וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ג'ורג' היקנלופר הלך לעולמו

עינב שיף

31.10.2010 / 0:22

יוצר הסרט הדוקומנטרי אודות "אפוקליפסה עכשיו", וכן הסרטים "דוגטאון" ו"פקטורי גירל", מת בגיל 47 בנסיבות לא ידועות, חודש בלבד לפני צאת סרטו החדש

טרגדיה בעולם הקולנוע האמריקאי: הבמאי המוערך ג'ורג' היקנלופר מת אמש (שבת) בדנבר שבקולרדו והוא בן 47 בלבד. על פי דיווחים, הבמאי מת בנסיבות טבעיות בשנתו. היקנלופר הגיע לעיר לפתיחת פסטיבל הקולנוע המקומי ולפגישה עם בן דודו, ג'ון היקנלופר, שהוא ראש העיריה של דנבר ומתמודד על משרת המושל של קולורדו.

באופן טרגי עוד יותר, היקנלופר עמד להשיק בחודש הבא את סרטו החדש, "קזינו ג'ק", בכיכובו של השחקן זוכה האוסקר קווין ספייסי. הסרט הוצג במספר פסטיבלים השנה, ביניהם פסטיבל הקולנוע היוקרתי של טורונטו.

"ג'ורג' היה אב אוהב ומפרנס", מסרה אשתו לשעבר, סוזן, אם בנו היחיד, צ'רלס. "היה לנו כישרון יצירתי נהדר, רוח נדיבה ואהבת חיים ואנשים יותר מכל אחד שהכרתי. צ'רלס ואני נתגעגע אליו מאד". בן דודו, ראש עיריית דנבר מסר: "הלם ועצבות לא מתחילים לתאר את רגשותנו. אנחנו הרוסים".

אחרי שעבד כמתמחה אצל רוג'ר קורמן, הינקלופר התפרסם בזכות הסרט "לבבות המאפליה", הסרט התעודי זוכה הפרסים אודות היצירה של "אפוקליפסה עכשיו" של פרנסיס פורד קופולה. לאחר מכן ביים סרטים דוקומנטריים ועלילתיים, המפורסמים שבהם הם "דוגטאון" ו"פקטורי גירל", האחרון אודות אידי סדג'וויק, השחקנית והדוגמנית שטופחה על ידי אנדי וורהול. הסרט עורר מהומה בקרב אנשים שהיו מקורבים לסדג'וויק בזמנו, ביניהם לו ריד, שכינה את יוצרי הסרט "חבורה של זונות", ובוב דילן, שאיים לתבוע את יוצרי הסרט בשל הצגתו כמי שאחראי להתמכרותה של סדג'וויק לסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully