וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונה החמה

טל שולץ

18.2.2009 / 8:47

חולת הקניות טל שולץ נפגשה בניו יורק עם הכוכבים והיוצרים של "וידויים של שופוהוליק". לכרטיס האשראי שלום

הראו לי בחורות, וגם בחורים, שאינם חולמים בהקיץ על מסעות קניות פזרניים, בלתי מוגבלים ונטולי רגשות אשם. כולנו מכירים את אותם ימים בהם אנו חשים כי אנחנו חייבים - אבל חייבים - לקנות משהו חדש. ימים בהם הכל נראה שחור ונדמה כי רק מרק ג'ייקובס או זארה – בכפוף למעמד הסוציו-אקונומי שלכם - יכולים לשפר את מצב הרוח. עבור אותם אחוזי טרפת קניות פוטנציאליים, נולדה רבקה בלומווד; ג'ינג'ית זעירה, חדת-לשון ומקסימה שפשוט מוכרחה לחזור הביתה, פעם אחר פעם, עם שקיות עמוסות.

רבקה (בקי) בלומווד היא הגיבורה הראשית של הסרט החדש "וידויים של שופוהוליק", המבוסס על סדרת הספרים המצליחה של הסופרת הבריטית סופי קינסלה. בקי (איילה פישר, האשה שלצד סאשה ברון-כהן בתפקיד ראשי ראשון) היא עיתונאית מתחילה ובעליהם החוקיים של לא פחות מ-12 כרטיסי אשראי. בלומווד כותבת במגזין כושל לגננות בזמן שחלומה האמיתי הוא שמישהו ישלם לה בעוד היא מהגגת על שופינג עבור מגזין האופנה הנחשק "Alette". אחרי פיטורים כואבים ומכתבים מאיימים מחברות האשראי, בניסיון נואש למצוא עבודה על מנת לממן את אורח חייה הפזרני, בקי מקבלת במפתיע עבודה במגזין כלכלי מעורך צעיר וחתיך (יו דנסי) המאמין בה ונותן לה טור אישי בו היא מדריכה אחרים איך לנהל את הכספים שלהם. זהו, פחות או יותר, נקודת המוצא של הסרט שערך לרגל הבכורה שלו בישראל סדרת ראיונות עם הכוכבים והאנשים שמניעים את המכונה המשומנת והאופנתית שלו.

האושיה הראשונה עמה זכינו לשוחח היא פטרישיה פילד, הסטייליסטית שקנתה את תהילת עולמה דרך המלתחה הבלתי נשכחת של קארי ברדשאו. פילד, אייקון אופנה אמיתי, מעצבת בעבר וסטייליסטית בהווה, הלבישה לא רק את בנות "סקס והעיר הגדולה", אלא המשיכה במלאכת הקודש ב"השטן לובשת פראדה" וכעת אחראית על התלבושות של השופוהולית. אצל פילד אין משחקים, היא יודעת בדיוק מה היא רוצה ואיזה צבע תלבש השחקנית בכל סצינה. התוצאה היא חגיגה של צבעים, מראות וכמובן – חגורות, סימן ההיכר של פילד. מלבד אימוץ מתבקש של פריטים יקרי ערך ממעצבי-על, פילד מודה כי את מרבית המלתחה העשירה של בקי היא רכשה בטוקיו. "אין עיר שמעניקה לי יותר השראה מטוקיו, " פילד מספרת. "מרגישים כי לאנשים יש אנרגיה. האוכלוסייה צעירה ברובה וכולם מאד מקפידים על לבושם. זו תרבות של שלמות, גם ההופעה חייבת להיות מושלמת, זה גן עדן בשבילי." הניסיון לגנוב טריקים מפילד משאיר את שולחן העיתונאיות בידיים ריקות, היא צוחקת על חשבוננו בסוודר סרוג הלבוש ברישול על טייץ חום ומגפי אופנוענים שחורים.

הקניינית הכי גרועה

איילה פישר האוסטרלית הוכיחה כבר את כישוריה והיכולת הקומית שלה בסרטים כמו "לדפוק חתונה" בו היא משחקת את החברה הלא כל כך שפויה של וינס ווהן וב-"Definitely, Maybe" לצדו של ריאן ריינולדס. קטנטנה וג'ינג'ית אפילו יותר ממה שנדמה בסרטים, נכנסת פישר למעגל העיתונאיות בצחקוק, לבושה בז'קט ארוג שהרגע העניק לה במתנה עיתונאי נורווגי חנפן. אני מציגה עצמי לאיילה, שמיד פוצחת בעברית – הוכחות לאירוסים שלה לברון-כהן - ואומרת "איזה יופי, נעים מאד אני איילה". בשנת 2007, פישר התגיירה ואימצה לעצמה את השם העברי איילה. היא מספרת כי היא מאד אוהבת את ישראל ומבקרת בה מספר פעמים בשנה. "יש לי משפחה שם," הכוונה למשפחתו של כהן החצי-ישראלי,"אז אני מנסה לנסוע לשם בכל הזדמנות".

איילה פישר מקסימה בחיים, אפילו יותר מבת דמותה שובת הלב בסרט. היא מאד טבעית, עושה פרצופים ולא מפסיקה להצחיק "תארו לעצמכם שאני בכלל לא יודעת לעשות שופינג", היא מודה בבושה. "אני הקניינית הכי גרועה, מזל שעכשיו מספקים לי סטייליסטית. יפה נכון?". היא מתרוממת ומראה לנו שוב את מה שהיא לובשת. היא אכן לבושה למשעי במכנסי מלחים קצרצרים עם שלייקס, חולצת פסים ממשי וז'קט שחור עם מעט תחרה. כל העיתונאיות ישר שואלות אותה מה היא לובשת, והיא במבט מהוסס פונה ליח''צנית שלה בקריאה נואשת "help!".

לצדה של פישר בתפקיד הבחורה שנולדה לגהץ, ניצב הבריטי יו דנסי, המשחק את "לוק ברנדון" עורך המגזין הכלכלי ששוכר את שירותיה של בקי, ומי שלבטח יהיה בקרוב החתיך התורן של הוליווד. "זו היתה בחירה טבעית לתפקיד," מספר מפיק הענק ג'רי ברוקהיימר, שדנסי שיחק כבר בשלושה מסרטיו. "יו הוא מסוג הבחורים שאת יכולה להביא הביתה לאמא, אבל גם לשלוח אותו לראות כדורגל עם אחיך." ואכן, כשדנסי נכנס לחדר לבוש בג'ינס וטי-שירט, עם שיער לא מסורק, כל העיתונאיות מתחילות לצחקק כמו בנות שש-עשרה. זוהי הקומדיה הרומנטית הראשונה בה משחק דנסי והוא טוען שנהנה מכל רגע. "אין כמו עבודה המשלמת לך לגור חצי שנה בניו-יורק, מה שכן, לך תנסה לשחק ברצינות כשאתה לידה (איילה פישר); היו לנו סצינות רבות בהן אלתרנו וכל פעם מחדש היו צריכים להגיד קאט, כי אני פשוט לא הפסקתי לצחוק". הוא טוען שלא מצא רבות במשותף עם לוק מלבד משיכה אפשרית לג'ינג'יות " אני מבין למה הוא נמשך לבקי, בתור בחור הגיוני ושקול, שמתעסק עם מספרים הוא נמשך לכנות שלה, לספונטניות שלה ולכמה שהיא אמיתית".

בסך הכל היא רוצה קצת קרדיט

בתפקידי משנה ניתן למצוא שורה מרשימה של שחקנים – ג'ואן קיוזאק וג'ון גודמן בתור הוריה של בקי, החיים בניו-ג'רזי ותחביבם העיקרי הוא שיטוט בשווקי יד שנייה, למורת רוחה של בתם חובבת המותגים. קריסטין ריטר, המוכרת בעיקר מתפקידה ב"בנות גילמור" משחקת את חברתה הטובה של בקי -"סוז", המנסה לשווא להכניס קצת סדר בשיגעון הקניות של שותפתה לדירה. ג'ון לית'גאו הוא בעל אימפריית המגזינים, המתלהב מבעלת הטור הצעירה, נותן הופעת אורח מעולה ובעיקר קריסטין סקוט תומאס, בתפקיד מלא הומור כעורכת מגזין האופנה הנושא את שמה "אלט", מעין פארודיה מטורפת במבטא צרפתי על מריל סטריפ המפלצתית ב"השטן לובשת פראדה".

הסרט מבוסס על סדרת הספרים המצליחה של סופי קינסלה "Confessions of a Shopoholic" ("וידויים של שופוהולית", הוצאת פוקוס) . קינסלה, בריטית שאכן עבדה כעיתונאית במגזין כלכלי לפני שהפכה לכוכבת ספרותית, מודה שהיא לא פחות בזבזנית מגיבורת ספריה. "בקי דומה לי במובנים רבים וגם שונה ממני. שתינו חובבות גדולות של קניות, רק שבמקרה שלי בעלי הכריח אותי לוותר על 6 כרטיסי אשראי".

קינסלה אם לשלושה, היתה יכולה ליפול בקלות לנישת עקרת הבית החוטאת בכתיבה. עם פרסום הספר, רבקה בלומווד והיוצרת שלה, קינסלה, הפכו לכמה מהשמות החמים ביותר באי הבריטי. עד מהרה תורגם הספר לעשרות שפות ושלושה ספרי המשך לא איחרו להגיע.

אך מתחת לתדמית היבשושית של קינסלה, נמצאת חובבת שופינג מושבעת, המכורה לסלפרידג'ס וכמעט קראה לבתה "בירקין", על שם התיק של "הרמס" ששואב השראה מבת זוגו היפה והגונחת של סרז' גנסבורג, ג'יין בירקין. קינסלה שקיבלה מעמד של מפיקה שותפה ונכחה בסט במשך כל הצילומים, מאד אוהבת את התוצאה הסופית שהפכה לאקטואלית מתמיד בימי המשבר. "בסוף שנות התשעים אני החלטתי לכתוב ספר על בחורה שיש לה אוברדראפט. בחיים לא הייתי מדמיינת שכמעט עשר שנים אחרי, אנחנו נעמוד במצב אפילו יותר גרוע. אבא של בקי אומר לה בסרט 'אם למעצמה ענקית כמו ארה"ב יש חוב עצום, זה לא כל כך נורא אם גם לך יש', הבחורה הזו, כמו כולנו, בסך הכל רוצה קצת קרדיט, לא מגיע לה?"

"וידויים של שופוהוליק" משחק ממחר בבתי הקולנוע ברחבי הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully