גרינזו" – גיבור-על הנלחם למען כדור הארץ שהופיע לפרק אחד ב-"רוק 30". אולי כדאי לו לפנות לחברה שלו מהמקום החמישי כדי שתסדר לו איזה תפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully