וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איש משפחה" מעתיקה מ"ארץ נהדרת": סיכום השבוע בטלוויזיה האמריקאית

8.3.2011 / 6:41

כריסטינה אגילרה רוצה גם לעשות "אמריקן איידול", המיוזיקל מגיע ל"האוס" ו"האנטומיה של גריי", ומי מעלים את "איש משפחה" ו-"glee"? סיכום השבוע בטלוויזיה האמריקאית

מייד אין צ'יינה

כריסטינה אגילרה. Kevin Winter, GettyImages
מעתיקנית? כריסטינה אגילרה/GettyImages, Kevin Winter

בעולם העסקים קוראים לזה אסטרטגיית ה- "Me Too", ילדים קוראים לזה "אני רוצה כמו שלו" והמלומדים הולכים בכיוון של "הדשא של השכן ירוק יותר, בוא נבנה פרגולה", ואכן, ניתן לראות כי הקנאה במה שיש לשני לא פסחה גם על הטלוויזיה האמריקאית. זו מתעקשת שוב ושוב לשעתק תכנים שנעשו בעבר, רק באריזה שונה, שם שונה, אך עם אותו סיימון קאוול.

השבוע התבשרנו כי הג'יני בבקבוק, כריסטינה אגילרה, תשפוט בתכנית החדשה "The Voice" מי שאמורה להוות תחרות הולמת למלכה של סדרות ההצבעה ב-SMS, "אמריקן איידול". התכנית החדשה היא העתק של תחרות הזימרה בעלת אחוזי הרייטינג הגבוהים, וצפויים להשתתף בה שמות גדולים נוספים כמו הזמר סי לו גרין, סולן מארון 5 אדם לוין והתוספת הממש טרייה, זמר הקאנטרי בלייק שלטון.

אבל "The Voice" לא לבד. חיקויים נוספים עלו לאחרונה על המדף משל היתה הטלוויזיה של הדוד סם חנות בשוק הכרמל. כך למשל, דיווחנו לפני כשבועיים על הליהוק של דברה מסינג לסדרה החדשה "Smash", שאמורה להתחרות ב-"glee" הפופולרית; והשבוע נודע כי לחיקוי, אותו מפיק סטיבן שפילברג, לוהקה גם זוכת האוסקר על "הכבוד של פריצי" ושחקנית מיתולוגית אמיתית – אנג'ליקה יוסטון.

האם זה יעבוד? רק הזמן והמבקרים יגידו אם החיקוי הצליח להשתוות למקור, והאם הסדרות הללו יהיו הליידי גאגא של מדונה, או שמא יגמרו כמו אורית פוקס לפמלה אנדרסון.

המדובר

האנטומיה של גריי והאוס. imdb
בלדה לסטטוסקופ. "האוס" ו"האנטומיה של גריי"/imdb

כל אחד רוצה להיות זמר: אתמול שודר פרק מיוחד מאוד של הדרמה על הרופא הנרגן "האוס". בפרק המדובר נכנסה ד"ר ליסה קאדי לסדרה של הזיות כאשר כל אחת מהן הוצגה בצורת ז'אנר קולנועי אחר. כך אנו זוכים לפרק בו האוס הממורמר מגלם בעל נאמן בסרט שחור-לבן, קאובוי במערבון ואפילו משתתף במחזמר עתיר תקציב (כן, האוס שר ואפילו לא רע!). כמו רוב פרקי המיוזיקל, גם פה מדובר בסדרה ותיקה שבדומה לזוג נשוי, מחליטה לשבור קצת את השגרה עם המעריצים אחרי קשר של מספר שנים. רק שבמקום חופשה בקאריביים, הסדרה לוקחת את מעריציה לטיול בפנטזיות הכי פרועות ובטראומות הילדות של יוצריה.

השבוע התבשרנו כי בהמשך החודש ישודר גם פרק מיוזיקל של מסחטת הדמעות "האנטומיה של גריי", בו נגלה כנראה שחוץ מהעיניים היפות והחיוך הכובש, לד"ר מקדרימי יש גם קול זמיר לא רע. היוצרת שונדה ריימס סיפרה בראיון ל-TV Guide כי הפרק הזה לא דומה לאף פרק מוזיקלי שראינו בעבר, והוא ישלב בתוכו את השירים שהתפרסמו בזכות הסדרה (רוב הסיכויים שנזכה לביצוע של "How To Save A Life" המאוס של The Fray).

השתיים הולכות בעקבותיהן של סדרות רבות שעשו מהלך דומה שהקפיץ להן את הרייטינג ולחלקן אף סידר מקום בהיכל התהילה של הפרקים הטובים בעולם. כך, למשל, פרק המיוזיקל הזכור בסדרה "באפי ציידת הערפדים", שמילות השבח שנכתבו עליו ועל יוצרו ג'וס וידון יכולות למלא ספר של סטיבן קינג, וגם הפרקים המזמרים המוצלחים של "סקראבס" ו"המופע של דרו קארי". בין אם זה מתוך שיעמום, רצון להקפיץ את הרייטינג או סתם הערצה עיוורת לאחיות יוספי שאמרו ש"שיר עושה לי טוב על הנשמה", פרק מיוזיקל הוא תמיד דבר מרענן.

המיותר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחי, איפה אתה? "איש משפחה" ו"glee"/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה כבר הפך לתופעה: מדי שבוע יושבים מיליוני צופים ברחבי העולם בציפייה למנת הסם השבועית של "משפחה מודרנית"/ "glee"/ "איך פגשתי את אימא"/ "דקסטר"/ "הקרדשיאנ'ס" (מחק את המיותר), ומדי שבוע הם נדהמים לגלות, כי הסדרה האהובה לקחה הפסקה בלתי מוסברת. כך היה בשבועות האחרונים עם "glee", שאחרי שנעדרה חודשיים ואז חזרה לשלושה פרקים, נעלמו עקבותיה בשנית; גם משפחת גריפין של "איש משפחה" יצאה כנראה לנפוש במפלי הניאגרה, וכנ"ל לגבי "יומני הערפד" העסיסית ו"המפץ הגדול" שמנעה מאיתנו השבוע את ההנאה שבלצפות בד"ר שלדון קופר מנסה לפענח את העולם.

בארץ כבר התרגלנו להגדרה של "ארץ נהדרת" לעונת שידור: ארבעה פרקים, לקט, פגרה של שבועיים, והופ! סיכום עונה. אבל מהמודל שלנו לחיקוי מעבר לים אנחנו מצפים ליותר. מה הסיבה לכך? האם ייתכן שמדי שבוע מחליטים היוצרים לקחת קצת "Me Time"? או שאולי נגמרו להם הרעיונות באותו שבוע? תהא הסיבה אשר תהא, אם המצב יחמיר, ניאלץ כולנו לנקוט בצעדים חמורים ולצפות בטלוויזיה כחול-לבן.

השם מייק טייסון מעלה כמה וכמה אסוציאציות (בין היתר, עולות המילים: נוק-אאוט לפנים, אוזן, נשיכה, איוונדר הוליפילד ועוד), אך אין ספק שאף אחת מהאסוציאציות הללו לא קשורה ליונים. אתם יודעים, אלו שמחרבנות לנו על האוטו, ממלאות את כיכר טרפלגר בלונדון, והיו התחליף של המאה ה-16 לג'ימייל. סדרת הריאליטי החדשה בכיכובו תחת השם "Taking on Tyson"עוסקת בתחביבו הסודי של המתאגרף מאז היה ילד: גידול יונים. רבים לא יודעים זאת, אבל הקרב הראשון אי פעם של טייסון היה מול ילד שחטף את אחת היונים שלו וכרת את ראשה (אולי מפה הוא לקח את הרעיון לכריתת איברים בחלק העליון של הגוף?). בפרק הראשון ששודר לפני יומיים בערוץ "Animal Planet", הגיע טייסון לחוות הגידול של היונים על מנת ללמוד כיצד לאלף אותן להיות יוני מירוץ. המטרה שלו: להיות האלוף במשקל נוצה של התחום, למרות הקשיים והתסכול. ליונים, בינתיים, שלום.

ליהוק שיחוק

Chris Egan. Frederick M. Brown, GettyImages
חתיך מכדי להיות בלש? כריסטופר איגן/GettyImages, Frederick M. Brown

כריסטופר איגן נחת הישר מהסדרה האוסטרלית "קרוב רחוק" לתפקיד הראשי בפיילוט "פו" העוסק בסופר המתח הנודע אדגר אלן פו. הסדרה עוקבת אחר פו כאחד הבלשים הראשונים בעולם, וככזה המשתמש בשיטות לא קונבנציונליות לפתרון תעלומות. היוצרים בחרו במקרה זה בשחקן חתיך ומסוקס לגלם את הסופר, שספק אם אפילו בצעירותו היינו יכולים לתת לו את התארים הללו. האם זה יעבוד? זו תעלומה שיהיה על היוצרים לפענח בעצמם, אבל לפחות על הליהוק המקורי הם מקבלים נקודות.

לינק לעת צרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תוכן שיווקי בכיף. האתר החדש של וויל ארנט וג'ייסון ביטמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

וויל ארנט השיק יחד עם חברו ג'ייסון ביטמן (שניהם שיחקו ב"משפחה בהפרעה") אתר חדש בו הם מפיקים סרטונים משעשעים של כמה דקות בהם משולב תוכן שיווקי. לא מדובר בפרסומות, אלא בסרטונים של ממש בהם משתתפים מיטב כוכבי הוליווד (ג'ייסון ביגס, ג'יימי פרסלי, וגם ארנט ובייטמן בעצמם). אל דאגה, הסרטונים לא באמת עושים חשק לקנות את המוצר, הם סתם משעשעים.

מי אמר למי?

מתוך הסדרה "האוס". imdb
אין חכם כבעל ניסיון. האוס וד"ר ווילסון/imdb

האוס: "למה אנשים מאמינים שאני לא מסוגל לעשות שום דבר נחמד?"

ד"ר ווילסון: "ניסיון"

("האוס" אמנם מזמר, אבל נחמד הוא לא)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully