וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי סי. קיי לא רק מצחיק אלא גם קודר ומרגש

הדר טורוביץ'

15.12.2011 / 16:13

לואי סי. קיי העלה את מופע הסטנדאפ שלו להורדה בתשלום, ובחמישה דולר תקנו כרטיס לרכבת הרים רגשית, מצחיקה, קודרת ורגישה

לואי סי.קיי היה במשך שנים קומיקאי של קומיקאים. קומיקאי שהקולגות אוהבים ומעריכים, אבל בכל מה שקשור לקהל הרחב? יוק. בשנים האחרונות התחילה השמש להגיח מבעד לעננים עבור הקומיקאי המבריק, לפחות בכל מה שקשור לקריירה, אבל השמש של לואי, אם לשאול מעולמו הרוחני של דני רופ, היא שמש שקרנית, כמו הרבה דברים אחרים בחייו.

לואי סי.קיי הוא לא איש שמח, ובטח לא אופטימיסט, אבל הוא כן רגיש וכשאיש רגיש, שרגיל להיות האנדרדוג, עולה על הקונקורד בדרכו להפוך לסיפור הצלחה, תהיו בטוחים שזה ישאיר בו עקבות. אלא שמה שניתן היה לגלות במופע האחרון שלו, אותו העלה לצפייה בלעדית באינטרנט תמורת תשלום סמלי (לאללה) של חמישה דולר בלבד, הוא שההצלחה לא הפכה אותו ליהיר, מדושן או מאושר, היא גרמה לו להיות קודר יותר, קיצוני יותר ואם זה בכלל אפשרי, לעמוד בציפיות הענק שמחכות לו בפינה.

בניגוד לקולגות הסופר מצליחים שלו, שעדיין, בואו נודה על האמת, מותירים אותו רחוק מאחור בכל הנוגע למקום בתודעה הבינלאומית, לואי סי.קיי, עדיין נתפס כאחד משלנו. והראיה לכך הוא המוכנות של רבים לשלם כסף אמיתי תמורת הורדה חוקית של הופעתו האחרונה "Live at the Beacon Theatre". ספק אם ג'רי סיינפלד, כריס רוק או שרה סילברמן היו מקבלים יחס דומה. כי הם, לתפיסתנו, "לא צריכים אותנו". לואי כן, ואנחנו שמחים לתת כתף.

למעשה גם לואי כבר פחות צריך אותנו, אבל העובדה שהקומדיה שלו היא לפרקים יותר דרמה חמוצה-מרירה עם תוספת מבעבעת של רגישות שברירית, ופחות רשימת פאנצ'ים על פכים קטנטנים מחיי היום יום, היא זו שעושה את כל ההבדל. כי גם כשלואי מדבר על חוויותיו במחלקה הראשונה, הוא מצליח לרתום את כל מי שמקשיב לצד שלו.

המופע החדש של לואי סי.קיי, עליו אגב, גם אנחנו שילמנו בכסף מלא, הוא לא פחות ממבריק, בלי סייגים. מסוג היצירות התרבותיות שאפשר לחזור אליהן שוב ושוב ולמצוא רבדים נוספים. כן, עד כדי כך. המופע של סי.קיי, הוא לא תמיד מופע סטנד אפ, אלא יותר מונולוג של אדם, שפרט לעובדה שהוא אחד המצחיקים ביותר בדורו, הוא גם דרמטי, חכם ומרגש.

לואי סי.קיי. Katy Winn, GettyImages
רגיש ובעל חוש הומור. לואי סי. קיי/GettyImages, Katy Winn

הסדרה של לואי, שעונתה השנייה שודרה השנה ונקראת בפשטות "לואי", היא אולי הדבר הכי מקורי ויוצא דופן שניפקה הטלוויזיה האמריקאית בעשר השנים האחרונות. מדובר ברצף של סיטואציות לא פשוטות לעיכול, ביניהן משובצים קטעי סטנד אפ מחודדים, שבדרך כלל מותירים אותך מרוקן נפשית ומעט מסוחרר.

לואי סי.קיי מביא לקומדיה כנות אכזרית באמת, מהסוג הלא תמיד פופולרי, אבל כן תמיד מדויק. הוא אחר, חכם מאוד ובוטה. מי שלא יצא לו עדיין להיחשף אליו (וזה חבל), עשוי לקרוא את כל זה ולחשוב שהוא לא יקבל את מנת הזיונים/הפרשות המתבקשת בז'אנר, אז הסירו דאגה מלבכם, כל החשודים המיידים שם, אבל זו ההגשה המבריקה של סי.קיי שעושה את ההבדל ואלו הן ההבחנות והלב, שהופכים אותו לדבר האמיתי. וגם אם כל הסאבטקסט מעניין לכם את התחת, תהיו בטוחים שהוא יקרע אתכם מצחוק. עצה מסחבק: חמשת הדולרים הטובים ביותר שתבזבזו.

מי הקומיקאי האהוב עליכם? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully