וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באטמן, ספיידרמן, ההוביט ועוד: שוברי הקופות של 2012

25.12.2011 / 7:13

רגע לפני סיום 2011, אבנר שביט מעניק לכם סקירה מקיפה ומעמיקה ל-2012, השנה העמוסה בתולדות הוליווד. חלק א': גיבורי העל, סרטי הפנטזיה ו"ההוביט" אחד

חובבי ספורט מכירים היטב את דינמיקת התפוס כפי יכולתך שבה נוקטות לעתים קבוצות פאר. מועדונים גדולים שעשו רכש מסיבי ולא הפיקו ממנו תוצאות בסיום העונה, בדרך כלל יוצאים בשנה שלאחר מכן למסע קניות עצום עוד יותר, במחשבה שאם ייכו בסלע בכל הכוח, בסופו של דבר ייצאו ממנו מים.

זה קרה בעבר לריאל מדריד, מיאמי היט ומכבי תל אביב, למשל, וזה בדיוק הסיפור של הוליווד השנה: לאחר מגמת ירידה מתמשכת בכמות הקהל שבא לאולמות הקולנוע בארצות הברית, שהכאיבה לתעשייה בכיס גם ב-2011, החליטו האולפנים שכל האמצעים כשרים כדי לשנות את המגמה, אולי חוץ מלקום ולגרור את האנשים בכוח לקופות. בהתאם לכך, 2012 תהיה השנה העמוסה והצפופה אי פעם בכל הקשור לשוברי קופות פוטנציאליים. רובם ישווקו כאירועים קולנועיים שאסור לפספס, וחשוב מכך – כאלה שחובה לראות על המסך הגדול.

אבל האם הקהל באמת ישתכנע בכך? ומה יקרה אם לא? הרי אחרי שהפעילה את נשק יום הדין, מה כבר יישאר להוליווד לעשות כדי להסיט את המאזנים חזרה בכיוון מעלה? ובמידה ושלל הסרטים עתירי התקציב דווקא כן יתגלו כלהיטים, איך יהיה מקום לכולם? האם, כפי שקורה לעתים בקבוצות ספורט עמוסות כוכבים, הם ייתקלו אחד לשני ברגליים? מאיפה לאנשים יהיה זמן וכסף לכל המוצרים האלה? איך כלי התקשורת ימצאו מקום לסקר אותם? ומה יעלה בגורלן של סתם יצירות קולנוע מעולות שאינן בגדר תופעות תרבות? האם בתוך כל הטירוף הזה, מישהו בכלל יזכור לשים אליהן לב?

התשובה לכל השאלות המטרידות הללו תינתן רק בשלהי דצמבר 2012. עד אז, אפשר לנסות להסתכל על העתיד באור חיובי, ולצאת מנקודת הנחה שזו יכולה להיות אחת השנים המרתקות, העשירות והמספקות בתולדות הקולנוע המסחרי. אם כך, למה יש לצפות ב-12 החודשים הקרובים?

*הערה: כל התאריכים מתייחסים למועדי ההפצה בארצות הברית, ולעתים עדיין בכלל אין מועדים כאלה. בכל מקרה, כל המועדים נתונים לשינוי, וכך גם השמות.

לאיזה סרט אתם הכי מחכים? הצביעו בפייסבוק

סרטי גיבורי-על

לפני הכל, 2012 תהיה השנה הראשונה שבה כמעט כל גיבור-על אפשרי יפקוד את המסכים. הבולט מביניהם יהיה באטמן, שיעמוד במרכז "The Dark Night Rises" , הפרק השלישי והאחרון שיביים כריסטופר נולן בסדרה וייצא לאקרנים ב-20 ביולי. אחת השאלות הגדולות כרגע בקרב קהל שוחרי הקולנוע היא אם נכונות ההערכות שהבמאי יהרוג את איש העטלף בסוף הסרט, וגם בגלל הסקרנות לבדוק את התהייה הזו, אפשר להמר די בוודאות כי התוצאה תרסק בקלילות את הקופות. השערה זו מתבססת גם על ההערכה העצומה לבמאי, האהדה הענקית שבה זכה הפרק הקודם בסדרה והפופולריות הכללית של באטמן. ל-"The Dark Night Rises" יש את כל הסיכויים להיות אחד הלהיטים הגדולים של 2012, ובמישור הישראלי, הנוכחות של אלון אבוטבול תקל עליו עוד יותר לכבוש לבבות גם כאן.

לעומת זאת, קיים סימן שאלה גדול סביב עתידו הקופתי של פרויקט עתיר תקציב גם כן, "ספיידרמן המופלא" בכיכובו של איש העכביש, שיגיע ב-5.7. קודם כל, זה נובע מכך שעלילת הסרט חוזרת לצעדיו הראשונים של הגיבור, משהו שכבר דובר בו בפרק הראשון של "ספיידרמן" ולא ברור מדוע צריך אותו. נוסף לזאת, גם הליהוק יכול להדיר שינה מעיני רואי החשבון של הסרט: את טובי מגוויר החליף כאן אנדרו גרפילד הבריטי האלמוני למדי, ושרביט הבימוי הופקד בידיו של מארק ווב. אמנם שם משפחתו של הבמאי רק הולם מוצר שכזה, אבל יש לזכור כי עבודתו היחידה עד כה היתה "500 ימים עם סאמר", פנינה שהיתה אהובה בעיקר על היפסטרים. אז האם ווב מסוגל להפוך את הפרק החדש של "ספיידרמן" למוצר שכל מגזרי האוכלוסיה יאהבו, או שמא יוציא תחת ידיו מעין "500 ימים עם ספיידר"?

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אם לא די בשני אלה, יגיע בשנה הבאה גם "הנוקמים" (26.4), שיציב מולם במכה אחת כמות מכופלת ואף יותר של סופר-הירוז. הסרט המדובר מאגד את כל הגיבורים מבית היוצר של מארבל, ובהם כאלה שכבר זכו לככב בשוברי קופות משלהם, למשל איירון-מן, תור, קפטן אמריקה והענק הירוק. לאור זאת וגם בהתחשב בכך שמביים אותו ג'וס ווידון ("באפי") המוערך, אפשר להאמין כי התוצאה תהיה להיט שישמח גם את התעשייה וגם את הצופים.

האגדות

תופעה בולטת נוספת בשוק של 2012 תהיה ריבוי סרטי האגדות, ובהם לא פחות משני סרטים בכיכובה של שלגיה. הראשון, "מראה, מראה" שיוצא ב-16 במרץ, יגיע מדמיונו הקודח של טרזם סינג, שנחשב אחד הקולנוענים היצירתיים בהוליווד ונראה כבחירה מתבקשת לפרויקט כזה.

השני הוא "Snow White and the Huntsman" שייצא ב-1 ביוני, צפוי להיות אפל ואלים יותר, ולכן אולי מעניין יותר מבחינת התוכן, אבל בטח פחות רווחי פוטנציאלית.

במסגרת חגיגות 200 השנה לפרסום אסופת הסיפורים הראשונה של האחים גרים, אפשר יהיה להתענג גם על " Hansel and Gretel: Witch Hunter" שייצא ב-2 במרץ, גלגול מודרני וקומי של האגדה על עמי ותמי. אם כל זה לא מספיק, נתכבד גם ב-"Dorothy of Oz", סרט אנימציה מוזיקלי בדיבובה של ליה מישל שיחזיר אותנו לארץ עוץ, ו"בג'ק קוטל הענקים" (15.6) של בריאן סינגר, אבי סדרת "אקס-מן", שיהפוך את המעשייה הידועה לפנטזיית פעולה. נוסף לכל אלה, טים ברטון ינסה להוכיח ב-"Dark Shadows" שייצא ב-11 במאי כי הוא עדיין מספר המעשיות הבולט בהוליווד. לצורך זאת, הוא יתבסס על סדרת טלוויזיה משנות השישים כדי להציג בפנינו את סיפורם של מפלצים, מכשפות ורוחות למיניהן.

משחקי הרעב ודמדומים

ויהיו גם סיפורי אגדה שהמקור שלהם מודרני יותר – ב-16 בנובמבר יגיע הפרק האחרון של "דמדומים", שמן הסתם יעצים עוד יותר את מפלס ההיסטריה העצום גם כך סביב הסדרה. קודם לכן, כבר במרץ, נזכה להתרשם מ"משחקי הרעב" (23.3), הפרק הראשון במה שאמור לרשת את מקומה של סאגת הערפדים.

בדיוק כמו "דמדומים", גם "משחקי הרעב" מבוסס על סדרת ספרי פנטזיה שמציבים בני נעורים כגיבורים, אך פונים גם לקהל יעד רחב יותר. קהל זה כולל מעריצים אדוקים שמחכים בכיליון עיניים לסרט. מפיקיו באמת עשו הכל, גם בשלב ההפקה וגם בחזית השיווק, כדי לדאוג לא לאכזב אותם, ובו בזמן להביא לאולמות גם כאלה שלא מכירים את הגרסה הספרותית.

מצד אחד, זה נשמע מבטיח. מצד אחר, צריך לזכור שגם גם "אני מספר 4" אמור היה להיות ה"דמדומים" הבא, אך התאדה במהירות כמו ערפד מול צלב, כך שבאמת אי אפשר לדעת.

המיתולוגיה היוונית, הזומבים וכל השאר

בהתאם לבולימיה ההוליוודית, כל השמות הנ"ל הם רק קצה הקרחון, ובתחום הפנטזיה בלבד מצפים עוד שלל מוצרים. בין השאר, יגיעו פרקי המשך ל"התנגשות הטיטאנים" (30.3) ול"גוסט רידר" (17.2) מן השנים האחרונות, וגם נזכה לראות סוף כל סוף את הפרק השלישי של "גברים בשחור" (25.5), שהיתה קפואה כבר עשור. בצד זה, תנסה הוליווד לברוא שני מותגים חדשים ומצליחים – האחד, "ג'ון קרטר" (9.3), מבוסס על הספרים של אדגר בורוז שהציגו את מעלליו של חייל אמריקאי במאדים. האחר, "Battleship" שייצא ב-18 במאי, מבוסס על מקור מכובד קצת פחות – משחק הקופסה "צוללות", והטריילרים שלו בהחלט מלמדים כי הוא עלול להוריד את אמנות הקולנוע לביבי שופכין שטרם הכיר. כך או כך, הופעת ריהאנה בסרט צפויה לעורר רעש, כנהוג אצל כוכבת הפופ.

ב"פרומתיאוס" (8.6) רידלי סקוט לא מנסה בהכרח לברוא סדרת סרטים חדשה, אבל בהחלט מקווה להרים מחדש את הקריירה המדשדשת שלו ולהחזיר אותה לגבהים של "הנוסע השמיני". שילוב דומה בין יומרות אמנותיות וכוונות מסחריות עומד גם מאחורי "World War Z", סרט הזומבים עם בראד פיט בתפקיד האיש הרע, שיגיע ב-21 בדצמבר.

גם בגזרת העיבודים המחודשים לא שקט: בין השאר, נקבל החייאה נוספת של הקומיקס "השופט דרד" (21.9), וזאת לאחר שהנסיון לעשות זאת בשנות התשעים בכיכובו של סילבסטר סטאלון לא צלח. כמו כן, ולא ברור למה, תתגלגל לעברנו גרסה מחודשת של "זיכרון גורלי" (3.8), והפעם בלי ארנולד שוורצנגר אבל עם קולין פארל ובריאן קרנסטון ("שובר שורות") – שאגב, לפחות כרגע, מוביל את טבלת השחקנים שיופיעו בכמות הגדולה ביותר של סרטים בשנה הבאה עם לא פחות משישה תפקידים.

אנימציה

נוסף לכל סרטי הפנטזיה למיניהם עם שחקנים בשר ודם, 2012 תציג גם שורה ארוכה של מוצרי אנימציה. פיקסאר, שבשנה שעברה חוללו אכזבה בשעה שהוציאו את "מכוניות 2" בעיקר כדי ליהנות מן המוצרים הנלווים לתוצר הקולנועי, ינסו לחזור לעצמם השנה עם "האמיצה" (22.6), הסרט הראשון שלהם בכיכובה של דמות נשית, נסיכה לוחמנית במקרה זה.

נוסף ליומרותיו המסחריות, "האמיצה" אמור גם להתחבב על התקשורת ולהסתער על האוסקר, ואלה בדיוק המטרות של שני מוצרי אנימציה נוספים - "Frankenweenie" שיעלה ב-5 באוקטובר, סרטו השני של טים ברטון לשנה זו, והפעם אחד שייעשה ברוח "חתונת הרפאים" פרי עטו; ו"פיראטים" (30.3), שיתוף פעולה של סוני האמריקאים וארדמן הבריטיים, הידועים בשנינותם ובאיכותם.

נוסף לאלה, גזרת האנימציה תציג גם כמה סרטים שלא צפויים למשוך את הקהל הבוגר או לשאת חן בעיני המבקרים, ובכל זאת סביר להניח כי יתגלו כשוברי קופות אדירים – הפרק השלישי של "מדגסקר" (8.6), שכדי למקסם רווחים בשוק הבינלאומי יטייל ברחבי אירופה; הפרק הרביעי של "עידן הקרח" (13.6); וגם העיבוד ל"הלורקס" של ד"ר סוס (2.3). ההורים יוכלו ללכת עם ילדיהם גם להוצאה המחודשת והתלת-מימדית של "מוצאים את נמו" (14.9), מהלהיטים הגדולים בתולדות פיקסאר.

ההוביט

ומעל כל אלה, מה שמסתמן כשובר הקופות הגדול של 2012 יגיע בשלהי השנה, ב-14 בדצמבר. הוא יהיה בדמות "ההוביט", החלק הראשון בסדרת העיבודים פרי עטו של פיטר ג'קסון לקלאסיקה של טולקין. כזכור, בפעם הקודמת שהבמאי הניו זילנדי הביא אל הבד את כתביו של הסופר, זה נגמר ב"שר הטבעות", הטרילוגיה המצליחה בתולדות הקולנוע, וכיוון שהפעם ההפקה מושקעת עוד יותר, אין סיבה שרצף ההצלחה לא יישמר לכל הפחות.

ומחר: מה מחכה לנו בגזרת האקשן והקומדיה, ומי כבר מאיים מעכשיו על אוסקר 2012?

טריילרים, מועדי הקרנות ופרטים נוספים על שוברי קופות ולא רק - בוואלה! סרטים
מהו שובר הקופות שאתם הכי מחכים לו ב-2012? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully