וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר כוכב נולד 9: בושה וחרפה

עינב שיף, צילומים: נמרוד סונדרס

24.7.2011 / 1:54

הזכייה הלא מוצדקת בלשון המעטה של חגית יאסו היתה רק סמל למשדר טלוויזיוני מביך, שהכוכבת שלו היתה אראלה ממפעל הפיס. עינב שיף לא מתאושש מההפסד של דוד לביא

לפעמים, אלמנט אחד קטן שמשתנה בתוך המציאות המבאסת יכול לגרום לך להסתכל על הדברים באופן אחר. הרי כל תקווה מתחילה בניצוץ אחד, שמתוכו אפשר להגיד שיש עם מי ועם מה לעבוד, ושייתכן ויהיה בסדר. זכייה של דוד לביא בגמר "כוכב נולד 9", ממשדרי הגמר הביזיוניים ביותר שנראו על מסך הטלוויזיה הישראלית, היה יכול להיות האלמנט המנצח הזה, זה שבסופו של דבר היינו מצביעים עליו ומצדיעים לבחירה בטעם הטוב ובעשיית הצדק.

אבל דוד לביא לא זכה, אלא חגית יאסו, שהצליחה להתנפל על כל קלישאה אפשרית בבחירות שלה (עפרה חזה ועידן רייכל, ברצינות?) וגם לבצע אותן כל כך גרוע, שרק זכייה שלה השתלבה היטב עם מופע האימים שהציף את מסך ערוץ 2 וגרם לכל מי שרצה ללכת להפגנה ו-ויתר על כך, לרצות לעשות לעצמו איימי וויינהאוס.

זה התחיל עם הקליפ המגוחך שנועד לקדם את "רמזור", התוכנית הכי נצפית בטלוויזיה ממילא, המשיך עם ההנחיה המבולבלת של צביקה הדר, שפשוט איבד את העברית שלו לטובת השידור החי, נגרר לתוך מופע אימים של פוליטיקאים מקומיים כמו ראש עיריית שדרות שהראו שמה שמחורבן ברמה הלאומית גרוע לא פחות ברמה המוניציפלית, צלל לתוך ההדחה הלא ברורה של לירון רמתי שנתן הופעה מעולה וכמעט הגיע לשיא עם הזכייה הלא מוצדקת של יאסו, אחרי שהצליחה לפסול את עצמה עם ביצוע נורא גם כמועמדת לזמרת בפרויקט של עידן רייכל.

עוד בנושא גמר "כוכב נולד":

כוכב נולד 9: כך התנהל הגמר בלייב בלוגינג שלנו

כוכב נולד 9: ממשיכים לדבר על זה בפייסבוק

גמר כוכב נולד 9. נמרוד סונדרס
מתי אראלה ממפעל הפיס מגיעה?/נמרוד סונדרס

אבל למה רק כמעט הגיע לשיא? כי השיא הגיע ברגע הטלוויזיוני המדהים של השנים האחרונות, שבו בנקודה שבה סופרים את הרייטינג עלתה לא אחרת מאראלה ממפעל הפיס לשידור כדי לבשר על מלגה כלשהי לזוכים ולמפסידים ולכולם בעצם חוץ מלצדי צרפתי, כנראה.

חשוב להתעכב על הרגע הזה, רגע אראלה ממפעל הפיס, כדי להבין למה "כוכב נולד" התאבדה כבר בגמר העונה שעברה, חזרה לחיים בזכות מתמודדים טובים מאוד ויאיר ניצני, והצליחה שוב לכרות לעצמה את הראש ולהגיע לקרב מול "The Voice הישראלית כשהיא על הברכיים. לא צריך להיות אבי ניר כדי להבין שאין כסף בעולם ששווה בשבילו לשבור את רגע השיא של העונה שלך, ועוד בשביל אראלה ממפעל הפיס ולא, נגיד, בר רפאלי. אבל הרגע הקומי הזה כל כך התאים לרוח הגמר, שלאחר הבכי, לא נותר אלא לצחוק.

גמר כוכב נולד 9. נמרוד סונדרס
כולם הלכו להפגין, והשאירו אותו לבד. דוד לביא/נמרוד סונדרס

וישנו דוד לביא, הגיבור הטרגי של הערב הזה, האיש שהיה צריך לזכות בהליכה אבל אפילו את עזרת השופטים לא נתנו לו (דעתם לא מהווה משקל בהצבעה האחרונה), כי הרי מה זה חשוב מי צריך לזכות ברגע המכריע של התוכנית. וזה לא שהיה לו קל, שכן בהתחלה לביא הולבש כאילו הוצא ממסיבת אירוויזיון באייטיז ומהר מאד מישהו כנראה התעשת שם ונתנו לו להתלבש רק כמו ילד בר מצווה לביצוע של "פנים ושמות" של דני רובס. מזל שהכישרון העצום שלו נתן לו להגיע לביצוע של "מבול" של רונה קינן, כשהוא בטוח בעצמו מספיק כדי לתת את הביצוע הכי אמיץ של גמר "כוכב נולד" לתולדותיו, כולל אלו של מארינה מקסימיליאן בלומין ואוהד שרגאי בעונה שעברה.

אבל לביא, שאולי ידע זאת מראש, הלך נגד עם ישראל כשממילא חלק נכבד מהקהל שלו הלך להפגין על הבית. הטעם הרחב מסוגל להכיל, וטוב שכך, נערה יפת תואר ממוצא אתיופי, אבל לא זמר ששובר קול כמו שיעור ביוטיוב של "כך תשיר כמו טום יורק".

גם אם נגזר על לביא להפסיד לעם ישראל, עדיף שהיה עושה זאת ללירון רמתי, עם ביצוע מצוין של "ארץ חדשה" (איך השתחל הנאמבר השמאלני הזה לגמר?), שהיה קצת העתק של מה שיהודה סעדו עשה ל"שדות של אירוסים" של אותו שלמה ארצי. עדיף היה לראות את רמתי מסלסל עוד פעם אחת מאת יאסו מנצחת, בעצם, מבלי לבצע שיר אחד כמו שצריך בגמר. אבל זוהי "כוכב נולד" של השנים האחרונות – המוזיקה והמקצוענות רלוונטיים עד לשלב מסוים, עד לשלב האראלה ממפעל הפיס.

גמר כוכב נולד 9. נמרוד סונדרס
בתמונה: רוני דלומי/נמרוד סונדרס

"כוכב נולד" תחגוג עשור בעונה הקרובה שלה. בצדק, תהיה בה נימה של שביעות רצון עצמית, כי אחרי עשר עונות בטלוויזיה הישראלית היא עדיין מותג רייטינג מצליח באופן סביר, בוודאי ביחס לשחיקתו בעולם והיא כן עשתה שירות טוב למוזיקה הישראלית. אבל זכייתה של יאסו, כמו גם משדר הגמר וכמו שיתוף הפעולה הפתטי עם צה"ל בתחילת העונה, ושערוריית תמר יהלומי מראים שמותה של "כוכב נולד" קרוב מתמיד. אחרי זכייתה של חגית יאסו, גם קבורה מלכותית לא מגיעה לה.

כוכב נולד 9: מה קורה לזוכים מעונות קודמות?

כוכב נולד 9: מירי מסיקה בדרך לעזוב?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully