וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כך ראינו": מדור חדש בוואלה! תרבות עם הצצה נדירה להיסטוריה שלנו

2.8.2012 / 19:20

החל ממחר יושק בוואלה! תרבות מדור חדש שיציג קטעי סרטים ביתיים נדירים מראשית שנותיה של המדינה. מאלטלנה וגירוש הפליטים ועד לצילומים מרתקים ואישיים של משפחת דיין

"כך ראינו" הוא פרויקט ענק ומרתק של המפיק אריק ברנשטיין והבמאי אליאב לילטי שמציג לראשונה חומרים דוקומנטריים נדירים שלא נראו מעולם המורכבים רובם ככולם מצילומים ביתיים שצולמו במצלמות 8 מ"מ. בסרט מציגים ברנשטיין ולילטי את סיפורה של מדינת ישראל כפי שנתפס בעדשות של צלמים חובבים שלא תיארו לעצמם שיהפכו לחלק מההיסטוריה. לידות מתערבבות במלחמות, צעדים ראשונים של תינוקות מתערבבים בבניית בתיה הראשונים של העיר. כרוניקה של חיים וכרוניקה של אומה בד בבד באמצעות סרטים שצילמו אנשים פרטיים למטרות פרטיות.

הסרט הוא פרי עבודה בת עשור, במהלכה אסף ברנשטיין מאות אוספים של סרטים ביתיים שצולמו על ידי צלמים חובבים ושנעשה בהם עד כה שימוש ביתי בלבד. ממגירות נעולות, ארגזים טחובים ובוידעמים מעופשים קובצו מאות קופסאות של גלילי סרטים, עליהם צרובים מאות שעות המספרות את סיפורה של ארץ ישראל, מראשית המאה והעליות הראשונות ועד סוף שנות ה- 70. מהאלטלנה וגירוש הפליטים מחד ועד לחתונה של מני פאר והצילומים האישיים של בני משפחת דיין מאידך.

אודי דיין מתוך הסרט "כך ראינו". יחצ,
צילומים של אודי דיין מתוך "כך ראינו"/יחצ

הקרנת הבכורה של הסרט התקיימה בחודש שעבר בפסטיבל ירושלים וכעת הוא עולה לאקרנים בסינמטקים השונים ברחבי הארץ. בעתיד צפויה גם לעלות סדרת טלוויזיה שתתבסס על החומרים הנדירים. החל ממחר (שישי) נביא בוואלה! תרבות מידי שבוע קטע מתוך הסרט ואת הסיפור שמלווה אותו.

ברנשטיין ממשיך לאסוף ולחשוף סרטי משפחה שצולמו ב-16 מ"מ, 8 מ"מ או סופר 8 מ"מ בין שנות השלושים לשנות השבעים של המאה שעברה. כיום מוחזקים אוספים רבים בבתים ברחבי הארץ בתנאי חום ולחות שהורסים את הסרטים וכך למעשה הולכת לאיבוד ההיסטוריה הפרטית של ישראל מהמאה הקודמת. אם יש לכם סרטים כאלה, או שאתם יודעים על אנשים שיש בידיה אוספים דומים אנא שילחו את הפרטים הבאים: שם המשפחה ושם הצלם/ת, התקופה בה צולמו הסרטים, היכן הם צולמו, תוכן הסרטים (במידה וידוע) לכתובת המייל: post@alma-films.com

גם אתם מצלמים סרטים ביתיים? דברו על זה בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully