וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכל נהיה משוגע יותר": טרנס ווינטר ומייקל שנון מספרים על "אימפריית הפשע"

טלי שולץ, ניו יורק

8.4.2011 / 9:30

מי היתה הבחירה הראשונה לגלם את נאקי תומפסון? ומה צפוי בעונה השנייה? ראיון עם טרנס ווינטר ומייקל שנון לרגל סיום העונה של "אימפריית הפשע" בישראל

''כל אחד מאיתנו צריך לבחור עם איזה חטא הוא יוכל לחיות'' – עם ההצהרה הזאת חותמים יוצרי "אימפריית הפשע" את העונה הראשונה שלהם שביוםפ ראשון תגיע לסיומה גם כאן בישראל. למי שפספס עד כה, התפאורה היא אטלנטיק סיטי, הזמן – תחילת שנות ה-20 של המאה הקודמת, ועיר החוף בניו ג'רזי רותחת עם כניסתו של חוק היובש, שובם של החיילים האמריקאים מקרבות מלחמת העולם הראשונה, המאבק למתן זכות הצבעה לנשים וניצניה של בוהמה נהנתנית ושלוחת רסן. בצומת הסקס, פשעים ואלכוהול הזו שלחוף האוקיינוס האטלנטי עומד נאקי תומפסון (בגילומו של סטיב בושמי שזכה על התפקיד בפרס גלובוס הזהב) – גזבר העיר ביום וגנגסטר חסר רחמים בלילה, תפקיד המבוסס על דמותו האמיתית של נאקי ג'ונסון, האיש שמשך בחוטים של אטלנטיק סיטי באותם בימים ושהסדרה עוקבת אחר מעלליו ואחר שלל הדמויות הססגוניות שמקיפות אותו.

"מעניין שעד היום אף אחד עוד לא נגע בסיפור הזה של אטלנטיק סיטי", אומר טרנס "טרי" ווינטר, יוצר ומפיק הסדרה, בראיון מיוחד לוואלה! תרבות. "כל הסרטים על שנות ה-20 נעשו בעיקר בשנות ה-30 וה-40, אבל עוד לא היתה הפקה בסדר גודל כזה אשר סיפרה את הסיפור של העשור השני של המאה הקודמת".

Terence Winter. Stephen Lovekin, GettyImages
"המיקום ליד האוקיינוס רק הפך את העלילה לפשע מושלם". ווינטר/GettyImages, Stephen Lovekin

ווינטר, שהיה אחד הכותבים הראשיים של סדרת המופת "הסופרנוס", מספר כי הכל התחיל כאשר המנהלים ברשת HBO נתנו לו את הספר "Boardwalk Empire: The Birth, High Times, and Corruption of Atlantic City" של נלסון ג'ונסון ואמרו לו: "תקרא ותגיד לנו אם אתה חושב שיש שם סדרה". "מה שהדהים אותי", ממשיך ווינטר ומספר על הרגע שבו הבין שיש כזו, "זה איך הממשל האמריקאי חשב שהוא יצליח למנוע מאנשים לשתות אלכוהול. הרי האיסור רק גרם לאנשים להפוך לפושעים גדולים יותר".

הספר שהוליד את הסדרה הוא בעצם ספר היסטוריה, אבל היה משהו מיוחד בפרק על שנות ה-20 אשר משך את ווינטר: ''נאקי ג'ונסון הוא דמות שלא ניתן לעמוד בפניה – פוליטיקאי וגנגסטר באותה נשימה," הוא מספר. "ג'ונסון שמר בכוונה על תפקיד ביניים על מנת לא לעורר חשד, אך הוא בעצם ניהל את הכל, הוא משך בחוטים. האדם הזה, התגורר בקומה השמינית של הריץ-קרלטון אבל מעולם לא הרוויח יותר מכמה מאות דולרים בחודש. כך שאם עושים חשבון פשוט, אפשר להבין שהוא היה מושחת. ועדיין, כולם אהבו אותו".

ווינטר נמשך לקונפליקט של ג'ונסון ואווירת הקרנבל ששררה בעיר באותם ימים. "חשבתי שמה שקרה שם פשוט מהפנט", הוא אומר. "אטלנטיק סיטי היתה בעצם לאס וגאס עוד לפני שוגאס הומצאה וברגע שאסרו על מכירת האלכוהול, המיקום ליד האוקיינוס רק הפך את העלילה לפשע מושלם".

כל מי שצפה בסדרה לא יכול היה שלא להתפעל מהדיוק ועושר הפרטים שלה, ועל כך ווינטר שמח להרחיב. "כשהתחלתי לעבוד על הסדרה מישהו הכיר לי בחור צעיר שרצה עבודה בסרטים", הוא מספר בחיוך, "ואני לא ידעתי שעם הבחור הזה אני אזכה בלוטו". בראיון העבודה התברר כי הבחור הוא דור שלישי באטלנטיק סיטי ואפילו גדל על סיפורים על נאקי ג'ונסון: "בזמן הראיון פתאום שולף הבחור ערימה של תמונות. מסתבר שסבא שלו היה נער המעלית בריץ-קרלטון. שכרתי אותו בו במקום והוא היום התחקירן הראשי שלנו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המוטו של יוצר הסדרה - "תגרום להם ליהנות" מתוך "אימפריית הפשע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אימפריית הפשע" היא הפרויקט הראשון שווינטר מוביל וההייפ סביבה החל לרחוש עוד בטרם שודר הפרק הראשון. זאת בעיקר בגלל זהותו של המפיק והבמאי של פרק הפיילוט שלה, מרטין סקורסזה, ותג המחיר שהוצמד לפרק הזה, 18 מיליון דולר. "כשהנחתי את הספר, אמרתי לעצמי שיש כאן סדרה," מספר ווינטר, "אבל לא היה לי מושג איך נעשה את זה. הטיילת המפורסמת כבר לא קיימת יותר ובעצם כדי להמחיש את מה שקרה שם הבנתי שנצטרך לבנות מעין 'טיימס סקוור' על המים."

אך בניגוד למה שאפשר לחשוב, גם מעורבותו של סקורסזה לא הקלה על ווינטר. "כשאתה יודע שמרטי מעורב זה בוודאי לא עוזר ללחץ", הוא מודה ומנפנף בעובדה שהוא יכול לקרוא לבמאי הוותיק בשם החיבה שלו. ''אני זוכר שהגעתי הביתה ואמרתי לאשתי, 'מכאן אני רק יכול לדפוק את זה'. אתה יודע שיש לך הרבה יותר מה להפסיד, ומצד שני אתה יודע שמה שלא יהיה אתה כבר בחצי הדרך כי השם סקורסזה מצורף לפרויקט שלך".

מה שעוד עוזר זה שדיוויד צ'ייס, היוצר האגדי של ה''סופרנוס'' נמצא במרחק טלפון. "למדתי הרבה מדיוויד," מספר ווינטר. "דיוויד לדעתי הוא התסריטאי הטוב ביותר שעובד היום. הוא יוצא דופן, הוא יודע איך לגרום לאנשים לעבור חוויה. הרבה מהעבודה שלו על הסט ועם צוות התסריטאים לקחתי לעבודה שלי על הסדרה". ווינטר ממשיך ומספר שעד היום יש לו שלט גדול בחדר התסריטאים שהוא לקח מדיוויד ועליו כתוב "Be Entertaining" - תגרום להם ליהנות". "בזה אני גם מאמין, תן לאנשים הכל, זו העבודה שלך, טקסט מעולה, מוזיקה טובה, צילום משובח, מה שזה לא ידרוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבחירה הראשונה לתפקיד נאקי היתה דווקא ג'יימס גנדולפיני. סטיב בושמי מתוך "אימפריית הפשע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכל הצופים האדוקים ברור שהצלחת הסדרה טמונה בעיקר בשם אחד: הכוכב שלה, סטיב בושמי. אלא שלאור הפרסים והשבחים שקצר בושמי, מפתיע לגלות שהשחקן האינטנסיבי הזה כלל לא היה הבחירה הראשונה של ווינטר (שעבד עמו ב"הסופרנוס") וסקורסזה: ''סטיב הוא שחקן ענק, אבל אם באמת היינו צריכים ללכת לפי הספר ולפי הסיפורים מאטלנטיק סיטי, היינו צריכים ללהק את ג'יימס גנדולפיני לשחק את נאקי", הוא אומר. "נאקי היה בגובה של כמעט שני מטר, אדם גדול, מאיים. אז החלטתי ללכת לאטלנטיק סיטי, ולשאול את התושבים אם מישהו זוכר את נאקי ג'ונסון. אף אחד לא שמע עליו בכלל. אז חשבתי – אם ממילא אף אחד לא יודע איך הוא נראה, פשוט ניתן את התפקיד לשחקן מצוין ונחשוב מחוץ לקופסה. מרטי ואני חשבנו לבחון עוד כמה שחקנים אבל מרגע שעלה שמו של סטיב, לא יכולנו להפסיק לחשוב עליו".

בושמי לא לבד באור הזרקורים של "אימפריית הפשע" ומי שנמצא שם לצדו כבר מהפרק הראשון הוא מייקל שנון. אחד משחקני האופי המעניינים ביותר שנראו על המסך בשנים האחרונות, שנון זכה להכרה בשנה שעברה כאשר היה מועמד לאוסקר על תפקידו כשכן המעורער של ליאונרדו דיקפריו ב''חלון פנורמי''. בסדרה הוא מגלם את הסוכן הפדרלי נלסון ואן אלדן אשר הופך את אכיפתו של חוק היובש באטלנטיק סיטי למסע הצלב הפרטי שלו תוך חיזור אובססיבי אחרי מרגרט שרודר (קלי מקדונלד המעולה), אהובתו של נאקי. ומי שעקב אחריו לאורך העונה יודע שקשה להישאר אדישים ללסת הקפוצה, המבט המשוגע והאינטנסיביות הכללית של שנון אשר רק מתעצמת משבוע לשבוע.

מייקל שאנון מתוך "אימפריית הפשע".
"כשהולכים לפגוש את מרטין סקורסזה אסור להתבלבל". מייקל שנון מתוך "אימפריית הפשע"

"עד 'אימפריית הפשע' מעולם לא הייתי שחקן קבוע בסדרה", מצטרף שנון לשיחה עם ווינטר ומתוודה על יחסי האהבה-שנאה שלו לדמותו של ואן אלדן. "בטלוויזיה אתה מקבל מדי שבוע תסריט חדש ואין לך ממש דרך לדעת מה יעלה בגורל הדמות שלך. זה מאוד מעייף, כי אתה צריך להתפתח עם הדמות".

שנון מספר כי לסדרה הגיע ממש במקרה. המלהקת שליהקה אותו לכל סרטיו עובדת עם סקורסזה והציעה לו ללכת לפגוש אותו. "כשהולכים לפגוש את מרטין סקורסזה אסור להתבלבל", הוא אומר. "עשיתי עבורו אודישנים כבר כמה פעמים אבל שום דבר לא יצא מכך. כשנכנסתי עמו לפגישה הוא החל לדבר על הסדרה, על ההיסטוריה, התחיל להתפזר לכל מיני כיוונים ואני רק ניסיתי לשמור על הקצב. יצאתי משם ולא היה לי מושג מה יהיה".

אך כנראה ששנון עשה משהו נכון בפגישה הזו עם סקורסזה כי כעבור שלושה ימים בלבד בישרו לו כי קיבל את התפקיד. "הייתי המום. זה לא אופייני בכלל בפרויקט טלוויזיוני לקבל את אחד התפקידים הראשיים בסדרה אחרי אודישן אחד. בדרך כלל אתה צריך לעשות בערך 500 אודישנים ובערך 50 מפיקים חורצים את גורלך הטלוויזיוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכל יהיה קצת משוגע יותר". מתוך "אמפריית הפשע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יומיים אחרי שהחלו שידורי העונה הראשונה של "אימפריית הפשע" בארה"ב, HBO חתמה על עונה שניה לסדרה. צילומי העונה השנייה החלו בפברואר והיא צפויה לעלות שוב בארה"ב בסתיו 2011. כמיטב המסורת של HBO ווינטרס מסרב לחשוף פרטים על שצפוי לקרות מלבד להבטיח שזה רק הולך ומסתבך:

"הסדרה מתפתחת וכיאה לעשור הזה הכל נהיה קצת משוגע יותר. החברה כעת מבוססת על כוחם של אנשים צעירים והדחיפה הכלכלית שאפיינה את שנות ה-20. אנשים משקיעים יותר בשוק המניות, יותר הזדמנויות. אנשים התחילו להתעשר במהירות וכמובן כך מגיע עוד פשע. הגנגסטרים הקטנים – קאפונה ולוצי'אנו מתחילים לצמוח בסולם הדרגות וגם הפוליטיקה האמריקאית סוערת כשהרדינג מדיע לבית הלבן. יש כאן עושר אמיתי של חומרים אז אני מקווה שנהיה באוויר לעוד הרבה זמן".

פרק הסיום של "אימפריית הפשע" ישודר ביום ראשון, 10 באפריל, 22:00, ערוץ yes Drama HD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully