וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לארס פון טרייר סולק מפסטיבל הסרטים בקאן

רויטרס

19.5.2011 / 14:57

חבר המנהלים של הפסטיבל פרסם הודעת גינוי חריפה לדברי הנאצה שאמר אתמול הבמאי הדני והכריז עליו "אישיות לא רצויה בקאן"

הבמאי הדני לארס פון טרייר גורש היום (חמישי) מפסטיבל הסרטים בקאן בעקבות הדברים מעוררי המחלוקת שאמר אתמול במסיבת העיתונאים לקידום סרטו החדש "מלנכוליה". פון טרייר הצהיר אתמול כי הוא נאצי, מזדהה עם היטלר ואף כינה את ישראל "קוץ בתחת". מאוחר יותר אמש, הוא פרסם הודעת התנצלות.

"חבר הנאמנים של הפסטיבל מביע חרטה עמוקה על כך שהפורום הזה נוצל על ידי לארס פון טרייר כדי לומר דברים בלתי מקובלים, בלתי נסבלים ומנוגדים לאידיאלים של ההומניות והנדיבות שחולשים על עצם קיומו של הפסטיבל. חבר המנהלים מגנה בחריפות את ההערות הללו ומכריז על לארס פון טרייר אישיות לא רצויה בפסטיבל הסרטים בקאן, באופן מיידי" – כך לשון ההודעה הרשמית.

טרם התברר האם הבמאי כבר עזב את הפסטיבל או אם יאולץ לעשות זאת. עם זאת, מתברר כי הסרט "מלנכוליה" שהיה מועמד בולט לזכות בפרס דקל הזהב השנה, עדיין מתמודד בתחרות.

"אני פשוט אדיוט שצריך להישאר בבית בדנמרק"

בראיון שערך לאחר התקרית עם כתב הלוס אנג'לס טיימס אמר פון טרייר כי הוא לא בטוח שישתתף במסיבת עיתונאים נוספת. "אני לא בטוח שאעזוב שוב את דנמרק", הוסיף וסיפר על רצונו לשוב למולדתו שם הוא מתעתד לצלם סרטי פורנו. "אני רוצה להיות מוקף באנשי פורנו שיאהבו אותי בגלל מי שאני". במהלך הראיון התייחס לעובדת היות אביו החורג יהודי, לשמות ילדיו, ליחסה של צרפת ליהודים והסתבך עוד ועוד עם אמירות לא-פוליטיקלי קורקט. "אני פשוט אדיוט שצריך להישאר בבית בדנמרק ואף פעם לא לדבר עם אף אחד", אמר לסיום.

מוקדם יותר הודיעה חברת הפצה מארגנטינה כי היא מבטלת את החוזה שחתמה עם חברת ההפקה של "מלנכוליה", ואינה מתכוונת להפיץ את סרטו החדש של פון טרייר במחאה על דבריו אתמול. "אנחנו מגנים בבירור את הצהרותיו של מר לארס פון טרייר, ולא נתמוך בסרטו או נפיץ אותו במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully