וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי "האישה הטובה": "כיף לכתוב לג'וליאנה מרגוליס"

19.3.2012 / 8:39

הגאונות של ג'וליאנה מרגוליס, הדו-מיניות בדמות של ארצ'י פנג'אבי והצורך לכתוב עלילה רלוונטית: ראיון עם יוצרי "האישה הטובה"

אחרי 14 מועמדויות לפרס האמי, 2 זכויות בפרס זה ושתי זכיות בגלובוס הזהב, נתוני רייטינג יציבים לאורך שלוש עונות וסינדיקציה בינלאומית מכובדת, כולם מסכימים ש"האישה הטובה" היא סדרה מוצלחת מכל הבחינות, אבל רבים מנסים להבין למה. ליוצרי הסדרה, רוברט קינג ובת זוגו מישל קינג, יש תשובה בת משפט אחד, מחולק לשניים: "בשתי מילים: ג'וליאנה מרגוליס", אומר רוברט קינג בחלק הראשון של התשובה. "ושתי מילים נוספות: ויתר השחקנים", מוסיפה מישל קינג, בת זוגו של רוברט ושותפתו ליצירה.

"הכתיבה הטובה של הסדרה מגיעה מכך שאנחנו נהנים מאוד עם נושאים שבדרך כלל לא עוסקים בהם בטלוויזיה", מוסיפה קינג. "אבל עיקר ההשראה מגיעה מהשחקנים. אנחנו רואים מה הם עושים ולא רוצים לתת להם את 'הרצח של השבוע', אלא ללכת למקום מעניין יותר. זה גם נחמד שהכול מתחבר למה שקורה בעולם כרגע".

הדרמה המצוינת עליה חתומים מפיקי הענק רידלי וטוני סקוט, עוסקת בדמותה של אלישיה פלוריק (ג'וליאנה מרגוליס, הכניסו כאן כל סופרלטיב אפשרי), אשת פוליטיקאי שמוצאת את עצמה במרכז שערוריית מין בה מעורב בעלה, התובע הכללי (אותו מגלם כריס נות', לשעבר "חוק וסדר" ו"סקס והעיר הגדולה"), אשר מחליטה שלא להיות קורבן. היא עוזבת אותו ומתחילה לפתח קריירה משלה כעורכת דין במשרד גדול. "כשכתבנו את התכנית במקור ב-2009 היו כמה נשים שעמדו לצד הבעלים שלהן", מסביר קינג את ההשראה לדמות. "הבולטות שבהן היו סילדה ספיצר (אשתו של מושל ניו יורק לשעבר אליוט ספיצר שהסתבך בפרשיית מין – מ.ר.), הילרי קלינטון ופרשת מוניקה לוינסקי. למרות שההשוואה הכי קרובה היא סילדה ספיצר, אנחנו לא יודעים עליה כלום. הדמות באמת הושפעה מהמצב הנוראי הזה שהנשים היו בו, ונשים חכמות ומקצועיות שבתיאוריה הייתה להן קריירה משלהן שהן שמו בצד כדי לעמוד לצד הבעלים שלהן. זו היתה יותר השראה מהדילמה ולא מאדם ספציפי".

אולי אלישיה היא תיקון לנשים האלה? התקווה שלכם לנשים כאלה?

מישל: "הדמות קיבלה השראה ממצב וברגע שהיא הפכה לדמות היא באמת היתה אדם בפני עצמו, בדיוני, והיה הבדל גדול בין מה שקרה עם הנשים הללו".

מרגוליס היא אכן הציר סביבו נעה "האישה הטובה" בצורה יעילה ומשומנת. לרוב, מרגוליס מוכרת מתפקידה כאחות קרול האת'ווי מהסדרה "אי.אר", אהובתו הנצחית של ד"ר דאג רוס, הלא הוא ג'ורג' קלוני. לאחר מכן היא המשיכה וניסתה לפרוץ בקריירה עצמאית יותר ומצאה את עצמה בסדרה משפטית אחרת – "Canterbury's Law" – שלא צלחה. בני הזוג קינג מספרים כי חששו שמרגוליס לא תסכים לעשות דרמה משפטית נוספת, אך להפתעתם גילו שהיא דווקא היתה מוכנה לקפוץ חזרה למים. "כשכתבנו את התוכנית לא היו לנו ציפיות שיפיקו אותה אז לא היה לנו חלום מי תהיה אלישיה", אומר קינג. "אבל ברגע שהגיע במאי וראינו מי פנויה ושהיא פנויה היא היתה בטופ ולא היתה לנו התלבטות".

הצלחתה של התכנית מתבססת פחות על העלילה – קייס משפטי סבוך אחר בכל פרק, לא משהו שלא ראינו בעבר – ויותר על הדמויות החזקות שכל אחת מהן היא עולם ומלואו. אולי הבולטת שבהן היא דמותה של קלינדה שארמה (ארצ'י פנג'בי המצוינת, שזכתה על תפקידה באמי) – חוקרת פרטית מסתורית של משרד עורכי הדין בו עובדת פלוריק ושהופכת במהרה לחברתה הטובה ביותר. "רצינו דמות שהיא קצת מסתורית לקהל, שהיא לא ידועה", מסביר קינג. "היינו צריכים מישהו שיעזור לנו עם החקירות ולא רצינו דמות רגילה, ואחותי שעבדה בחברת עורכי דין אמרה שהחוקרת הכי מוצלחת שהיא עבדה איתה היתה דווקא אישה. למה? כי היו גברים שעשו את העבודה הזו ולא הצליחו ואישה צעירה משתמשת במיניות שלה כדי להשיג מידע. בנוסף רצינו מישהי באתניות שונה. כי כשטלוויזיה עושה אתניות זה קלישאה אז רצינו מישהי מסוכנת אבל מדהימה ושלא נדע מי היא וארצ'י פנג'בי צללה לתוך הדמות הזאת. כשאתה צופה אתה במתח כי אתה לא יודע מה היא תעשה עכשיו".

"קלינדה היא הדמות הכי מסובכת לכתיבה", מוסיפה מישל, "כי אנחנו מנסים להיות זהירים ולא להסביר את סיפור הרקע שלה. בכל דלת שאנחנו פותחים עם קלינדה נפתחות עוד דלתות. בכל פעם שאנחנו חושפים מי היא יש עוד שאלות".

שאלת המיניות של קלינדה היא אחת המעניינות בסדרה. במהלך שתיים וחצי עונות שכבה קלינדה עם גברים ונשים, אולם מעולם לא הצהירה על נטיותיה. "אנחנו יודעים שהיא ביסקסואלית", מבהיר רוברט, "הבעיה היא שהיא מסתכלת מלמעלה על התוויות הללו, היא מתייחסת לסקס כמו סחורה והיא לא מבינה למה לסגור את עצמך לחצי מהאוכלוסייה".

דמות אחרת שתופסת את תשומת הלב, היא זו של איליי גולד (אלן קאמינגס הסקוטי שעושה מבטא אמריקאי ללא רבב) – מנהל קמפיין הבחירות של הבעל הבוגד פיטר פלוריק. גולד הוא חכם, שנון, וגס רוח, מה שמזכיר לצופים גולד אחר שליווה אותנו על המסך במשך שמונה עונות – ארי גולד מהסדרה "הפמליה". "זו הבדיחה הקטנה שלנו", צוחק רוברט, "רם עמנואל, שהיה ראש סגל הבית הלבן, האח שלו במציאות הוא ארי עמנואל שהוא סוכן בהוליווד. הדמות של ארי גולד מבוססת על ארי עמנואל ולאיליי גולד יש תכונות דומות לרם עמנואל. אנחנו אוהבים את הדמות ואת מה שארי גולד עשה ב'הפמליה'. זה היה רשע מקיאבלי תככני שעדיין אהבת ואהבת לגלות על הנישואין שלו, היחסים עם הבת שלו ועל הדת שלו. חלק מהפרקים הכי מצחיקים היו המאבק של איליי עם הדת שלו ובחלק מהדברים אנחנו עדיין משחקים עם איליי שאלן קמינגס משחק אותו בכזה עידון".

הדבק שמחזיק את כל הדמויות החזקות והמנוגדות הללו יחדיו, הוא מקום העבודה או במקרה הזה משרד עורכי הדין "לוקהרט גרדנר". בני הזוג קינג מודים כי האוריינטציה הראשונית של הסדרה הייתה להתמקד במערכות יחסים, אולם היה צורך במנוע לעלילה, אז הוחלט על הכיוון של דרמה משפטית. המנוע הזה נוגע לא פעם באירועים עדכניים ושנויים במחלוקת: מחאת "לכבוש את וול סטריט", האביב הערבי ואפילו הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הפרק האחרון ששודר למשל, עסק בהרג בסוריה. "קשה לאזן בין הנושאים האלה", אומר רוברט. "קודם כל זה לעשות את ה'תיק השבועי' רלוונטי למה שקורה עכשיו. זה לא בהכרח אירועים ענקיים, אבל זה נותן לצופים להתחבר עם הפרקים בצורה יותר אישית. הדבר הקשה הוא למצוא קומדיה בכל זה, כי בדרך כלל מדובר באירועים מאוד רציניים ואין בהם בדיחות. בנוסף, אנחנו נהנים לראות את שני הצדדים של ויכוח שהוא בדרך כלל חד צדדי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסוף יהיה בחזרה לעבר. "האישה הטובה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיאה לסדרה שמושתתת על דמויות, היוצרים לא מזלזלים גם כשזה מגיע לדמויות המשנה הקטנות ולשחקני האורח. במהלך העונות הגיעו להתארח מייקל ג'יי פוקס (שגילם עורך דין בעל נכות ועוד יחזור למספר פרקים), מרתה פלימפטון ("לגדל את הופ"), ג'ונתן גרוף (glee"") ועוד. במהלך העונה צפוי להגיע לביקור גם כוכב "חברים" לשעבר, מת'יו פרי שיגלם חבר בצוות החקירה של מקרה הרצח השבועי שמתנגח עם אלישיה, רק כדי לחשוף שהסיבה להתנגחות האישית אפלה וסבוכה הרבה יותר. "אנחנו מתים על מת'יו פרי ונשמח שהוא יהיה יותר בתכנית", מספר רוברט.

אתם לפעמים חושבים על מתי הסדרה תסתיים?

רוברט: "כל כך קשה לחזות. נראה לנו שכשנסגור את התוכנית נתחיל לספור אחורה, אז כשנתחיל לחזור אחורה תוכלו לדעת. כל כך מהנה לכתוב לג'וליאנה מרגוליס ואלישיה פלוריק ואנחנו רואים אותן ממשיכות כי התוכנית היא על החינוך של אלישיה פלוריק והחינוך הזה לא בהכרח טוב. היא הופכת לא למושחתת, אבל לפחות תמימה וזה נותן לנו דרמה. איך מישהי נותנת לעבודה לפגוע במוסר שלה ובמה היא עושה בבית וזה כיף לנו כי אנחנו יכולים להמשיך עם זה".

"האישה הטובה" אתם צופים בסדרה? ספרו לנו בפייסבוק

"האישה הטובה" משודרת בימי ב' ב-21:15, בערוץ yes דרמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully