וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חי בלה לה לנד" מחזירה את הכבוד לזמר המזרחי

לילך וולך

6.9.2011 / 13:11

"חי בלה לה לנד" התחילה מעמדה אנדרדוגית, אבל הוכיחה מהר מאוד שהיא מוצר טלוויזיוני משובח שמחזיר את הכבוד לזמרים המזרחיים המושמצים

מבין ההפתעות של טלוויזיית עונת המלפפונים המושמצת, ההפתעה הגדולה ביותר היא דוקא מהפקה שהחלה מעמדת האנדרדוג. ל"חי בלה לה לנד" היו את כל הנתונים להתרסק על קרחון הפלאקה – הפרומואים המרגיזים והרפטטיביים שהקדימו בהרבה את עליית התוכנית; פורמט הריאליטי שלקח לו כהורים מאמצים את "האח הגדול" כאב, ו"כוכב נולד" כאם; הבחישה החוזרת בתככי הזמר המזרחי שכבר יצא מכל החורים; שלא לדבר על הקפיצה מעל הפופיק והנפילה ישר על הפרצוף של "היכל התהילה" – התוכנית שהגדירה שם אירוני מהו, והקדימה את "חי בלה לה לנד" בהכנת הקרקע למיאוס מוכן מראש.

כבר חיכינו בהבעה חמצמצה ויודעת כל לעוד טראש בלתי נסבל לצפייה, בפרק הראשון צפינו כדי לסמן וי ולעבור הלאה לסדרות יוקרתיות יותר; בפרק השני כי "הטלוויזיה היתה פתוחה על הערוץ", ודי מהר הסתבר שבעצם "חי בלה לה לנד" מהנה. היא לא מהנה בקטע אירוני ומודע לעצמו, כמו גברים שמגדלים שפמפם משעשע או נשים שקוראות לעצמן פרחה בחיבה מסוייגת – "חי בלה לה לנד" אשכרה הצליחה להיכנס אל מתחת לעור ולהיות הקרטיב החדש והיצירתי של הטלוויזיה הישראלית בקיץ 2011.

"חי בלה לה לנד" - עוד כתבות

"חי בלה לה לנד": הצביעו בסקר הגדול - מי ייקח את הגמר?

"חי בלה לה לנד": צפו במשדר המקדים לגמר בשידור חי בוואלה!

"חי בלה לה לנד": הבלוג

"חי בלה לה לנד": חושבים שאתם יודעים הכל על הסדרה?

"חי בלה לה לנד" בוואלה! music

מעצרה של מרגלית צנעני הוארך ב-5 ימים. דניאל בוק, נועם אשל
זה בטח לא עזר לשם הטוב של הזמר המזרחי. מרגלית צנעני בהארכת מעצר/נועם אשל, דניאל בוק

הזמר המזרחי הפך להיות אחד הדברים הכי מושמצים בישראליות של השנה האחרונה – ההתבטאות הגורפת של יהורם גאון שכיווצה תעשייה שלמה לקפסולת זבל אחת זניחה; גם מעצרי העלמות המס של גדולי התחום – קובי פרץ, משה פרץ ואייל גולן לא עזרו; ואם זה לא מספיק, פרשת מרגול יצאה מכל פרופורציה הגיונית והטילה צל כבד ושחור על כל העוסקים בתחום, ובדרך איווררה עוד כמה שדים עדתיים שהתחבאו בתחתית הבקבוק.

אם יש משהו ש"חי בלה לה לנד" על המשתתפים שלה – דודו אהרון; זהבה בן; אתי לוי; אביהו שבת; אלון דה לוקו וג'ולייטה הצליחו לעשות, זה דוקא בהפוך על הפוך להחזיר את השם הטוב לזמרים המזרחיים. רוב הזמן קל היה לשכוח שבעצם מדובר בתחרות שהזוכה בה מקבל פרס בצורת הפקת שיר בינלאומי עם גפן רקורדס; הזמרים – כל אחד מהם עם ענייני האגו שלו - פיתחו לעצמם תודעה קבוצתית מגובשת, חברית ותומכת באופן שעוד לא ממש נראה בשום ריאליטי אחר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנושיים, נוגעים ללב, ומקסימים. זהבה בן עם בנה ואתי לוי. מתוך "חי בלה לה לנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

נכון – דודו אהרון קצת מאוהב בעצמו; אביהו שבת מרט את העצבים של ג'ולייטה שהביטה בו בעיני כלבלב מהופנט; זהבה ואתי התאומות התקוטטו על שטויות; ואלון דה לוקו מתעקש שהוא שר רגאטון למרות שהוא נמצא על חצי כדור הארץ הלא נכון. להוסיף על זה את אורי פסטר המוקיוני ואת העוזרת היפהפיה והמיותרת שלו – היה ל"חי בלה לה לנד" את כל הפוטנציאל להיות קרקס נלעג. אבל במפתיע – זה לא המקרה. הם אמנם עילגים ומצחיקים, אומרים מדי פעם דברים מטופשים באופן מלא חשיבות, אבל במקביל הם גם מקסימים ונוגעים ללב.

הפקת התוכנית הצליחה להימנע משתי מלכודות ארסיות שהיו יכולות לדרדר את התוכנית לאלף אלפי עזאזל: לא הציגה את הדינמיקה האנושית כמגוחכת ולא השתמשה בכוח העריכה כדי לרכב על כתפי המשתתפים שלה באופן מניפולטיבי, ובמקביל שמרה על מרחק ביקורתי בריא ומשעשע שבסופו של עניין יצרה מוצר אינטליגנטי שאפילו לרגע לא היה מעליב לצפות בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לגלות את הזמרים מחדש, מבלי להידחף להם לחיים הפרטיים. מתוך "חי בלה לה לנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרך העיניים של "חי בלה לה לנד" אפשר היה לגלות מחדש את הזמרים מבלי לחטט להם בחיים הפרטיים באופן סר טעם, או להידחף איתם אל חדר האמבטיה. מסתבר שחוץ מזה שדודו אהרון הוא זמר השנה (כמו ששמענו עשרות פעמים מפי הסוס עצמו), הוא גם נשמה טובה שאוהב את אמא ומנסה להשכין שלום בית בין האחיות בן את לוי; שזהבה בן היא כישרון טבעי ובלתי מעורער; שג'ולייטה היא חסרת ביטחון באופן שובר לב, מתוקה ומוכשרת; ושאלון דה לוקו הוא פצצת אנרגיה זעירה ושאי אפשר לעמוד בפני הקסם אוכל הראשים שלו.

מכאן לשם, "חי בלה לה לנד" היא אחת מתוכניות הריאליטי המעטות שהצליחו שלא להסב נזק למשתתפים בה או לצופים בה – ובעולם שימכור את אמא שלו ויעלים את המס, ושמצליח להמאיס הרבה יותר מאשר לפתות, "חי בלה לה לנד" היתה גשר צר אבל יציב בין הזמר המזרחי ובין הקהל הלא טבעי שלו. ובאווירת סדרות האינסטנט שמעוררות דחף לגרגר סכיני גילוח, היא תופין טלוויזיוני קטנטן ולא צפוי.

גמר "חי בלה לה לנד ייערך היום ויועבר בשידור חי ב-yes Comedy

הצביעו למצעד העברי השנתי של וואלה! ורשת ג'

"חי בלה לה לנד" - רון פייר מאוהב בזמר המזרחי

למה בכל זאת דודו אהרון לא הזמין את אמא לגמר "חי בלה לה לנד"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully