וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בוונצואלה ובקובה אומרים ליוצרים מה לעשות"

אמילי גרינצווייג

2.8.2010 / 11:16

בוויכוח סוער בוועדת הכלכלה של הכנסת תקפו הח"כים אקוניס ושאמה את הקולנוע הישראלי על אופי הצגת המדינה בו ואף כינו את במאי "עג'מי", סכנדר קובטי, "טרוריסט". מפיק הסרט, מוש דנון לא נשאר חייב

הדיון הראשון בוועדת הכלכלה של הכנסת על חוק הרשיונות, הוסט בתחילתו לוויכוח סוער בין חברי הכנסת אופיר אקוניס וכרמל שאמה מהליכוד לבין ראשי וועדי היוצרים שנכחו בדיון. המחלוקת בין הצדדים, שעסקה בנושא הנפיץ של הקולנוע הישראלי ואופן הצגת המדינה בו, לוותה בצעקות רמות. "אולי סוף סוף אני אראה איזה סרט שלא יציג את מדינת ישראל כחבורת קלגסים כובשים?", צעק יו"ר הוועדה, אופיר אקוניס. חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) השיב ש"היוצרים יעשו איזה סרטים שהם רוצים, זה לא תפקידנו להחליט".

"אני זוכר את התגובה של היוצרים למה שאמר במאי 'עג'מי'", הזכיר ח"כ שאמה את תקרית סכנדר קובטי ערב האוסקר. "זה בן אדם שקיבל כסף והגיע לאירוע בינלאומי ומשמיץ את מדינת ישראל". "מדינה מתוקנת ונורמלית לא מסבסדת אמנות שתוקפת אותה", הצטרף אליו אקוניס. לאחר זמן מה הוסיף שאמה בהקשר של קובטי כי "טרוריסט אחד שעומד בבמה ומשמיץ את מדינת ישראל הוא טרוריסט, הוא פוגע בדימוי הלאומי". את תגובתו של קובטי, השוהה בחו"ל, לא ניתן היה להשיג.

"בוונצואלה ובקובה עושים מה שאומרים להם לעשות", השיב יושב ראש איגוד המפיקים מוש דנון. דנון ציין כי היוצרים כיום מגיעים מקשת רחבה של החברה: יוצרים מהפריפריה ומבית הספר במעלה. "הפלורליזם הוא נשמת אפה של הדמוקרטיה ואל למחוקק להתערב בתכנים. ביום שזה יקרה, בכל תחום אומנותי, זה סופה של דמוקרטיה. זו בושה שאנחנו שומעים את הדברים כאן בכנסת".

"אף אחד לא אמר שתעשו מה שמבקשים מכם לעשות", השיב אקוניס. "מיעוט של מיעוט של מיעוט רוצה גם את הכסף וגם לתקוף, לא יהיה יותר דבר כזה". בנקודה זו, תהה רני בלייר יו"ר איגוד הבמאים האם חוק הנאמנות, אותו הציע חבר הכנסת מיכאל בן ארי בעבר ונדחה, עדיין בתוקף. השאלה נותרה בלא מענה.

"לתמוך בתרבות ובאומנות זו חובה של המדינה", העיר ח"כ שי. "כתוצאה מריבוי הגורמים המשדרים, כבר בעבר, השיח הציבורי נעשה מגוון ופתוח. לבוא ב-2010 להגיד שאין ייצוג לעמדות והתקשורת היא אנטי ליכוד? להאשים את התעשייה המצליחה בתרבות בישראל, תעשיית הקולנוע, שהם אנטי ישראלים בגלל שמישהו אמר איזו שטות באיזה פסטיבל?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully