וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוס עליה: על "האח הגדול" וליהיא גרינר

לילך וולך

23.1.2011 / 7:00

הכניסה הצפויה של ארוסה של ליהיא לבית "האח הגדול" היא אולי הברקה שתדביק את הצופים למסך, אבל היא גם אחד המהלכים הציניים והדוחים שנעשו בטלוויזיה

"ההחלטה הערב היא רק של הצופים בבית", אומר ארז טל כמעט בפאתוס אבל יודע היטב שכוונתו היא בעצם: "הדלפנו לכם טוב טוב שהארוס של ליהיא ייכנס לבית ואם אתם רוצים לראות דם – וברור שאתם רוצים – לא תקלקלו לנו את התוכניות". ביום רביעי הקרוב ייכנסו אל בית האח כמה דיירים לא משמעותיים חדשים ואחד ארוס הרוס שיבוא לסגור חשבון ולשמש כלי בלוח השחמט הבוער של "האח הגדול". אחרי שהוא יעשה את המהלך שלו, בטח ניפטר ממנו כמו שליהיא עשתה, אבל העיקר שיבוא.

בתוכנית ששודרה אתמול (מוצ"ש) המפסידה העיקרית בקרב הביץ' נגד הבוץ' היתה כמובן ליאם, ההבטחה שהכזיבה. ליאם הבטיחה במונולוג הכניסה שלה לבית "האח הגדול" להיות סופיסטיכוסית עם עבר טעון ואפיל של מלכת קרח, אם תרצו – הגרסה הנשית לשי גולדן ב"מחוברים". מה שליאם לא הבינה, עם כל האינטליגנציה שניחנה בה, זה שאנחנו לא עם של ארוחת שמונה מנות עם סורבה בין לבין; אנחנו אוהבים לנגב את החומוס שלנו ואת הריאליטי שלנו במנות גדולות, נוטפות וזריזות. ליאם לא סיפקה את הסחורה והחליטה משום מה להפוך עצמה לנערה משרתת בחצר המלוכה של דנה המילף. טעות פטאלית מהסוג של זו שהיא שושבינה נצחית ואף פעם לא כלה.

בית הביץ' הגדולה

אבל עזבו, הרי לא בשביל ההדחה הלא דרמטית הזו התכנסנו. כולם – כולל ליאם שכינתה את ליהיא בשידור חי בכינוי הקולע "slut" – לא יכולים לחכות לאיש האחד שייכנס לבית ויאמר לליהיא מה הוא חושב עליה בשם כולנו. אלא שהמהלך הגאוני-מחריד של הפקת התוכנית להכניס את אבירם בן שושן, AKA "הארוס" של ההיא מהתת-ריאליטי "הדאבה ועתי", הוא צעד נוסף בהפיכת "האח הגדול" לצלוחית פטרי מזוהמת במיוחד.

לפני עשור בערך, הזדעזעה ישראל הפוריטנית והערכית מתוכניות הג'רי ספרינגר למיניהן – "אצלנו זה לא יכול לקרות", כולנו חשבנו. מדינה קטנה ושכונתית, כולם מכירים את כולם, ולא רוצים לעשות בושות לאמא בארוחת יומשישי. והנה – סקס בשידור ישיר בערוץ 20, שיחות שהיו מביכות כל מי שעצם הבושה לא הוסרה לו בניתוח, ובריידזילה אחת שלא יכלה להתאפק יותר מעשרה ימים עד שקפצה על החתיך הסמוך ושכחה מהטבעת שעיטרה את אצבעה הנקניקית.

כשהריאליטי מרים למציאות להנחתה

כל מי שיכוונו אליו מצלמה 24/7 יביך את עצמו, יחטט באף, יאמר שטויות וייתפס בלי קרם עיניים להסתרת קמטי המרמור. אבל הניסוי בבני אדם של מפיקי "האח הגדול" שצפוי להתרחש ביום רביעי הוא מהלך מחושב, שקול, נצלני וציני להחריד, וכל החיוכים המושלמים של אסי וארז לא יוכלו לטשטש את זה.

הרי לא רק ליאם כשלה במשימה ועימעמה את הברק שלה מרוב ייאוש ושיעמום, גם שאר בני הבית הפכו לקוקטייל תפל במיוחד, וצרחות האימים של נופר, דנה ופרידה הן לא עניין – רק סיבה ללחוץ מיוט בשלט. כשקרה הבלתי ייאמן ובקרב האלפא מיילז של עתי את עמיר על האלפא פימייל סיון, עתי יצא כשגאוותו פצועה ונפל חלוש ומסוחרר לציפורניה של ליהיא שארבה מתנשפת בכבדות בצד, סביר שהחברים בקשת לא ידעו את נפשם מרוב תדהמה ואושר.

סופסוף משהו מעניין קורה בבית השיעמום הגדול, וסופסוף הריאליטי הרים להנחתה שהמציאות חייבת להנחית: לאתר את הארוס הנבגד ולתת לו הזדמנות לבייש את ליהיא בה במידה שהיא הלבינה את פניו ברבים. במילים אחרות, "האח הגדול" הפכה מתוכנית ריאליטי לבית זונות מוסרי.

רייטינג שיא, מלודרמה בינונית, מהלך נמוך

נכון, יש בתסריט הזה איזה עונג חולני, אי אפשר להכחיש: דרמה משובחת, מלובה בסקס כמובן (ליאם – לא נשכח את תירוץ ה"אני לא אלך עירומה בשביל SMSים"), בגידה ונקמה שלהבדיל מהפתגם מוגשת רותחת. גם מי שלא עקב עד עכשיו אחרי "האח הגדול", יידבק אל המסכים ביום רביעי הקרוב כדי לצפות בשני אנשים שנקלעו למלודרמה בינונית משוסים זה בזה כמו שני תרנגולים מרוטים.

אסי וארז יצקצקו, חנוטים בחליפות וביופי הבלתי ננגע שלהם, יפרשנו ברהיטות מלאת מודעות עצמית ואירוניה את המתרחש, אבל זה לא ישנה את מה שאי אפשר לשנות – מדובר באחד המהלכים הנמוכים, המכוערים והחולניים ביותר שהטלוויזיה הישראלית סיפקה עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully